Take a fresh look at your lifestyle.

آیا قهوه برای سرماخوردگی مفید است؟

همه ما هنگام مواجهه با سرما خوردگی مواد مختلفی را امتحان می کنیم تا زودتر بهبود پیدا کنیم و یا از اطرافیان سوال می کنیم که چه چیزی برای سرماخوردگی خوب است و چه چیزی مضر است. در دوران سرماخوردگی ممکن است برایتان این سوال پیش بیاید که آیا خوردن قهوه برای سرماخوردگی خوب است یا نه؟

همانطور که می دانیم قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است و آنتی اکسیدان به عنوان یک ماده موثر در درمان سرماخوردگی شناخته می شود. اما سوال اینجاست که رابطه قهوه و سرماخوردگی به چه صورت است و آیا واقعا قهوه برا سرماخوردگی خوب است یا خیر؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

ایا قهوه برای سرما خوردگی خوب است

کافئین و آنتی اکسیدان چیزهایی هستند که برای سرعت بخشیدن به درمان سرماخوردگی نیاز است، اما قهوه نیز مانند همه دانه های مفید ممکن است عوارضی را هم به دنبال داشته باشد. حال باید بدانیم قهوه چه مزایا و چه معایبی در هنگام سرما خوردگی دارد.

قهوه و هورمون ها (تأثیر قهوه بر سلامتی)

مزایای مصرف قهوه در دوران سرماخوردگی

ابتدا از مزایای مصرف قهوه در دوران سرماخوردگی مواردی را بیان می کنیم تا متوجه شویم که ایا قهوه برا سرما خوردگی خوب است یا نه.

کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن

با مصرف قهوه در دوران سرماخوردگی می توانید سیستم ایمنی خود را تقویت کنید و روند بهبود خود را سریعتر کنید.

کمک به کاهش سر درد ناشی از سرماخوردگی

اگر سرماخوردگی شما با سر درد یا کسالت همراه است مصرف قهوه می تواند حال شما را بهتر کند و مثل یک داروی مسکن عمل کند.

کمک به افزایش انرژی

در حالت سرماخوردگی ممکن است بی حالی و خواب آلودگی شما را کلافه کرده باشد، نوشیدن یک فنجان قهوه به شما کمک می کند تا انرژی از دست رفته خود را بازیابید.

همچنین به تازگی، کارشناسان در یافته های جدید خود از تاثیر قهوه در بالا بردن سطح هوشیاری و بهبود عملکرد افراد در زمان سرماخوردگی خبر دادند.

خوردن قهوه ناشتا برای لاغری آیا فایده ای دارد؟

خوردن قهوه در زمان سرما خوردگی چه معایبی دارد

در زمان سرما خوردگی ممکن است برای شما این سوال برای شما پیش آید که آیا قهوه برای گلو درد خوب است؟ در جواب این سوال شما باید بگوئیم خیر.

  • شاید گمان کنید قهوه برای گلو درد خوبه، اما یکی از معایب و مضرات مصرف قهوه در دوران سرماخوردگی، افزایش گلودرد ناشی از سرماخوردگی است و التهاب گلوی شما را بیشتر خواهد کرد. توصیه می شود در صورت مصرف قهوه در دوران سرماخوردگی حتما بصورت سرد مصرف کنید.
  • مصرف قهوه و سرماخوردگی با ارتباط عمیقی دارند و با نوشیدن قهوه در دوران سرماخوردگی، شما دچار بی خوابی خواهید شد. بی خوابی در دوران سرماخوردگی نیز علاوه بر این که شما را کلافه خواهد کرد، سرعت بهبود شما را کند می کند. ( چنانچه به خوردن قهوه عادت دارید، مصرف قهوه در دوران سرماخوردگی را به ساعات قبل از خاب موکول نکنید.)
  • برای مصرف قهوه در دوران سرماخوردگی با پزشک خود مشورت کنید زیرا قهوه با بسیاری از دارو ها تداخل دارد و ممکن است عوارض دیگری را برای شما به دنبال داشته باشد.
  • اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که با خوردن کافئین دچار حساسیت می شوید، خوردن قهوه در دوران سرماخوردگی برای شما توصیه نمی شود زیرا با نوشیدن قهوه در حالتی که سرما خورده اید، حساسیت شما افزایش پیدا خواهد کرد.
  • مصرف قهوه در دوران سرماخوردگی آب بدن را کاهش می دهد، که این ویژگی خود به تنهایی دوره سرماخوردگی را طولانی تر خواهد کرد.( بهتر است در صورت مصرف قهوه در دوران سرماخوردگی، میزان مصرف روزانه آب شامیدنی خود را افزایش دهید.)

همه چیز در مورد مضرات قهوه برای مردان

بلاخره قهوه برای دوران سرماخوردگی خوب است یا نه؟

موارد مهم در مورد مصرف قهوه و سرما خوردگی را مطالعه کردید، بطور کلی در مورد سوال شما در مورد اینکه ایا قهوه برا سرما خوردگی خوب است، می توان گفت با مصرف قهوه در دوران سرماخوردگی به شکل متعادل و بصورتی که مصرف قهوه با داروهای شما تداخل نداشته باشد و یا مراقب حفظ آب بدن خود باشید و برخی موارد ساده دیگر، مقدار معقول قهوه برای سرماخوردگی مفید است.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.