Take a fresh look at your lifestyle.

طرز تهیه شیرینی تر خانگی خوشمزه کم خامه به ساده ترین روش

شیرینی تر یا همان شیرینی خامه ای از جمله پرطرفدارترین و خوشمزه ترین شیرینی هاست. شیرینی تر دارای خامه زیاد است و از این رو می تواند بسیار پرکالری باشد. شما می توانید خودتان در خانه این شیرینی های خوشمزه را بپزید و میزان خامه ی آن را با توجه به خواست خود استفاده کنید. در ادامه این مطلب می توانید طرز تهیه شیرینی تر تخته ای در خانه را بخوانید و برای پخت آن دست به کار شوید.

آموزش دستور تهیه شیرینی تر در خانه

مواد لازم برای تهیه شیرینی تر

شیر1 پیمانه
تخم مرغ 4 عدد
شکر1 پیمانه
بکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری
آرد یک و نیم پیمان
وانیل نوک قاشق چای خوری
خامه فرم گرفته 500 گرم
شکلات تخته ایبرای تزئین حدود 100 گرم
میوه برای تزئینبه مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی های کوچک برای عید

طرز تهیه شیرینی برنجی با پیمانه

مراحل پخت شیرینی تر خانگی خوشمزه

  1. مرحله اول:

  2. شیر و تخم مرغ ها را نیم ساعت زودتر از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند.
  3. مرحله دوم:

  4. کاسه ای بزرگ و مناسب را انتخاب کنید و 4 عدد تخم مرغ را درون کاسه بشکنید. شکر را به همراه وانیل به تخم مرغ ها اضافه کنید و با همزن خوب هم بزنید. همزدن را تا زمانی که مخلوط کرم رنگ و یکدست شود ادامه دهید.
  5. مرحله سوم:

  6. شیر را به مخلوط اضافه کنید و به مدت 30 ثانیه به هم زدن با همزن ادامه دهید.
    نکته: می توانید آب را جایگزین شیر کنید
  7. مرحله چهارم:

  8. آرد را الک کنید و بکینگ پودر را به آن اضافه کنید. و در دو مرحله به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید.
  9. مرحله پنجم:

  10. برای پخت کیک به قالبی تخت و مسطح نیاز دارید. برای این کار می توانید از تابه استفاده کنید. برای استفاده از تابه آن را روی حرارت شعله پخش کن قرار دهید تا خوب داغ شود. تابه را چرب کنید و مخلوط را داخل تابه بریزید و اجازه دهید به آرامی و به مدت 30 دقیقه بپزد.
  11. مرحله ششم:

  12. پس از گذشت 30 دقیقه کیک پخته شده و به راحتی از تابه جدا می شود. آن را به مدت 2 ساعت در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود. سپس کیک را با چاقو برش دهید، برای این کار از چاقوی بزرگ و بلند استفاده نمایید.
  13. مرحله هفتم:

  14. یک قاشق غذاخوری عسل و 3 قاشق غذاخوری آب را با هم مخلوط کنید و با برس آن را روی کیک ها بمالید. استفاده از شهد عسل به این دلیل است که خامه ها به کیک نچسبد.
  15. مرحله هشتم:

  16. استفاده از خامه برای شیرینی تر کاملا به ذائقه شما بستگی دارد. پس از اینکه از خامه فرم گرفته قنادی روی کیک اضافه کنید و خوب صاف کنید.
  17. مرحله نهم:

  18. لایه دوم کیک را روی خامه قرار دهید و مجدد روی کیک از شهد عسل بمالید و دوباره روی آن خامه بمالید. بهتر است لایه دوم خامه را نازک قرار دهید چرا که می خواهید دوباره روی آن را با خامه تزیین کنید.
  19. مرحله دهم:

  20. خامه زده شده و فرم گرفته را درون قیف ریخته و از ماسوره مورد نظر خود استفاده کنید. شیرینی ها را به اندازه دلخواه برش دهید و با خامه روی آن را تزیین نمایید. شیرینی های تر آماده را درون ظرقی قرار دهید و سرو کنید. نوش جان!

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.