Take a fresh look at your lifestyle.

مزایای گیاه کنجک چیست؟

کنجک گیاهی است که برای تهیه مکمل های غذایی با فیبر بالا، ژله ها و آرد استفاده می شود. به طور سنتی در غذاهای ژاپنی و طب چینی استفاده می شود.

اما آیا کنجک دارای مزایای سلامتی اثبات شده است؟

کنجک چیست؟

کنجک به طور سنتی در غذاهای ژاپنی و طب چینی استفاده می شود.گیاه کنجک دارای یک ریشه نشاسته ای است که به عنوان یک کرم شناخته می شود که در فیبر رژیمی به نام گلوکومنن بالا، می باشد. این بخشی از گیاه است که به عنوان یک مکمل غذایی و آرد و فیبر استفاده می شود.

آرد کنجک: از طریق آسیاب کردن دانه های کنجک خشک به منظور تولید آرد برای ساخت رشته فرنگی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
ژله کنجک: بعد از پردازش بیشتر، آرد کنجک را می توان برای ساخت ژل یا آدامس استفاده کرد که می تواند جایگزین ژلاتین برای خوردن غذا شود.
فیبر محلول کنجک: وقتی ژله کنیاک بیشتر تمیز می شود، می توان آن را به یک فیبر محلول تبدیل کرد که به عنوان مکمل غذایی استفاده می شود.

شش مزایای بهداشتی از کنجک:

کنجک دارای تعدادی از مزایای بالقوه سلامتی است که در زیر بررسی شده است. بسیاری از این مزایا مربوط به مقدار بالای گلوکومنان، فیبر غذایی محلول در گیاه کنجک است.

1. مدیریت دیابت

تحقیقات نشان داده است مصرف ترکیبی از گلوکومنان در آمریکا نشان دهنده بهبود مداوم در مدیریت دیابت نوع 2 است.
در بررسی 2015، همچنین گلوکومننان نشان داد افراد مبتلا به دیابت، احتمال کمتری برای غذا خوردن دارند که می تواند سطح قند خون خود را افزایش دهد.

2. کاهش وزن

گلوکومننان ساخته شده از کنجک ممکن است برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند مفید باشد.
مطالعه 2005 نشان داد که مکمل فیبر غذایی محلول به افرادی که اضافه وزن دارند، برای کاهش وزن خود کمک می کند. مردم این مکمل را بخشی از یک رژیم غذایی متعادل و کالری کنترل می کردند. این نوع فیبر به شما کمک می کند تا فرد با کاهش میزان تخلیه معده احساس گرسنگی کند.

محققان اثرات مکمل گلوکومنان را با مکمل آدامس گار مقایسه کردند. آنها دریافتند که مکمل گلوکومنانی باعث کاهش وزن می شود در حالیکه مکمل آدامس گار نمی باشد.

مطالعات متعددی وجود دارد که نشان می دهد مزایای سلامتی رژیم های فیت بیشتر، از جمله استفاده از کنجک، برای کاهش وزن است.

3. کلسترول

گلوکومنن ممکن است اثر مثبت بر سطح کلسترول داشته باشد.
داشتن کلسترول بالا به این معنی است که افراد احتمال بیشتری دارند که بیماری قلبی یا سکته مغزی داشته باشند. فیبر های محلول در آب برای کنترل کلسترول و وزن توصیه می شود.

مکمل های گلوکومنان ممکن است به مردم کمک کنند تا سطح کلسترول خود را در کنترل نگه دارند. یک مطالعه سال 2008 نشان داد که گلوکومنن تاثیری مثبت بر میزان کلی کلسترول دارد.

4. یبوست

مصرف مکمل گلوکومنان ممکن است به تنظیم حرکات روده فرد کمک کند و از بروز یبوست جلوگیری کند.

یک مطالعه سال 2006 نشان داد که یک دوز متوسط ​​از گلوکومنان باعث افزایش 30 درصدی تحرک روده در بزرگسالان می شود. محققان همچنین دریافتند مکمل های فیبر غذایی محلول باعث بهبود سلامت روده در افراد مبتلا به یبوست می شوند.

بررسی اخیر از سال 2017 نشان داد که مصرف گلوکومنن موجب بهبود حرکات روده در کودکان مبتلا به یبوست می شود.

5.پوست سالم

گلوکومنن همچنین ممکن است به افرادی که به دنبال بهبود سلامت پوست خود هستند کمک کند.
یک مطالعه 2013 نشان می دهد که گلوکومنن ممکن است به عنوان یک درمان موضعی برای آکنه مفید باشد و این باعث بهبود سلامت کلی پوست می شود.

6. بهبود زخم

گلوکومنان همچنین به عنوان حمایت از سلامت پوست نیز ممکن است به بدن کمک کند که زخم را سریع تر بهبود بخشد.
مطالعه ای در سال 2015 در موش ها نشان داد که مکمل های گلوکومنان ممکن است باعث بهبودی زخم ها شوند زیرا آنها از سیستم ایمنی بدن حمایت می کنند. با این حال، تحقیقات بیشتری لازم است تا نتیجه گیری شود که گلوکومونان برای درمان زخم مفید است یا خیر.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.