Take a fresh look at your lifestyle.

تقویم رویدادهای امروز ۱۲ بهمن و وقایع مهم تاریخی

رویدادهای مهم 12 بهمن

در این صفحه همراه شما هستیم تا در تاریخ قدمی بزنیم و مهمترین رویدادهای تاریخ جهان را بررسی کنیم. وقایع مهمی که در تاریخ 12 بهمن مصادف با 1 فوریه رخ داده اند. اشخاص مشهور و تاثیر گذاری که در 12 بهمن به دنیا آمده اند و افرادی مهمی که در تاریخ نامشان پرآوازه بود و در این تاریخ درگذشته اند را بصورت مختصر و مفید بررسی خواهیم نمود.

رویدادهای مهم تاریخی مصادف با امروز 12 بهمن

كشف شيوه نگهداري غذا به شکل كنسرو 1804

كشف شيوه نگهداري غذا به شکل كنسرو 1804

از جمله وقایع مهم تاریخ در 12 بهمن ، کشف روش نگهداری غذا به شکل كنسرو می باشد که اولین بار در 1804 اتفاق افتاد. این کشف توسط مکشف بزرگی به نام آمپر انجام شد و اولین كارخانه كنسروسازی جهان به نام آپر را تاسیس کرد.

ملي شدن شيلات درياي خزر 1331

ملي شدن شيلات درياي خزر 1331

ملي شدن شيلات درياي خزر از جمله اتفاقات مهمی است که در 12 بهمن سال 1331 اتفاق افتاد. تا پیش از آن، صيادان محلي سواحلِ درياي خزر، برای صید ماهی باید مبلغی به عنوان مالیات پرداخت می کردند. با این اتفاق، امور ماهي‏گيري و بهره‏ برداري در كرانه‏ هاي شمالي ايران به ايران واگذار شد و سازماني به نام شركت سهامي شيلات ايران، به صيد و بهره برداري ماهي پرداخت.

بازگشت امام خميني(ره) به ميهن 1357

بازگشت امام خميني(ره) به ميهن 1357

12 بهمن سال 1357 بود که امام خميني بعد از چندین سال به اریان بازگشت و استقبال بی سابقه ای از ایشان صورت گرفت و پس از يك سخنراني كوتاه در فرودگاه از مردم تشکر کرد. این جریان يكي از پرجمعيت‏ترين اجتماعات تاريخ بود،

آغاز نخستين جشنواره فيلم و تئاتر فجر در تهران 1361

آغاز نخستين جشنواره فيلم و تئاتر فجر در تهران 1361

نخستين جشنواره بين‏ المللي فجر و نخستين فستيوال سراسري تئاتر فجر در تهران در 12 بهمن سال 1361 برگزار شد. اين جشنواره با حضور مهمانان خارجي و جمعي از هنرمندان، كارگردانان سينما و تلويزيون برگزار شد و برخي از آخرين ساخته ‏هاي فيلم‏سازان ايراني و خارجي به نمايش درآمد.

تولد اشخاص مشهور جهان به تاریخ 12 بهمن

تولد کلارک گیبل، بازیگر آمریکایی و برنده جایزه اسکار 1901

تولد کلارک گیبل، بازیگر آمریکایی و برنده جایزه اسکار 1901

کلارک گیبل Clark Gable، بازیگر معروف آمریکایی، متولد 1 نوامبر یا 12 بهمن 1960 بود که با بازی در نقش رت باتلر در فیلم بر باد رفته به شهرت رسید. او یکی از پولسازترین بازیگران تاریخ سینما می باشد که به او لقب سلطان هالیوود  نیز داده اند.

 حبیب رضایی، بازیگر و کارگردان ایرانی 1348

تولد اشخاص مشهور جهان به تاریخ 12 بهمن

از جمله افراد مشهوری که در تاریخ 12 بهمن متولد شدهف حبیب رضایی، بازیگر و کارگردان ایرانی است که با ایفای نقش در فیلم آژانس شیشه‌ ای و کسب جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد مکمل در سینمای ایران به شهرت رسید.

امیرحسین رستمی، بازیگر ایرانی 1354

تولد افراد مشهور در 12 بهمن

امیرحسین رستمی، بازیگر ایرانی متولد 12 بهمن 1354 در تهران است که فعالیت سینمایی خود را از سال 1385 با فیلم فقط چشم‌ هاتو ببند شروع کرد.

افراد مشهوری که در تاریخ 12 بهمن، از دنیا رفتند

درگذشت کلینتون دیویسون، فیزیک‌دان آمریکایی و برنده جایزه نوبل فیزیک 1958

افراد مشهوری که در تاریخ 12 بهمن، از دنیا رفتند

کلینتون ژوزف دیویسون Clinton Joseph Davisson، فیزیک‌دان آمریکایی و برنده جایزه فیزیک نوبل بود که بود که در سال 1937 به علت پدیدهٔ پراش الکترونها به واسطه کریستال‌ ها موفق به دریافت این جایزه شد. او از جمله افراد مشهور و تاثیرگذاری است  که در 12 بهمن یا 1 فوریه در گذشته است.

درگذشت ورنر کارل هایزنبرگ، فیزیکدان آلمانی و برنده جایزه نوبل فیزیک 1976

افراد مشهوری که در تاریخ 12 بهمن، از دنیا رفتند

وِرنِر کارل هایزِنبرگ Werner Karl Heisenberg، فیزیکدان آلمانی و یکی از بنیان‌ گذاران فیزیک کوانتومی و یکی از تأثیرگذارترین دانشمندان در فیزیک نوین بود که موفق به دریافت جایزه نوبل شد. مهم‌ترین کشف او نامعادله مشهور عدم قطعیت است. او همسر و 7 فرزند داشت و در 12 بهمن یا یکم فوریه سال 1976 در مونیخ درگذشت.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.