Take a fresh look at your lifestyle.

نحوه ساخت فروشگاه در اینستاگرام

وقتی یک حساب کاربری اینستاگرام به فروشگاه فیسبوک اتصال می یابد، می توان محصولات را به صورت جداگانه در پست های اینستاگرام تگ کند و با ضربه زدن بر این تگ ها، مستقیماً به فروشگاه آنلاین وارد شده و خرید نماید. در این پست قصد داریم نحوه ی ساخت فروشگاه در اینستاگرام با فعالسازی تگ های قابل خرید در پست های اینستاگرامی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

مراحل ساخت یک فروشگاه در اینستاگرام

ساخت یک فروشگاه در اینستاگرام کمی پیچیده تر از وارد کردن دستی نام محصول، توضیحات در مورد آن و لینک خرید است. پیش از شروع کار، باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • ساحت یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام:

هر وقت که بخواهید می توانید اکانت اینستاگرام خود را به یک حساب کاربری تجاری تغییر دهید. برای این کار کافی است از مراحل زیر اقدام کنید :

(( تنظیمات>حساب کاربری>تغییر به حساب کاربری تجاری))

  • ساخت یک صفحه تجاری در فیسبوک: هر کسی می تواند یک صفحه تجاری در فیسبوک را به صورت رایگان بسازد.
  • یک فروشگاه فعال در صفحه تجاری فیسبوک خود ایجاد کنید : این می تواند فروشگاهی باشد که خودتان ساخته اید یا یک فروشگاه فیسبوک ساخته شده توسط Shopify باشد.

مطالب مرتبط : قابلیت های اینستاگرام 2019

نحوه لینک کردن فروشگاه اینستاگرام به صفحه تجاری در فیس بوک

به محض این که تنظیمات حساب کاربری تجاری اینستاگرام خود را به پایان رساندید و فروشگاه فیسبوک را در صفحه تجاری فیسبوک خود فعال کردید، شما می توانید هر سه این موارد را با هم لینک کنید و پست هایی با قابلیت خرید را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

1-صفحه وب کاتالوگ محصولات فیسبوک را در مرورگر وب کامپیوتر خود، باز کنید.

2- نام فروشگاه فیسبوکی که می خواهید از محصولات آن در اینستاگرام به فروش برسانید را انتخاب کنید.

3- گزینه تنظیمات “Settings” را انتخاب کنید.

4- در کنار حساب کاربری مدیر تجاری “Business Manager Account“، اتصال “Connect” را انتخاب کنید.

5- در منوی کشویی ظاهر شده، حساب فیسبوکی را انتخاب کنید که می خواهید فروشگاه فیسبوک خود را با آن مدیریت کنید و سپس اتصال “Connect” را انتخاب نمایید.

6- در این مرحله برنامه اینستاگرام را در دستگاه تلفن همراه iOS یا اندروید خود باز کنید.

7-منوی “hamburger menu” در گوشه ی سمت راست بالای صفحه را لمس کنید.

8- سپس بر تنظیمات>تجاری ” Settings Business” ضربه بزنید.

9- گزینه ثبت نام برای خرید و یا گزینه “Sign up for shopping” ضربه بزنید.

10- سپس گزینه ادامه و یا “Continue” انتخاب کنید.

11- بر روی دکمه ارسال برای بررسی و یا “Submit for Review” ضربه بزنید. کارکنان اینستاگرام شخصاً درخواست شما را بررسی خواهند کرد و در طی چند روز نتیجه تایید و یا رد شدن درخواست را به شما ارائه می دهند به عبارتی به محض این که تصمیم گرفته شد، برای شما اعلانی در برنامه اینستاگرام ارسال خواهد شد.

12- در صورتی که تایید شده باشید، شما می توانید لینک های محصولات را اضافه کنید. هنگام ایجاد یک پست اینستاگرامی جدید بر تگ محصولات جدید ضربه بزنید، سپس نام محصول را تایپ کنید. روند کار بسیار مشابه با وقتی است که نام افراد دیگر را در پست اینستاگرام تگ می کنید.

بیشتر بخوانید : چگونه در اینستاگرام کسب درآمد کنیم

چه چیزی را نمی توانید در اینستاگرام به فروش برسانید؟

فروشگاه های اینستاگرام در درجه نخست برای فروش محصولات فیزیکی و نه خدمات در نظر گرفته شده اند. فروش کلیه محصولات همچنین باید مطابق با قوانین و مقررات کشور اصلی محصولات و کشوری که محصولات بدان ارسال می شوند، باشد.

فروش محصولات زیر در اینستاگرام ممنوع می باشد:

  • داروها
  • تنباکو یا محصولات مرتبط به آن
  • مکمل های سلامتی و محصولات بهداشتی
  • تفنگ یا سایر سلاح ها، مهمات و مواد منفجره
  • حیوانات
  • الکل
  • اندام های بدن انسان یا حیوان
  • محصولات و خدمات دیجیتالی
  • پول، پول دیجیتالی یا رمزارزها (گروه ارزهای دیجیتالی) مانند بیت کوین.

مطالعه ی دقیق سیاست های رسمی اینستاگرام بسیار حائز اهمیت است. نقض این سیاست ها چه به صورت غیرعمدی و چه به صورت عمدی، ممکن است موجب غیر فعال شدن فروشگاه اینستاگرامی یا حساب کاربری شما شود.

چگونه بدون داشتن فروشگاه در اینستاگرام محصولات خود را به فروش برسانید

اگر فروشگاه آنلاینی در فیسبوک ندارید و علاقه ای هم به ایجاد یکی از آن ها ندارید، همچنان می توانید محصولات و خدمات خود را با تبلیغ درباره آن ها در پست فیسبوک یا قراردهی لینکی برای کاربران که بتوانند آن محصول را در پروفایل اینستاگرام شما خریداری کنند، به فروش برسانید.

یک استراتژی خوب دیگر برای فروش محصولات در اینستاگرام، به اشتراک گذاری یک عکس یا ویدیو از محصول خود در استوری اینستاگرام است. اگر بیش از 10000 دنبال کننده دارید، شما می توانید یک لینک را به استوری خود اضافه نمایید به گونه ای که دنبال کنندگان شما قادر به بازدید از محصول خواهند بود. این روش های لینک دهی نیز می توانند برای هدایت افراد به وبسایت تجاری یا شخصی شما مورد استفاده قرار گیرند.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.