Take a fresh look at your lifestyle.

طرز تهیه اکبر جوجه خانگی ساده + طرز تهیه سس اکبر جوجه

برای علاقه مندان آشپزی در این پست طرز تهیه اکبر جوجه خانگی ساده را درنظر گرفته ایم. اکبر جوجه یکی از غذاهای سنتی لذیذ ایرانی است که طعم متفاوتی نسبت به جوجه های دیگر دارد و این غذای بسیار لذیذ یک دستور پخت اصولی و حرفه ای دارد. اصالت این غذا به استان مازندران (گلوگاه) برمیگردد. البته محبوبیت این غذا باعث شده در میان دیگر شهرهای کشورمان نیز طرفداران زیادی داشته باشد و تقریبا در همه شهرها یک شعبه اکبرجوجه وجود دارد. در اینجا طرز تهیه اکبر جوجه خانگی خوشمزه و ساده را به صورت اصولی به علاقمندان آشپزی و علاقمندان اکبر جوجه آموزش می دهیم.

پیشنهاد می کنیم طرز تهیه اکبرجوجه با رب انار را ببینید.

مواد لازم برای تهیه اکبر جوجه خانگی ساده و لذیذ در منزل

  • مرغ کوچک                 1 عدد
  • زعفران دم کرده           یک چهارم فنجان
  • کره                           100 گرم
  • پیاز                           یک عدد
  • سیر                          4 حبه
  • آبلیمو                        نصف لیوان
  • رب انار                       نصف لیوان
  • نمک و فلفل سیاه        به اندازه کافی
  • روغن مایع                  1 لیوان

توجه : اولین نکته ای که در دستور پخت اکبر جوجه اصیل برای شروع باید به آن توجه کنید این است که در رستوران های اکبر جوجه از جوجه مرغ استفاده می کنند. پس شما هم برای خوشمزه تر شدن غذا از جوجه مرغ استفاده کنید.

طرز تهیه اکبر جوجه

دستور پخت اکبر جوجه رستورانی در منزل

  • مرحله اول : جوجه ها را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید و در یک کاسه بزرگ قرار دهید.نیاز نیست پوست جوجه را جدا کنید.
  • مرحله دوم : پیاز را به صورت حلقه ای خرد کنید و به جوجه ها اضافه کنید.سیرها را هم خورد کنید و به جوجه ها اضافه کنید.در ادامه آبلیمو، زعفران دم کرده و مقداری نمک و فلفل سیاه به جوجه ها اضافه کنید و در نهایت تمام این مواد را خیلی خوب باهم مخلوط کنید.این مواد طعم دهنده را که به جوجه اضافه کردید روی تمام قسمت های گوشت جوجه بکشید و ماساژ دهید.
  • مرحله سوم : روی جوجه را به همراه مواد طعم دار سلفون بکشید و به مدت 12 ساعت در یخچال قرار دهید تا جوجه ها طعم دار شوند.این مرحله بسیار مهم است.برای خوشمزه و لذیذ شدن اکبر جوجه حتما باید برای طعم دار کردن اکبر جوجه این زمان گذاشته شود.
  • مرحله چهارم : یک قابلمه مناسب را روی حرارت قرار دهید و به آن روغن مایع اضافه کنید.دقت کنید که حرارت شعله متوسط باشد تا روغن نسوزد و جوجه ها هم مغز پخت شوند.
  • مرحله پنجم : زمانیکه دو طرف جوجه طلایی شد و جوجه مغز پخت شد، جوجه را از قابلمه خارج می کنیم و برای لذیذتر شدن درکره تفت می دهیم.
  • در مرحله آخر : زمانیکه کره به خورد جوجه رفت، مقداری نمک و فلفل اضافه می کنیم و به مدت یک دقیقه جوجه را تفت می دهیم. و در نهایت جوجه را به همراه برنج زعفرانی و رب انار ترش سرو می کنیم.

پیشنهاد می کنیم دستور تهیه مرغ شکم پر را ببینید

طرز تهیه سس اکبر جوجه

دو روش برای درست کردن سس رب انار اکبر جوجه وجود دارد.روش اول استفاده از رب انار آماده است و روش دوم درست کردن رب انار توسط خود آشپز است.در این قسمت از آموزش هر دو روش را برای شما آشپزهای هنرمند شرح می دهیم.

روش اول : رب انار آماده را می توانید با کره داغ تفت دهید تا غلظت آن کم شود.

روش دوم : برای درست کردن رب انار به انار و مقداری نمک نیاز داریم.ابتدا آب انارها را بگیرید.سپس با استفاده از صافی سیمی یا پارچه ای، آب انار را صاف کنید و در قابلمه بریزید تا آب انار با شعله زیاد بجوشد.بعد از اینکه آب انار جوشید زیر آن را کم کنید تا ته نگیرد.هر چند دقیقه آن را هم بزنید.بعد از مدتی که آب انار غلیظ شد و حالت رب به خود گرفت شعله را خاموش کنید.یک قاشق نمک به آن اضافه کنید.به این نکته توجه کنید که نمک را زمانیکه رب انار درست شد اضافه کنید تا رنگ آن کدر نشود.در نهایت برای نگهداری رب انار در یخچال سعی کنید رب انار کمی رقیق باشد.اما اگر قصد دارید رب انار را در خارج از یخچال نگهداری کنید، آن را غلیظ تر درست کنید.و نکته آخر اینکه به رب شکر اضافه نکنید چون زود کپک می زند.

نکاتی برای لذیذتر شدن اکبر جوجه خانگی ساده

استفاده از روغن مناسب:به این دلیل که جوجه باید در روغن شناور سرخ شود پس بهتر است از روغن های مخصوص سرخح کردن استفاده شود زیرا استفاده از روغن خوراکی باعث می شود روغن زیادی جذب جوجه شود.دلیل دیگری که توصیه می شود از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده کنید این است که این روغن به راحتی نمی سوزد.

توجه : یکی از نکاتی که در طعم و زیبایی اکبر جوجه تاثیر می گذارد جدا کردن پیاز ها هنگام سرخ کردن جوجه است.زیرا پیازها خیلی سریع می سوزند.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.