Take a fresh look at your lifestyle.

قد و وزن استاندارد برای دختران تا ۲۰ سال

آیا پارامتر خاصی برای سنجش میزان قد و وزن افراد وجود دارد؟ آیا این پارامترهای استاندارد برای دختران و پسران متفاوت است؟ با توجه به تحقیقاتی که در قرن بیست و یکم برای رسیدن به پاسخ این پرسش ها انجام می شود، این اطلاعات وارد زندگی روزمره ما می شود و آن را تحت تاثیر قرار می دهد. در ادامه این مطلب می توانید درباره محدوده قد و وزن استاندارد برای دختران بخوانید.

میانگین قد و وزن استاندارد

در ابتدا باید بدانیم که محدوده وزن چگونه تعیین می شود؟ قد، جنسیت و ترکیب چربی و ماهیچه شما همگی بر وزن ایده آل شما تأثیر می گذارد. ابزارهای مختلفی وجود دارد که به شما در تشخیص محدوده وزن خود کمک می کند. BMI، یکی از محبوب ترین ابزارها، از فرمولی استفاده می کند که شامل قد و وزن شما می شود.

برای محاسبه BMI، وزن خود را برحسب پوند بر قد بر حسب اینچ تقسیم کنید. سپس آن نتیجه را در 703 ضرب کنید. همچنین می توانید این اطلاعات را به یک ماشین حساب آنلاین معتبر متصل کنید.

هنگامی که BMI خود را می دانید، می توانید تعیین کنید که کجا قرار دارد:

  • کمبود وزن: هر چیزی زیر 18.5
  • سالم: هر چیزی بین 18.5 تا 24.9
  • اضافه وزن: هر چیزی بین 25.0 تا 29.9
  • چاق: هر چیزی بالاتر از 30.0

اگرچه این روش نقطه شروع خوبی را ارائه می دهد، BMI شما ممکن است همیشه دقیق ترین معیار اندازه گیری وزن ایده آل شما نباشد. چرا؟ این به عواملی مانند ترکیب عضلات و سن شما برمی گردد.

به عنوان مثال، ورزشکاران ممکن است به دلیل حجم عضلانی زیاد وزن بیشتری داشته باشند. از سوی دیگر ، افراد مسن بیشتر از افراد جوان تر چربی بیشتری ذخیره می کنند.

جداول قد و وزن استاندارد برای دختران

در جدول های زیر می توانید قد و وزن استاندارد برای دختران را بخوانید.

قد و وزن استاندارد برای دختران تا 20 سال

 

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.