ترندهای 2020 اینستاگرام (مهمترین نکات آموزشی جدید اینستاگرام)
12 ترند وجود دارد که ما میخواهیم آنهارا به شما معرفی کنیم. اگر شما هم از ترند های دیگری آگاهی دارید با ما به اشتراک بگذارید.کارهایی که سایر افراد در اینستاگرام انجام میدهند و به نظر شما کاری متفاوت است.
# ترند 1 اینستاگرام
(تصویر شماره 2)
مخفی کردن تعداد لایک ها = پست گذاشتن بیشتر
این ترند باعث ایجاد یک تغییر اساسی در روند پست گذاری دیگران میشود. میزان اعتماد،حریم خصوصی و خوشحالی افراد به طور ناگهانی افزایش می یابد زیرا :
- مشخص نشدن تعداد لایک = دغدغه کمتر
- دغدغه کمتر = خوشحالی بیشتر
- خوشحالی بیشتر = پست گذاشتن بیشتر
- پست گذاشتن بیشتر = ارتباط بیشتر
اگر بخواهیم واقع بین باشیم ، تعداد لایک برای برخی افراد اهمیت بسیاری دارد و ممکن است به دلیل لایک های پایین از انتشار پست خود داری کنند.طرز تفکر این افراد این گونه است که اگر پست آنها به اندازه کافی لایک نشده باشد به این معنی است که آنها برای دیگران اهمیت ندارند یا پستی که به انتشار گذاشته اند به اندازه کافی خوب نبوده است که این طرز تفکر در حال ازبین رفتن است.امروزه مردم به جای اهمیت و تمرکز بر این گونه اعداد، بیشتر بر گسترش روابط یا به اشتراک گذاشتن پست هایی که بیشترین تاثیر را بر جوامع یا مشاغلی که در آن فعالیت دارند ، متمرکز هستند.همانگونه که من همیشه میگویم: اینستاگرام برای ارتباط برقرار کردن است نه افزایش تعداد لایک و فالوور.
(تصویر شماره3)
این روز ها اشتراک گذاشتن پست به این صورت به ترند تبدیل شده است:
بیان آنچه به آن علاقه دارید، بیان تفکرات خود راجب موضوعی خاص،نوشتن به زبان محاوره ای،بیان تمایلات و اعتقادات و برقراری روابط صمیمانه تر با فالوور ها.
همه این ها به این معناست که کاربران اینستاگرامی در مسیر درستی قرارگرفته اند.
# ترند 2 اینستاگرام
پست های بدون ویرایش + عکس های بدون ویرایش
مردم نسبت به اشتراک گذاری عکس های بدون افکت تمایل زیادی نشان میدهند.
- عکس هایی که ادیت شده به نظر نمیرسند(یکی از ترندهای جذاب که عکس ها در عین ادیت حرفه ای،ادیت شده به نظر نمیرسند)
- عکس هایی که برای گرفتن آن از پیش زمینه خاصی استفاده نشده است و در لحظه گرفته شده اند.
پست های @jacimariesmith مثال خوبی برای درک بهتر این موضوع است:
علی رغم این که این عکس ها طبیعی و بدون افکت به نظر میرسند ، برای ویرایش آنها زمان زیادی صرف شده است.
روش هایی که در این قبیل پست ها استفاده میشود :
- انتخاب رنگ مناسب
- استفاده از فیلترهای طبیعی
و باید توجه داشت که منظور از همه اینها ، این نیست که تصاویری که ویرایش میشوند جذابیت خود را از دست داده اند.
پست های اینستاگرامی ای که برای کاربران ، تبدیل به یک نوع برند شده اند همچنان زیبا و برای دیگران جذاب هستند.
اگر میخواهید صفحه شما در اینستاگرام پس از گذشت مدت ها همچنان پربازدید باشد ، بنابر نیاز خود به فکر ساخت یک برند شخصی یا تجاری باشید تا به واسطه آن شناخته شده شوید.
در سال 2020 هم برای اینکه پست های شما دیده شود باید برندی بسازید که درعین حال ک در نوع خودش جدید است در ذهن ها ماندگار باشد.
انتخاب یک فیلتر مناسب به اندازه کلمات و زیبایی تصاویر ، اثر بخش است.
به عنوان مثال پیج @gotoskincare به عنوان پیجی با تم هلویی شناخته میشود که ناخودآگاه پوستی شاداب را در ذهن تداعی میکند. این برند باعث میشود مردمی در نقاط دور هم این پیج را بشناسند.
تم صورتی برای پیج @kylieskin یک برند محسوب میشود.
View this post on Instagram
starting off the weekend with a fresh morning cleanse using Foaming Face Wash ?✨ #KylieSkin
پیج @saltyluxe با عکس هایی که از نقاط گرمسیر و استوایی به اشتراک میگذارد برای خود یک برند ایجاد کرده است.
پیج @kyliekatich با اشتراک گذاری عکس هایی که از خودش در حالت های متفاوت گرفته است ، برند مخصوص خودش را ایجاد کرده ست.
استفاده بیش از حد از رنگ صورتی برای پیج @theskinnyconfidential یک برند محسوب میشود.
منتشر کردن پست هایی با پیش زمینه زرد و آبی برای پیج @thecontentplanner به برند تبدیل شده است .پست های این پیج تلفیقی از رنگ هایی متناسب است.
فیلترهای طبیعی:
- استفاده از مجموعه فیلتر های “Cream” موجود در برنامه های پیش فرض به منظور اینکه عکس ها ویرایش نشده به نظر برسند.
- موارد مورد علاقه من: فیلتر p3 در مجموعه “Blogger”و s4 در مجموعه فیلترهای “Cream “
- از هر فیلتر دیگری به دلخواه میتوانید استفاده کنید اما توجه داشته باشید برای این که طبیعی تر به نظر برسد، پایین ترین میزان وضوح را برای آن انتخاب کنید. در این صورت پست های شما طبیعی به نظر خواهد رسید.
برای این تصویر از فیلتر s3 از مجموعه ” Cream ” استفاده شده است.
# ترند 3 اینستاگرام
کپشن های طولانی
2 نوع کپشن در اینستاگرام وجود دارد:
- مفید و مختصر
- طولانی(شرح یک داستان+شرح خاطرات )
محبوبیت کپشن های طولانی به سرعت درحال افزایش است .
کادبران از کپشن های طولانی برای صحبت کردن با فالوور ها، شروع یک مکالمه و به اشتراک گذاشتن افکار خود استفاده میکنند و در این روش از لحن محاوره ای استفاده میکنند.
این امر سبب میشود کامنت های مثبتی از سوی دیگران دریافت کنید.
قدرت کلمات این گونه است.
یک اصل اینستاگرامی میگوید:
پست های شما توجه ما را به خود جلب میکنند اما کپشن های شما ،مارا ترغیب میکنند که همچنان طرفدار شما باشیم.
کپشن شما به عنوان یک شانس برای برقراری ارتباط محسوب میشود .اگر شما احساس بدی دارید با نوشتن میتوانید آن را از بین ببرید.
پیج @laurenastondesigns یک مثال خوب برای این موضوع است. او همیشه با فالوور های خود یک گفتگو را آغاز میکند و فالوور های او علاقه زیادی به چت کردن در کامنت دارند.
مثال دیگر در این باره پیج @theskinnyconfidential است.
او گاهی شروع به نوشتن درباره عقاید ،نظرات و تفکراتش میکند و بدون اینکه درخواست کند کاربران نظراتشان را ارسال کنند ، کامنت های زیادی
دریافت میکنند.
و پیج @petermckinnon نیز مثالی دیگر برای این موضوع است . کپشن های او همیشه درباره کارهایی که انجام داده ، چیزهایی که او را شگفت زده کرده و تفکراتش با لحن محاوره ای است.
- انسانیت را فراموش نکنید
- آنچه را که به آن تمایل دارید به اشتراک بگذارید
- با لحن محاوره بنویسید
- به اینستاگرام به چشم مجله شخصی خود نگاه کنید
- اگر وبلاگی دارید قسمتی از مطالب آن را در کپشن بنویسید
- نکات،ترفند ها،آموخته ها و خاطرات خود را به اشتراک بگذارید
- اگر عکسی به اشتراک میگذارید داستانی که پشت پرده آن تصویر اتفاق افتاده را بیان کنید
- نکات را به گونه ای بیان کنید که گویی میخواهید به یک دوست کمک کنید
- نوشتن کپشن اجباری نیست. گاهی نوشتن چند کلمه حق مطلب را ادا میکند.
#ترند 4 اینستاگرام
هشتگ های جدید (هشتگ=اجتماع در اینستاگرام)
یکی از ترند های جدید اینستاگرام ایجاد هشتگ های کم بازدید و یا شخصی است.
هشتگ هایی که پست های مربوط به آن کم تر از 50k باشند، هشتگ های کم بازدید نام دارند.برای مثال #bloguettes با 36.7k پست به گردهمایی بانوان وبلاگ نویس اختصاص دارد.
چرا هشتگ های کم بازدید را ایجاد میکنیم؟
زیرا اجتماعات خاصی از مردم به آن ها علاقه دارند و این افراد ارتباط بسیار نزدیکی باهم دارند.
آنها با دنبال کردن این هشتگ ها باهم ارتباط برقرار میکنند و با لایک و کامنت یکدیگر را حمایت میکنند.
برای مثال @kyliekatich دو هشتگ جدید ایجاد کرده است :
همانطور که میتوانید مشاهده کنید، انجمن وی پست هایی تحت عنوان اینستاگرام و واقعیت با ImPostingBoth
به اشتراک میگذارند.
پی نوشت:
- آیا میتوانید هشتگ های دلبخواه خود را برای اجتماعاتی که مانند شما فکر میکنند ، ایجاد کنید؟
- برنامه هشتگ یاب را نصب کنید تا از هشتگ های جدید و یا کم بازدید به راحتی آگاه شوید.
# ترند 5 اینستاگرام
افزایش عکس نوشته ها
عکس نوشته ها محبوبیتی روز افزون دارند و از آن ها در این موارد استفاده میشود.
- سخن بزرگان
- اینفوگرافیک
- مطالب مهم
- متن های دست نویس
- دیوار نویس ها
نوشته ها این قدرت را دارند که به سرعت ارتباط فکری برقرار کنند.این امر سبب شده عمده توجه مردم بر پیج هایی باشد که عکس و ویدئوهای این چنینی به اشتراک میگذراند.
# ترند 6 اینستاگرام
پست های توییتر
پست های توییتر تاکنون محبوب ترین عکس نوشته ها در اینستاگرام بوده اند و بی شک در سال 2020 هم این محبوبیت حفظ خواهد شد.
اما چرا؟
پست های توییتر عموما بیش از پست های معمولی باعث دیده شدن پیج شما میشود و در زمانی کوتاه بازدید از پست دوبرابر خواهد شد.
به عنوان مثال به تفاوت این دو پست توجه کنید:
مثال دیگری در این زمینه:
این دو پست هر دو در یک روز منتشر شده اند اما تصویر 1085،و پست توییتر 2650 بار لایک شده اند.
چگونه میتوان یک پست توییتری به اشتراک گذاشت:
- در توییتر پست بگذارید
- به صفحه خود در توییتر بروید
- از آن اسکرین شات بگیرید
- در اینستاگرام منتشر کنید
# ترند 7 اینستاگرام
اضافه کردن ایموجی ها به تصاویر برای افزایش جذاببت آنها
کاربران با استفاده از ایموجی ها بر جذابیت تصاویر شخصی خود می افزایند.
میتوانید با برنامه های ویرایشگر به راحتی یک ستاره،گل،قلب یک خط یا ایموجی به تصاویر خود اضافه کنید.
پی نوشت:
- میتوانید از برنامه های پیش فرض برای این کار استفاده کنید
- میتوانید این کار را با استفاده از ابزار های مختص به استوری در خود برنامه اینستاگرام انجام دهید ،آن را ذخیره کنید و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید
- میتوانید از برنامهPicsart برای اضافه کردن استیکر های جالب مثل رنگین کمان استفاده کنید
# ترند 8 اینستاگرام
پست های آلبومی
پست های آلبومی پست هایی هستند که مجموعه ای از چند عکس یا ویدئو در آن قرار دارند و این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده است.
این ویژگی مانند این است که به تماشای یک کتاب تصویری پرداخته اید. پست های این چنینی ، این امکان را برای شما فراهم می آورد که اطلاعات بیشتری در باره آن پست به اشتراک بگذارید.
کاربران از این امکان برای به نمایش گذاشتن این موارد استفاده میکنند:
- تصاویر مناظری که به هم مرتبطند.
- به نمایش گذاشتن اینستاگرام و واقعیت
- تصاویر پشت صحنه
- مشاوره گام به گام
- لحظات برجسته در زندگی،سفر یا رویدادی به خصوص
- تصویر مربوط به یک ویدئو
- نشان دادن تصاویر قبل و بعد چیزی جهت مقایسه
- مراحل انجام کار
#ترند 9 اینستاگرام
تکرار محتوا
این روز ها کاربران از مطالبی که به اشتراک میگذارند بیش از یک بار و در مکان های متفاوت استفاده میکنند.
برای مثال:
- استوری خود را ذخیره میکنند و به عنوان پست منتشر میکنند
- لایو ها و پست های IGTV خود را در کانال تلگرامی خود به اشتراک میگذارند
- پست های خود را در Pinterest منتشر میکنند
این کار استراتژی جالبی برای کسب اطمینان از اینکه افراد بیشتری میتوانند مطالب شما را مشاهده کنند ،میباشد.
برای مثال اگر کسی نتوانسته باشد استوری (استوری اینستا) شما را تماشا کند ،میتواند آن را در بین پست های شما پیداکند.
عموم مردم این کار را انجام میدهند:
- از پست های آلبومی استفاده میکنند
- برای اولین تصویر از یک عکس یا ویدئوی زیبا استفاده میکنند
- در تصویر دوم اسکرین شاتی از استوری خود قرار میدهند
# ترند 10 اینستاگرام
فراگیر شدن ویدئوهای تیک تاک
پست ها و استوری های تیک تاک امروزه بسیار فراگیر شده است.کاربران اینستاگرام ویدئوهای تیک تاک خود را به اشتراک میگذارند و همچنین از برنامه های ویرایش کننده مخصوص تیک تاک استفاده میکنند.
#ترند 11 اینستاگرام
شرکت در چالش های جالب
شرکت در چالش های اینستاگرام به شما کمک میکند پست های شما وایرال باشد.(وایرال اصطلاحی رایج در فضای مجازی است و به این معناست که پست ها به دلیل جذابیت به سرعت بین کاربران منتشر میشود ). هرچالش هشتگ مخصوص به خود را دارد که شما برای شرکت در چالش، باید از آن استفاده کنید.
به محض این که یک چالش در بین مردم محبوب میشود،برخی از افراد(شامل رسانه های خبری،مجلات و کاربران عادی اینستاگرام)، این هشتگ را جستجو میکنند و پست های افراد در این باره را مشاهده میکنند و بهترین آن را در صفحه خودشان، پست میکنند.نمونه هایی از چالش را میتوانید اینجا مشاهده کنید:
#BottleCapChallenge
#WhatTheFluffChallenge
یکی دیگر از چالش های اینستاگرام که تا کنون ادامه پیدا کرده است ، چالش ده ساله است که با میتوانید با جستجو این عبارات آنها را مشاهده کنید:
#tenyearchallenge
#howdidagehityouchallenge
عکسی از 10 سال پیش و الان از خود را برای مقایسه به اشتراک بگذارید.از سلبریتی هاگرفته تا کاربران یوتیوب و برند های تجاری در این چالش شرکت کرده اند .
پی نوشت:
اگر شما صاحب یک تجارت شغلی یا برند خاصی هستید به شما توصیه میکنیم تاحد امکان در این چالش ها شرکت کنید.فکر کنید که چگونه میتوان در این چالش ها شرکت کنید که پست های شما در عین جذابیت تبلیغی برای کار شما محسوب شود .
ایده ها:
- در چالش 10 ساله شرکت کنید. نشان دهید که ده سال پیش چه کاری انجام میدادید ،طرز تفکرات شما چگونه بوده است، رویای های شما چه بود و در حال حاضر در چه موقعیت و جایگاهی قرار دارید .
- اگر به مدت 10 سال یا بیشتر سابقه فروش محصولی خاص رادارید میتوانید برای نشان دادن پیشرفت خود اولین محصول و آخرین محصول خود را باهم مقایسه کنید.
- حتی اگر ده سال هم از این موضوع نگذشته ، نشان دهید توانایی شما چه تغییری کرده است.
# ترند 12 اینستاگرام
تگ کردن افراد
این تصویر را مشاهده کنید
همانطور که مشاهده میکنید ، این افراد،
@preview.app, @laurenastondesigns @breedesigns_
در واقع ،این سه کاربر به دیدن این پست دعوت شده اند. افراد پس از اشتراک پست های خود دوستان خود را تگ میکنند و این روند در اینستاگرام ادامه دار خواهد بود.این ترند اخیرا در اینستاگرام باب شده است که هنوز هم یک ترند نسبتا جذاب به شمار میرود و من دوست دارم در سال 2020 هم ادامه دار باشد.این ترند کاربران اینستاگرام را به نوعی در کنار هم جمع میکند و اینستاگرام را به فضایی صمیمی تر برای افراد و فالوورهایشان تبدیل میکند همچنین این اجازه را به کاربران میدهد با کاربران بیشتری آشنا شوند و آنهارا فالو کنند.
درکل به نظر میرسد اینستاگرام به محیطی تبدیل شده است که انسانیت،حریم شخصی و سرگرمی را باهم به همراه دارد.
خلاصه مقاله:
1_مشخص نشدن تعداد لایک=انتشار پست ببشتر
2_پست های بدون ویرایش+عکس های بدون ویرایش(ایجاد یک برند شهصی یا شغلی)
3_کپشن های طولانی
4_ایجاد هشتگ
5_افزایش عکس نوشته ها
6_پست های توییتری
7_استفاده از ایموجی بر روی تصاویر
8_افزایش پست های آلبومی
9_استفاده از محتوا در چند جای مختلف
10_فراگیرشدن ویدئو های تیک تاک
11_شرکت در چالش ها
12_تگ کردن افراد
آیا شما ترند دیگری میشناسید؟
من پست های IGTV(اشتراک گذادی ویدئوهایی بیش از یک دقیقه) را عمدا ذکر نکردم زیرا هنوز مطمئن نیستم به چه سمت و سویی خواهد رفت.