آیا شبکههای اجتماعی در سئو تأثیر دارد؟
در دنیای امروز، زمانی که صحبت از توسعه کسبوکار به میان میآید، اولازهمه به یاد راهاندازی یک سایت و گسترش حوزه کسبوکار خود میافتیم. بااینوجود به راهانداختن و احداث یک سایت تنها اولین قدم خواهد بود. یک سایت برای دیدهشدن باید در نتایج جستجو نمایش داده شود.
برای رسیدن به چنین جایگاهی سئو سایت باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. راههای زیادی وجود دارند که به کمک آنها میشود باعث افزایش سئو سایت شد. در میان این راهها و روشها، این سؤال مطرح میشود، آیا شبکههای اجتماعی در سئو تأثیر دارند؟ جواب این سؤال یک «بله» قرص و محکم است؛ ولی تأثیر شبکههای اجتماعی در سئو چگونه خواهد بود؟
تأثیر اشتراکگذاری در شبکههای اجتماعی برای سئو
رسانههای اجتماعی در جوامع امروزی زمان زیادی از روزمره اشخاص را به خود اختصاص میدهند؛ در نتیجه بستری مناسب برای توسعه کسبوکار محسوب میشوند. وقتی بحث سئو به میان میآید، تأثیر داشتن شبکههای اجتماعی غیرقابلباور به نظر میرسد. واقعیت این است که تأثیر شبکههای اجتماعی در سئو مستقیم نیست؛ زیرا پلتفرمهای رسانههای اجتماعی نهادی مستقل از موتورهای جستجو هستند؛ بنابراین تأثیرات این شبکهها بر افزایش سئو سایت غیرمستقیم خواهد بود.
1. به کمک شبکههای اجتماعی عملکرد محتوایی خود را افزایش دهید
پلتفرمهای مختلف رسانههای اجتماعی بستری بسیار مناسب برای به اشتراک گذاشتن محتوا هستند. در رسانههای اجتماعی دسترسی گستردهای به مخاطبان وجود دارد. هر چه بازدیدکنندگان بازخوردهای مثبت بیشتری نشان دهند، کاربران بیشتری به صفحه شما جذب میشوند؛ در نتیجه رتبه جستجوی شما بهتر میشود. شاید این مورد کوچک از تأثیر شبکههای اجتماعی در سئو بهمرور میتواند به بهبود شرایط سایت و سئو آن کمک شایانی کند.
2. فرصتهای زیادی برای بهدستآوردن بکلینک وجود دارد
هر کاربری که به صفحات سایت شما مراجعه کند، با خود ترافیک به همراه میآورد. هر چه ترافیک بیشتری برای محتواهای گوناگون سایت مهیا شود، برای بهبود وضعیت سایت و افزایش سئو آن مؤثر خواهد بود. از آن جایی که در شبکههای اجتماعی محتواها با سرعت بیشتری دیده میشوند؛ بنابراین بستر بسیار مناسبی را برای ایجاد بکلینک فراهم میکند.
بکلینک بخش بسیار بزرگ و تأثیرگذار سئو است؛ بنابراین وقتی محتوایی ارزشمند را در شبکههای اجتماعی تولید کنید، بکلینکهای ایجاد شده نیز بازخورد خوبی میگیرند. بکلینک از موارد شاخص برای تأثیر شبکههای اجتماعی در سئو میباشد.
3. شبکههای اجتماعی میتوانند در جستجوی نام شما ایفای نقش کنند
زمانی که به رتبهبندی سایت میاندیشیم، جستجو شدن نام سایت یا برند از عوامل بسیار مهم و اثربخش هستند. زمانی که برای کسبوکار خود یک پروفایل قوی در شبکههای اجتماعی ایجاد کرده باشید و محتواهایی مناسب و مفید را در صفحه خود قرار دهید، نام برند شما در شبکههای اجتماعی بیشتر جستجو میشود.
این برندسازی سبب خواهد شد تا دیریازود جستجوی نام شما به موتورهای جستجو برسد؛ زیرا وقتی به نامی آشنا تبدیل شوید، کاربران مشتاق هستند که از وبسایت شما دیدن کنند. در این زمان تأثیر شبکههای اجتماعی در سئو مشخص میشود و رتبه وبسایت شما با این مدل جستجو بهبود پیدا میکند.
4. ترافیک بیشتر را برای سایت خود فراهم کنید
بکلینکسازی تنها راهی نیست که به افزایش ترافیک منجر میشود. کاربران و مخاطبی که حال با شناخت برند شما مشتاق بازدید از سایت کسبوکارتان خواهند بود، ترافیک مناسبی را روانه سایت میکنند. این ترافیک تأثیر مستقیم روی افزایش سئو سایت دارد. هر چه در شبکههای اجتماعی فعالتر باشید و محتوای بهتری تولید کنید، تأثیر شبکههای اجتماعی در سئو بیشتر میشود.
کاربران و مخاطبانی که نتوانسته باشند تنها از طریق نتایج جستجو سایت شما را پیدا کنند، به کمک چهره رسانهای کسبوکارتان، با جستجوی نام سایت به نتیجه خواهند رسید و از خدمات یا محصولات موجود روی سایت بهره خواهند برد.
5. ایجاد اعتماد نمونهای مهم از تأثیر شبکههای اجتماعی در سئو
یکی از دلایل سرمایهگذاری روی شبکههای اجتماعی برای یک کسبوکار، ایجاد اعتماد در میان مخاطبین است. شاید بتوان گفت مهمترین تأثیر شبکههای اجتماعی در سئو همین ایجاد اعتماد خواهد بود. جلب اعتماد سختترین مرحله برای جذب مشتری میباشد؛ ولی به کمک رسانههای اجتماعی و فعالیت مداوم و باکیفیت در آن، بهآرامی این اعتماد شکل میگیرد. شهرت آنلاین ایجاد شده به کمک این اعتماد، مخاطبان را بیشازپیش به سمت کسبوکار شما میکشاند و به شما فرصتی میدهد تا به برندی آشنا تبدیل شوید.
نتیجهگیری
تأثیر غیرمستقیم رسانههای اجتماعی در سئو سایت استفاده از پلتفرمهای مختلف را الزامی میکند. نباید گذاشت کلمه «غیرمستقیم» ما را از اهمیت تأثیر شبکههای اجتماعی در سئو غافل کند. با اینکه ممکن است درک ارتباط میان این رسانهها و سئو سایت کمی دشوار باشد؛ اما همچنان این مزایای بسیار غیر قابلچشمپوشی هستند.
آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ متشکل از چندین تیم برای بهبود وضعیت سایت و افزایش سئو سایت است. اعضای بااستعداد، خلاق، باانگیزه و سختکوش هر تیم نهایت تلاش خود را به کار میبرند تا نتایجی مطلوب را در خدمات سئو سایت به ارمغان آورند. آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ در زمینههای گوناگونی مانند خدمات دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، شبکههای اجتماعی و سئو سایت فعالیت میکند؛ همینطور ارائه مشاوره برای رسیدن به سایتی مناسب و مطلوب از دیگر خدمات این آژانس است.
همکاری بهترین کارآفرینهای ایرانی با آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ
آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ از سال ۱۳۹1 باهدف کمک به مشاغل و کسبوکارهای سنتی و ایجاد زیربنایی محکم برای مشاغل اینترنتی و آنلاین به وجود آمد. نبض مارکتینگ در طی این 9 سال با بهترین کارآفرینان و صاحبان برندهای مطرح ایرانی همکاری داشته که تمام نتایج بهدستآمده حاصل زحمات افراد باتجربه و متخصص تیم بوده است.
از جمله دستاوردهای نبض مارکتینگ در این حرفه، داشتن بیش از 300 پروژه سئو، بیش از 15 هزار کلیدواژه در صفحه اول گوگل و سابقه فعالیت در بیش از 50 حوزه کسبوکاری میباشد.
همینطور نبض مارکتینگ، سابقه و تجربه بسیاری در راهاندازی کسبوکارهای نوپا در حوزههای مختلفی از Digital Marketing را دارد که امروزه هرکدام از آنها به شرکتهای موفقی در زمینههای طراحی سایت، بهینهسازی و سئو سایت، طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن و نرمافزار تبدیل شدهاند.
برای آنکه محصول یا خدمت شما در نتایج اول گوگل دیده شود، به یک سفارش پروژه سئو نیازمندید. مشاوران نبض مارکتینگ با ارائه خدمات سئو تخصصی، مشاوره و آنالیز سئو سایت، یک برنامه اساسی برای بهینهسازی وبسایت شما ارائه خواهند داد. به این صورت، با انجام برنامههای او، سایت شما پس از بهینهسازی و بهبود، در رتبه های بالای گوگل قرار میگیرد. همین امر باعث میشود که جذب ورودی به سایت شما افزایش یابد و سبب کسب درآمد و سود بیشتر شما شود.
اگر شما هم علاقهمندید، فرصت را از دست ندهید! برای رسیدن به اهداف و رؤیاهایتان، برنامهریزی کنید و با گفتگو با افراد متخصص و مشاوران نبض مارکتینگ، رؤیای خود را به حقیقت تبدیل کنید.
آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ | Nabzemarketing.com