Take a fresh look at your lifestyle.

تقویم رویدادهای امروز ۱۸ آذر و وقایع مهم تاریخی این روز

در این صفحه همراه شما هستیم تا در تاریخ قدمی بزنیم و مهمترین رویدادهای تاریخ جهان را بررسی کنیم. وقایع مهمی که در تاریخ 18 آذر مصادف با 9 دسامبر رخ داده اند. اشخاص مشهور و تاثیر گذاری که در 18 آذر به دنیا آمده اند و افرادی مهمی که در تاریخ نامشان پرآوازه بود و در این تاریخ درگذشته اند را بصورت مختصر و مفید بررسی خواهیم نمود.

رویدادهای مهم تاریخی مصادف با امروز 18 آذر

روز جهانی مبارزه با فساد

روز جهانی مبارزه با فساد

9 دسامبر برابر با 18 آذر در ایران، روز جهانی مبارزه با فساد (International Anti-Corruption Day) است.

کمپین بین‌ المللی مشترک بر این قضیه توجه داشت که چگونه فساد در سطح بین‌المللی، مانع از تلاش برای دستیابی به اهداف توسعه هزاره شده، و در نهایت تضعیف دموکراسی و حاکمیت قانون را به دنبال دارد و به تبع آن به نقض حقوق بشر، اخلال در بازار و کاهش کیفیت زندگی بشر منجر خواهد شد.

به این منظور خواستار وجود چنین در تقویم تاریخ بودند تا به مبارزه درمقابل فساد بپردازند. از اینرو هر ساله 9 دسامبر به عنوان روز جهانی مبارزه با فساد جشن گرفته می شود.

تولد اشخاص مشهور جهان به تاریخ 18 آذر

18 آذر: تولد محمد تقی بهار

تولد محمد تقی بهار، شاعر ایرانی 1304

محمدتقی بهار، ملقب به ملک‌ الشعرا و متخلص به «بهار»، شاعر، ادیب، نویسنده، روزنامه‌ نگار، تاریخ‌ نگار و سیاست‌ مدار معاصر ایرانی بود که در روز 18 آذر سال 1304 در مشهد متولد شد.

ملک الشعرای بهار از سن 7 سالگی نزد پدر شاهنامه را آموخت و اولین شعر خود را در این سن سرود. او اصول ادبیات را نزد پدرش آموخت. او از سن چهارده سالگی به همراه پدرش در مجامع آزادی‌ خواه حاضر شد و به مشروطه و آزادی دل بست.

بهار با شاعران روشنفکر عصر مشروطه به خصوص میرزاده عشقی روابط نزدیکی داشت و در دوره نخست‌ وزیری رضاخان به همراه عشقی، در مخالفت با جمهوری رضاخانی، مثنوی معروف «جمهوری نامه» را سرود. در سال ۱۳۲۸ روزنامه نوبهار را که ناشر افکار حزب دموکرات بود، منتشر کرد و به عضویت کمیته ایالتی این حزب درآمد.

مجموعه ای زیبا از شعر درباره زمستان مناسب برای استوری و پست های زمستانی

18 آذر: تولد مسعود جعفری جوزانی

تولد مسعود جعفری جوزانی، کارگردان ایرانی 1327

مسعود جعفری جوزانی، کارگردان و فیلمساز ایرانی است که در 18 اذر سال 1327 در روستای جوزان ملایر به دنیا آمد. او به تحصیل در رشته فیلمسازی در آمریکا مشغول می شود و در مقطع کارشناسی ارشد این رشته از دانشگاه ایالتی سانفرانسیکو آمریکا فارغ التحصیل می‌ شود.

جعفری جوزانی همچنین مجوز تدریس مادام العمر در دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو را دارد. او فعالیت سینمایی خود را با کارگردانی فیلم‌ های کوتاه آغاز کرد.

جوزانی پس از کارگردانی مجموعه تلویزیونی «در چشم باد» برای مدتی کارگردانی را کنار گذاشت، اما با فیلم سینمایی «ایران برگر» دوباره فعالیت خود را آغاز نمود و پس از آن نیز فیلم جنجالی «پشت دیوار سکوت» را ساخت.

افراد مشهوری که در تاریخ 18 آذر، از دنیا رفتند

نورمن وودلند

درگذشت نورمن وودلند، مهندس مکانیک مشهور و مخترع بارکد 2012

18 آذر (9 دسامبر) مصادف شده با درگذشت نورمن جوزف وودلند Norman Joseph Woodland در سال 2012، او مهندس مکانیکی بود که بارکد را اختراع کرد.

اختراع بارکد توسط نورمن وودلند، توانست به فرایند خرید و فروش سرعت ببخشد و به صرفه جویی ساعت در زمان خریداران و فروشندگان منجر شود.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.