Take a fresh look at your lifestyle.

همه چیز درباره سرطان کولورکتال

سرطان کولورکتال سومین شایعترین سرطان در ایالات متحده و دومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان از سرطان هایی است که بر مردان و زنان تأثیر میگذارد. تحقیقات جدید – که در مجله Cancer Research منتشر شده است – نشان می دهد که افزودن مواد غذایی بسیار رایج ممکن است در توسعه آن نقش داشته باشد.

طبق یک مطالعه جدید، یک افزودنی غذایی معمول ممکن است سرطان کولون را پیشگیری کند.
با توجه به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری CDC)، 136،119) آمریکایی در سال 2013 با سرطان کولورکتال تشخیص داده شدند.
عوامل خطر برای توسعه بیماری عبارتند از بیماری های التهابی روده (IBD) مانند بیماری کرون یا کولیت اولسراتیو.
سرطان های IBD و سرطان کولورکتال مشترک هستند و دارای تغییراتی در میکروبیوتاسیون روده است.

یک مرور کلی از ادبیات علمی اخیر نشان می دهد که تغییرات در میکروبیوتا به طور فزاینده ای مرتبط با سرطان کولورکتال شده است.
به همین دلیل است که دکتر امیلی وینونیس، استادیار موسسه علوم پزشکی بیوتکنولوژی گرجستان، آتلانتا، معتقد است ممکن است ارتباطی بین یک مکمل غذایی معمولی وجود داشته باشد که باعث تغییر میکروب بیوتای روده و سرطان کولورکتال شود.

“میزان بروز سرطان کولورکتال از اواسط قرن بیستم افزایش چشمگیری داشته است. یکی از ویژگی های کلیدی این بیماری، حضور یک میکروبیولوژیک روده ای تغییر یافته است که تومورهای مناسبی را ایجاد می کند.”
دکتر امیلی وینونیس

نقش میکروبیولوژیک روده در سرطان کولورکتال

بیش از 100 تریلیون میکروارگانیسم موجود در روده، از جمله باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها وجود دارد. میکروبیوتا از تعامل فیزیولوژیکی بین میکروارگانیسم های میزبان و آنهایی که از محیط تولید شده است ساخته شده است.
میکروبیا در طول مراحل اول زندگی به دست می آید. داشتن یک میکروبیولویت متنوع و متعادل در حفظ یک سیستم ایمنی سالم ضروری است. تغییرات شدید در میکروبی، یا به عنوان یک نتیجه از تغییر رژیم غذایی، سبک زندگی و یا به علت عفونت، می تواند رابطه همزیستی بین میکروارگانیسم های میزبان و محیط زیست را تغییر دهد، در نتیجه منجر به IBD شود.
IBD باعث تشکیل تومور در روده بزرگ می شود. التهاب ضعیف، که با تغییرات در میکروبوتا و بیماری متابولیک مرتبط است، در بسیاری از موارد سرطان کولورکتال مشاهده شده است.

امولسیفایرها و IBD

مطالعات قبلی فرض شده است که از اواسط قرن بیستم، امولسیفایرهای رژیم غذایی ممکن است مسئول IBD بوده باشند.
به طور معمول روده ها از انواع باکتری های مضر محافظت می شوند از طریق ساختارهای مخاطی که روده را پوشش می دهند و باکتری های مضر را از سلول های اپیتلیال که در روده قرار دارند دور نگه می دارد. اما امولسیون ها به نظر می رسد به انتقال باکتری ها در سراسر سلول های اپیتلیال کمک کند.

امولسیفایرها مولکول هایی مانند مواد شوینده هستند که به مواد غذایی مدرن اضافه شده، اضافه می شوند و از آنها برای کمک به مخلوط آب و روغن استفاده می شود و غذای فرآوری شده با بافت صاف را می دهد.

ارزیابی اثرات امولسیفایرها در موش

مطالعه جدیدی که توسط برخی از محققان موسسه علوم پزشکی در دانشگاه ایالتی گرجستان برگزار شد، نشان داد که امولسیفایرها بر روی میکروبیوتاسیون روده تاثیر دارند به طوری که باعث افزایش سرطان کولورکتال می شود.
بنیوت Chassaing، استادیار موسسه علوم پزشکی، می گوید: “افزایش قابل توجهی در سرطان کولورکتال در میان ژنتیک ثابت انسان وجود دارد که نقش مهمی را برای عامل محیط زیست ایفا می کند.

امولسیفایر ها ترکیبات باکتری روده را تغییر می دهند.
محققان دریافتند که مصرف emulsifiers به ​​شدت ترکیب میکروبیوتا روده را تغییر می دهد و این کار را به گونه ای انجام می دهد که باعث التهاب و ایجاد محیط مناسب برای رشد سرطان می شود.
پس از ایجاد تغییرات ناشی از امولسیفایر، نشان داده شد که در روده فلاژلین و لیپوپلی ساکارید بیشتر است. این دو ماده باعث افزایش بیان پروتئین التهابی در سیستم ایمنی بدن می شوند. امولسیفیکرها نه تنها محیط میکروبیوتیک را به نحوی که ضد التهاب می کنند، تغییر می دهند بلکه تعادل بین تکثیر سلولی و مرگ سلولی را نیز تغییر می دهند که باعث افزایش رشد تومور می شود.

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.