Take a fresh look at your lifestyle.

تقویم رویدادهای امروز ۱۳ بهمن و وقایع مهم تاریخی

رویدادهای مهم 13 بهمن

در این صفحه همراه شما هستیم تا در تاریخ قدمی بزنیم و مهمترین رویدادهای تاریخ جهان را بررسی کنیم. وقایع مهمی که در تاریخ 13 بهمن مصادف با 2 فوریه رخ داده اند. اشخاص مشهور و تاثیر گذاری که در 13 بهمن به دنیا آمده اند و افرادی مهمی که در تاریخ نامشان پرآوازه بود و در این تاریخ درگذشته اند را بصورت مختصر و مفید بررسی خواهیم نمود.

رویدادهای مهم تاریخی مصادف با امروز 13 بهمن

توقف مسابقات گلادیاتورها 404

توقف مسابقات گلادیاتورها 404

از جمله اتفاقات مهمی که در تاریخ 13 بهمن یا دوم فوریه رخ داد، توقف و ممنوعیت مسابقات گلادیاتورها در رم بعد از 5  قرن بود. در این مسابقات افراد یکدیگر را می کشتند تا از سوی امپراطوری و اعضای خانواده هایشان مورد حمایت قرار بگیرند.

امضاي معاهده تاريخي برلَن براي سركوبي انقلابيون فرانسه 1793

رویدادهای مهم تاریخی مصادف با امروز 13 بهمن

در تاریخ 13 بهمن یا دوم فوریه سال 1793 امپراتور اتريش و پادشاه پروس، معاهده تاریخی برلین را امضا کردند. گرچه در نهایت با وجود اين معاهده تحركات به نتيجه نرسيد و انقلابيون فرانسه به پيروزي دست يافتند.

تولد اشخاص مشهور جهان به تاریخ 13 بهمن

تولد شکیرا، خواننده، ترانه سرا، مدل و رقصنده کلمبیایی 1997

اشخاص مشهوری که در تاریخ 13 بهمن متولد شدند

 

شکیرا با نام کامل Shakira Isabel Mebarak Ripoll، خواننده و ترانه‌ نویس معروف، در 13 بهمن یا دوم فوریه 1977 در کلمبیا متولد شد. او اولین ترانه خود را در 13 سالگی ضبط کر و نخستین آلبوم انگلیسی زبان او در سال 2001 میلادی منتشر شد که بیش از 13 میلیون نسخه از آن در سراسر جهان فروخته شد. او تاکنون جوایز متعددی از جمله 3 جایزه گرمی، 12 جایزه گرمی لاتین، 4 جایزه موزیک ویدئوی ام‌ تی‌ وی، 7 جایزه موسیقی بیلبورد، 39 جایزه موسیقی لاتین بیلبورد، 6 رکورد جهانی گینس و 1ستاره در پیاده‌ روی مشاهیر هالیووددریافت کرده‌ است.

تولد پیکه، فوتبالیست اسپانیایی 1987

افراد معروف متولد 13 بهمن

جرارد پیکه برنابئو Gerard Piqué Bernabéu، بازیکن فوتبال اسپانیایی یکی از افراد مشهوری است که در تاریخ 13 بهمن یا دوم فوریه متولد شده است. او اولین نفری است که مقام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را 2 سال پیاپی با دو تیم مختلف کسب کرده است.

تولد آیت‌ الله شهید مرتضی مطهری 1298

افراد معروف متولد 13 بهمن

مرتضی مطهری فریمانی، روحانی، استاد فلسفه و کلام اسلامی و تفسیر قرآن و از نظریه‌ پردازان جمهوری اسلامی بود که در تاریخ 13 بهمن سال 1298 متولد شد. او بعد ریاست شورای انقلاب را به عهده گرفت.

تولد سید مهدی رحمتی، دروازه بان 1361

اشخاص مشهوری که در تاریخ 13 بهمن متولد شدند

سید مهدی رحمتی اسکویی، دروازه‌بان و سرمربی ایرانی متولد  13 بهمن در تهران می باشد. او در خانواده ای مذهبی متولد شده و در حال حاضر متاهل و دارای دو فرزند می باشد. رحمتی همچنین سابقه دورازه بانی در تیم‌ های استقلال، فجر سپاسی شیراز، سپاهان اصفهان و مس کرمانو پدیده مشهد را داشته است.

افراد مشهوری که در تاریخ 13 بهمن، از دنیا رفتند

درگذشت دمیتری مندلیف، شیمیدان و پایه‌گذار جدول تناوبی عناصر شیمیائی 1907

 

افراد مشهوری که در تاریخ 13 بهمن، از دنیا رفتند

دیمیتری ایوانُویچ مِندِلیف Дмитрий Иванович Менделеев، شیمیدان معروف روسی و پایه‌گذار جدول تناوبی عناصر شیمیایی بود که وجود بسیاری از عنصر‌های کشف نشده را پیش‌ بینی کرد. او در تاریخ 13 بهمن یا دوم فوریه سال 1907 از دنیا رفت.

درگذشت برتراند راسل، فیلسوف و منتقد اجتماعی 1970

افراد مشهوری که در تاریخ 13 بهمن، از دنیا رفتند

برتراند آرتور ویلیام راسل، Bertrand Arthur William Russell، فیلسوف، منطق‌ دان، ریاضی‌ دان، مورخ، جامعه‌ شناس و نویسنده بریتانیایی بود که موفق به دریافت جایزه ادبی نوبل شد. او از جمله فیلسوفان برجسته قرن 20 بود که اثرات قابل توجهی بر روی علوم مختلف از جمله ریاضیات، منطق، هوش مصنوعی، علوم شناختی، علم کامپیوتر و معرفت‌ شناسی و متافیزیک گذاشت.

او در 13 بهمن سال 1970 از دنیا رفت.

درگذشت پرویز یاحقی، نوازنده، موسیقیدان و آهنگساز ایرانی 1385

افراد مشهوری که در تاریخ 13 بهمن، از دنیا رفتند

پرویز صدیقی پارسی، معروف به پرویز یاحقّی، موسیقی‌ دان،آهنگساز و نوازنده ویولن ایرانی بود که اولین آهنگ او برای غلامحسین بنان در برنامه گل‌ های رنگارنگ بنام (ای امید دل من کجائی) بود. او همچنین از بزرگترین بداهه نوازان موسیقی ایرانی می باشد که سبک نوازندگی او بر بسیاری از نوازندگان، تأثیر گذاشته است. یاحقی در 13 بهمن سال 1385 از دنیا رفت.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.