Take a fresh look at your lifestyle.

تقویم رویدادهای امروز ۱۸ بهمن و وقایع مهم تاریخی

رویدادهای مهم 18 بهمن

در این صفحه همراه شما هستیم تا در تاریخ قدمی بزنیم و مهمترین رویدادهای تاریخ جهان را بررسی کنیم. وقایع مهمی که در تاریخ 18 بهمن مصادف با 7 فوریه رخ داده اند. اشخاص مشهور و تاثیر گذاری که در 18بهمن به دنیا آمده اند و افرادی مهمی که در تاریخ نامشان پرآوازه بود و در این تاریخ درگذشته اند را بصورت مختصر و مفید بررسی خواهیم نمود.

رویدادهای مهم تاریخی مصادف با امروز 18 بهمن

انتشار پول کاغذی در ایران 1294

رویدادهای مهم تاریخی مروز 18 بهمن: نخستین پول کاغذی در ایران

18 بهمن یا هفتم فوریه سالروز چاپ اولین پول کاغذی در ایران می باشد. در 18 بهمن سال 1294 در زمان حکومت ایلخانان مغول، اولین پول کاغذی بنام چاو در تبریز چاپ شد و به پول رایج کشور تبدیل شد.

تصويب اولين قانون مطبوعات در ايران 1286

وقایع مهم تاریخی امروز 18 بهمن: قانون مطبوعات

 

با تشکیل اولين دوره مجلس شوراي ملي، نخستين قانون مطبوعات در 18 بهمن سال 1286 تصويب شد. اين قانون 52 ماده اي در 6 فصل، چاپخانه و كتابفروشي، طبع كتاب، روزنامجات مقرره، اعلانات، حدود تقصير نسبت به جماعت و محاكمه تدوين شده بود.

انتشار اولین شماره از روزنامه وقایع اتفاقیه در ایران 1229

رویدادهای مهم 18 بهمن: انتشار روزنامه وقایع التفاقیه

 

نخستین شماره از روزنامه وقایع التفاقیه به عنوان سومین نشریه ایران در تاریخ 18 بهمن سال 1229 منتشر شد. در این شماره از روزنامه با عکس شیر و خورشید با عبارت «یا اسداللهِ الغالب» به شیوه‌ای خاص طراحی شده بود که واژهٔ الله بالای شیر قرار گیرد. این روزنامه با چاپ سنگی چاپ می‌ شد و شماره‌ های آن‌ در حال حاضر در کتابخانه ملی و کتابخانه مجلس موجود است.

تولد اشخاص مشهور جهان به تاریخ 18 بهمن

تولد سوسن تسلیمی، هنرپیشه قدیمی سینما 1328

تولد اشخاص مشهور جهان به تاریخ 18 بهمن: سوسن تسلیمی

سوسن تسلیمی، بازیگر و کارگردان ایرانی بود که در 18 بهمن سال 1328 در رشت متولد شد. او بیشتر در فیلم های بهرام بیضایی ایفای نقش داشت و در سال 2002 جایزه شخصیت ممتاز فرهنگی و هنری کشور سوئد را دریافت کرد. درباره زندگی و آثار او کتابی به نام اسطوره مهر به چاپ رسیده است.

تولد اشتون کوچر، بازیگر آمریکایی 1978

اشخاص مشهور متولد 18 بهمن: اشتون کوچر

کریستوفر اشتون کوچر، Christopher Ashton Kutcher، بازیگر آمریکایی یهودی متولد 18 بهمن یا 7 فوریه 1978 می باشد که بیشتر برای بازی در نقش مایکل کلسو و ساختن مجموعه دوربین مخفی و شوخی زننده (پانکد) شناخته می شود.

تولد چارلز دیکنز رمان‌ نویس انگلیسی 1812

تولد اشخاص مشهور در تاریخ 18 بهمن: چالز دیکنز

چارلز جان هافِم دیکنز Charles John Huffam Dickens، از دیگر افراد مشهوری است که در 18 بهمن یا 7 فوریه سال 1812 متولد شد. او نویسنده و رمان‌نویس برجسته ای بود که بسیاری از رویدادها و شخصیت‌های کتاب‌ های او بازتابی از رویدادها و شخصیت‌ های زندگی واقعی او هستند. از نوشته‌ های معروف او می‌ توان دیوید کاپرفیلد، آرزوهای بزرگ، الیور توئیست و داستان دو شهر را نام برد.

افراد مشهوری که در تاریخ 18 بهمن، از دنیا رفتند

درگذشت ملک حسین، پادشاه اردن 1999

افراد مشهوری که در تاریخ 18 بهمن، درگذشتند: ملک حسین

الحُسین بن طلال بن عبدالله بن حُسین الهاشمی، معروف به ملک حسین پادشاه اردن بود که به مدت 46 سال در این سمت بود. او مدعی بود که از نسل خاندان هاشمی هستند. تاریخ درگذشت ملک حسین 18 بهمن یا 7 فوریه سال 1999 می باشد.

درگذشت آلن مک‌ دایارمید، شیمیدان نیوزیلندی 2007

افراد مشهوری که در تاریخ 18 بهمن، از دنیا رفتند: آلن مک‌ دایارمید

از دیگر افراد مشهوری که در 18 بهمن یا 7 فوریه درگذشت، آلن گراهام مک‌ دایارمید Alan Graham MacDiarmid، شیمی‌ دان آمریکایی زاده نیوزیلند بود که با کشف و توسعه پلیمررسانا موفق به دریافت جایزه نوبل شیمی در سال 2000 شد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.