Take a fresh look at your lifestyle.

تقویم رویدادهای امروز ۱۱ بهمن و وقایع مهم تاریخی

رویدادهای مهم 11 بهمن

در این صفحه همراه شما هستیم تا در تاریخ قدمی بزنیم و مهمترین رویدادهای تاریخ جهان را بررسی کنیم. وقایع مهمی که در تاریخ 11 بهمن مصادف با 31 ژانویه رخ داده اند. اشخاص مشهور و تاثیر گذاری که در 11 بهمن به دنیا آمده اند و افرادی مهمی که در تاریخ نامشان پرآوازه بود و در این تاریخ درگذشته اند را بصورت مختصر و مفید بررسی خواهیم نمود.

رویدادهای مهم تاریخی مصادف با امروز 11 بهمن

پرتاب اولين ماهواره زميني امريكا به فضا 1958 

پرتاب اولين ماهواره زميني امريكا به فضا 1958 

با رقابت ایجاد شده بین دو کشور قدرتمند در زمینه فضانوردی، یعنی ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی، آمریکا در تاریخ 31 ژانویه 1958 اولین ماهواره این کشور را در مدار قرار داد.

سالروز شکست مغولها در غزنه 1221

وقایع مهم 11 بهمن: سالروز شکست مغولها در غزنه 

در تاریخ 31 ژانویه 1221 مصادف با 11 بهمن 122، در ناحیه پروان غزنه نبرد در گرفت که با شکست مغولان پایان یافت.  در این جنگ 45 هزار مغول با 60 هزار نیروی سلطان جلال الدین خوارزمشاه جنگیده بودند و این نخستین شکست سپاهیان مغول از آغاز لشکرکشی چنگیزخان به ایران زمین بود.

خروج اتباع كشورهاي خارجي از كشور در جريان فراگيري انقلاب

خروج اتباع كشورهاي خارجي از كشور در جريان فراگيري انقلاب

11 بهمن مصادف با خروج اتباع كشورهاي خارجي از كشور در جريان فراگيري انقلاب می باشد. بعد از ورود امام خميني به ايران، دولت آمريكا به دلیل ترس از احتمال بروز آشوب، به همه مقامات دولتي اين كشور كه حضورشان در ايران ضرورت نداشت دستور خروج داد و همه آمريكاييان نيز خواست كشور را ترك كنند. در ادامه اين روند، تا سه روز بعد، 35 هزار نفر از آمريكاييان مقيم ايران به كشورشان برگشتند.

تولد اشخاص مشهور جهان به تاریخ 11 بهمن

لی یونگ آئه (یانگوم) 1971

تولد اشخاص مشهور جهان به تاریخ 11 بهمن

یکی از افرادی که در تاریخ 11 بهمن متولد شده لی یونگ ئه  Lee Young-ae، بازیگر اهل کره جنوبی متولد 1971 می باشد، او با بازی در نقش یانگوم در سریال جواهری در قصر در سراسر دنیا به معروفیت رسید. او همچنین یکی از 3 زن کره‌ ای بود که مشعل اصلی بازی‌ های آسیایی 2014 را در مراسم افتتاحیه، روشن کرد. او تاکنون در سریال‌ های تلویزیونی و فیلم‌ های سینمایی متعددی ایفای نقش کرده و جوایز مختلفی نیز به او تعلق گرفته است.

جاستین تیمبرلیک، خواننده و ترانه‌ سرا و بازیگر آمریکایی 1981

تولد افراد مشهور در تاریخ 11 بهمن

 

جاستین رندال تیمبرلیک Justin Randall Timberlake، بازیگر،  خواننده، ترانه‌ سرا، تهیه کننده و آهنگساز آمریکایی و از برترین موسیقیدانان پاپ آمریکا می باشد که با شرکت در مسابقه (به دنبال ستاره) به شهرت رسید. او تاکنون 10 جایزهٔ گرمی، 4 جایزهٔ اِمی، 3 جایزه بریت، 9 جایزه موسیقی بیلبورد دریافت نموده و توانسته در تالار مشاهیر ترانه‌ سرا قرار بگیرد.

افراد مشهوری که در تاریخ 11 بهمن، از دنیا رفتند

راگنار فریش، اقتصاددان نروژی، برندهٔ جایزه نوبل اقتصاد 1973

افراد مشهوری که در تاریخ 11 بهمن، از دنیا رفتند

31ژانویه برابر با 11 بهمن سالروز درگذشت راگنار فریش Ragnar Frisch اقتصاددان نروژی و همچنین از اقتصاددانان پیشگام در زمینه اقتصادسنجی می باشد که در سال 1969 موفق به دریافت جایزه نوبل شد.  مدیریت چندین پژوهش نظری را در زمینه‌های تولید، برنامه‌ریزی اقتصادی و حسابداری ملی را برعهده گرفت. مشارکت او در پایه‌گذاری مفاهیم اساسی، الگو های کلی در زمینه اقتصاد، تولید، رفتار مصرف‌ کنندگان، شماره‌ های شاخص و برنامه‌ ریزی بسیار با ارزش است.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.