روشهای اصول تولید محتوای سئو شده چیست؟
اگر درک برخی از مفاهیم بالا اکنون دشوار است، نگران نباشید، زیرا با تجربه بیشتر در زمینه سئو، همه چیز بهتر خواهد شد. همچنین میتوانید با بازدید از وبسایت شرکت دیجیتال مارکتینگ منتوریکس علم تولید محتوا خود را به روز کنید.
محتوای سئو شده چیست؟
برای اینکه بفهمید منظور ما از محتوای سئو شده چیست، ابتدا باید در ذهن خود روشن کنید که هدف اصلی سئو چیست، چه نوع محتوا وجود دارد و بهینهسازی محتوا چیست. بهینهسازی موتور جستجو یا سئو، فرایند بهینهسازی وبسایت برای دستیابی به بیشترین دید ممکن در موتورهای جستجو است. فرایند سئو شامل تعدادی مرحله است که معمولاً به این صورت دستهبندی میشوند: سئوی فنی، سئوی درون صفحه و سئوی خارج از صفحه. سئوی محتوا بخشی از سئوی درون صفحه است.
یکی از عناصر مهم سئو داخلی، سئوی محتوا است. به طور خلاصه، سئوی محتوا در مورد ایجاد و بهینهسازی محتوای شما است تا بتواند به طور بالقوه در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشد و ترافیک موتورهای جستجو را جذب کند.
بررسی اجمالی سئوی تولید محتوا
تولید محتوا سئو شده با بهینهسازی عنوان صفحه و عنوان h1 شروع میشود و سپس همه چیز به محتوای قرار داده شده در صفحه مربوط میشود. هدف کلی از سئوی محتوا این است که تولید محتوا سئو شده انجام شود تا برای موتورهای جستجو قابل درک باشد اما در عین حال نیت کاربر را برآورده کرده و آنها را راضی نگه دارد.
چند نوع تولید محتوا وجود دارد؟
قبل از اینکه به نحوه بهینهسازی محتوای خود بپردازیم، بیایید ببینیم منظور ما از محتوا چیست. محتوا میتواند اشکال مختلفی داشته باشد. میتواند متن، تصویر، ویدئو، صدا، اینفوگرافیک یا ترکیبی از این موارد باشد. به طور کلی انواع مختلف محتوا عبارتاند از:
- پستهای وبلاگ: پرکاربردترین قالب. میتواند ترکیبی از متن، تصویر و ویدئو باشد. میتواند نوع خبری از مقالات، فهرستها، راهنماهای نحوه انجام، انتشارات مطبوعاتی یا اطلاعات عمومی باشد.
- صفحات ایستا: محتوایی که در صفحات ثابت وبسایت مانند «درباره ما» یافت میشود.
- صفحات محصول: صفحاتی که محصولات یا خدمات خاصی را تبلیغ میکنند.
- صفحات فرود: صفحاتی که به طور خاص برای استفاده در کمپینهای PPC یا به عنوان اولین صفحهای که کاربران هنگام بازدید از وبسایت میبینند طراحی شدهاند.
چگونه محتوای خود را برای سئو بهینه کنیم؟
صرف نظر از قالب محتوا، دستورالعملهایی وجود دارد که میتوانید هر بار که محتوا را در وبسایت خود منتشر میکنید، رعایت کنید تا اطمینان حاصل کنید که سئو بهینه شده است. در این بخش به روشهای اصول تولید محتوای سئو شده میپردازیم.
1.بهینهسازی محتوا با تحقیق کلمات کلیدی شروع میشود
گام اول برای تولید محتوا سئو شده تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. دانستن اینکه چه کلمات کلیدی توسط کاربران در کادر جستجو تایپ میشود، میتواند دو هدف اصلی را دنبال کند. اول اینکه چگونه محتوایی کاربران پسند ایجاد کنید و دوم اینکه چگونه محتوای خود را بهینه کنید و شانس خود را برای جلب توجه موتورهای جستجو افزایش دهید. در دراز مدت، این به معنای رتبه و ترافیک بالاتر است.
نتیجه تحقیق کلمه کلیدی شما باید سه چیز باشد:
- تصمیمگیری در مورد اینکه کلمه کلیدی اصلی مورد نظر شما چیست.
- یافتن مجموعهای از کلمات کلیدی دم بلند مرتبط با کلمه کلیدی اصلی شما.
- یافتن مجموعهای از کلیدواژههای مرتبط با LSI مرتبط با کلمه کلیدی اصلی شما.
برای دستیابی به بهترین کلمات کلیدی برای محتواهای خود و افزایش رتبه گوگل میتوانید از خدمات سئو منتوریکس استفاده کنید.
مکانهای قرارگیری کلمه کلید در تولید محتوا سئو شده
- کلمه کلیدی مورد نظر شما باید در URL ، عنوان صفحه و عنوان h1 شما گنجانده شود.
- کلمات کلیدی دم بلند را میتوانید در زیر عنوانهای بگنجانید.
- سایر کلمات کلیدی مرتبط (LSI) را میتوانید در عنوانهای فرعی و متن محتوا قرار دهید.
2.از کلمات کلیدی در عنوان و متن محتوای خود استفاده کنید
یک قانون کلی وجود دارد که بیان میکند محتوای مهم یک صفحه همان محتوایی است که در قسمت بالای صفحه یافت میشود. بنابراین از کلمه کلیدی اصلی خود در بالای صفحه استفاده کنید، کلمه کلیدی اصلی شما باید در عنوان h1 ظاهر شود، اما آنچه به همان اندازه مهم است ذکر کلمه کلیدی خود یک یا دو بار در دو پاراگراف اول است.
از کلمات کلیدی مرتبط با دم بلند برای عناوین فرعی استفاده کنید
هنگامی که یک کلمه کلیدی خاص را هدف قرار میدهید، فقط آن را بارها و بارها تکرار نکنید، بلکه از تغییرات آن کلمه کلیدی در محتوای خود استفاده میکنید. یک راه عالی برای انجام این کار این است که کلمات کلیدی طولانی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی خود را پیدا کنید و از آنها در عنوانهای فرعی خود استفاده کنید. شروع به تایپ کلمه کلیدی اصلی خود در کادر جستجوی گوگل کنید و به پیشنهادات مختلف توجه داشته باشید. اینها کلمات کلیدی عالی برای گنجاندن زیر عنوانها و محتوای شما هستند.
از کلمات کلیدی LSI در محتوای خود استفاده کنید
LSI مخفف عبارت Latent Semantic Index است و به زبان ساده، این عبارات کلمهای هستند که همان معنای کلمه کلیدی اصلی شما را دارند. چرا کلمات کلیدی LSI مهم هستند؟ با معرفی Rank Brain (فناوری یادگیری ماشین گوگل که به عنوان بخشی از الگوریتم رتبهبندی استفاده میشود)، گوگل در تلاش است تا معنای گستردهتر کلمات کلیدی را درک کند و این در رتبهبندیها لحاظ میشود.
چگونه کلمات کلیدی LSI را پیدا کنید؟ راه سادهتر این است که کلمه کلیدی اصلی خود را در گوگل جستجو کنید و به بخش “جستجوهای مرتبط” نگاهی بیندازید. راه دیگر این است که از ابزاری مانند LSI Graph برای دریافت پیشنهادهایی برای کلمات کلیدی LSI برای گنجاندن در محتوا استفاده کنید.
3.محتوای طولانی بنویسید
تعدادی از مطالعات نشان میدهد که محتوای طولانی در جستجو و شبکههای رسانههای اجتماعی بهتر عمل میکند. در حالی که این درست است، به این معنا نیست که باید هزاران کلمه بنویسید تا به محدودیت کلمه برسید. کیفیت محتوا همیشه مهمتر از کمیت است. اگر آنچه مینویسید خوب باشد و اشتراکگذاریها و لینکها را جذب کند، میتواند در گوگل رتبه بالایی داشته باشد حتی اگر پستهای دیگر طولانیتر باشد. یک نکته خوب برای بهینهسازی مقالههای طولانی این است که از فهرست مطالب در بالای پست استفاده کنید تا به کاربران کمک کند در محتوا حرکت کنند.
4.لینکهای داخلی را به سایر محتوای مرتبط در وبسایت خود اضافه کنید
یکی دیگر از عناصر تولید محتوا بر اساس سئو، لینکهای داخلی است. در محتوای خود، به سایر صفحات وبسایت خود لینک دهید تا به کاربران کمک کنید تا در مورد یک موضوع خاص اطلاعات بیشتری کسب کنند. لینکهای داخلی چیزی را ایجاد میکنند که ارتباط محتوا نامیده میشود که به گوگل کمک میکند معنای محتوا را بهتر درک کند. خزندههای جستجو گوگل دلیلی مهم برای فهرست کردن صفحات بیشتر از وبسایت شما هستند. هنگام افزودن لینکهای داخلی، از متن لنگر معنیدار استفاده کنید تا خزندهها بتوانند ایده خوبی در مورد صفحه پیوند داده شده به دست آورند. علاوه بر پیوند دادن به مقالات خود، روش دیگر این است که به سایر وبسایتها یا منابع با کیفیت بالا لینک دهید، مشروط بر اینکه آنها به کاربران کمک میکنند تا در مورد یک موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنند.
5.محتوایی با خوانایی آسان تولید کنید
مطالب خود را برای خواندن آسان کنید. از سبکهای قالببندی استفاده کنید تا خواندن را آسانتر کنید، به خصوص برای کاربرانی که دوست دارند سرسری مطالعه کنند. برای تولید محتوا با خوانایی آسان میتوانید از روشهای زیر کمک بگیرید:
- از پاراگرافهای کوتاه استفاده کنید.
- برای برجستهکردن بخشهایی از محتوا که مهم هستند، از حروف برجسته و کج استفاده کنید.
- از لیستها برای ترسیم مراحل استفاده کنید.
- از جملات کوتاه استفاده کنید.
- از فونتی استفاده کنید که به راحتی خوانده شود و به اندازه کافی بزرگ در همه دستگاهها باشد.
- فاصله سفید کافی بین پاراگرافهای خود اضافه کنید.
6.عناصر غیر متنی را بهینه کنید
همانطور که در بالا ذکر شد، محتوا میتواند اشکال مختلفی داشته باشد و لزوماً متن نیست. هنگام اضافهکردن سایر عناصر غیر متنی به محتوای خود، مطمئن شوید که بهینه شده است. رایجترین آنها تصاویر هستند. همه تصاویر موجود در تولید محتوا شما باید یک متن ALT مناسب داشته باشند، همچنین یک متن خطی در زیر تصویر قرار دهید تا توضیح دهید که تصویر در مورد چیست.
7.از نشانهگذاری طرحواره برای توصیف محتوای خود برای موتورهای جستجو استفاده کنید
علاوه بر موارد فوق، میتوانید از دادههای ساختیافته برای توصیف محتوای خود برای موتورهای جستجو به نحوی که آنها میتوانند آن را درک کنند، استفاده کنید. تعدادی طرحواره وجود دارد که میتوانید بسته به نوع محتوایی که منتشر میکنید، پیادهسازی کنید. طرحوارههایی برای مقالات، ویدئوها، پادکستها، محصولات، دستورالعملها، بررسیها و موارد دیگر وجود دارد. دادههای ساختاریافته در چند ماه گذشته اهمیت بیشتری پیدا کردهاند و به گفته گوگل، این دادهها برای درازمدت باقیمانده است.
استراتژی محتوای SEO شما چیست؟
شما باید هر بار که محتوای جدید منتشر میکنید از بهترین شیوههای فوق پیروی کنید، اما در عین حال، باید یک استراتژی محتوا نیز داشته باشید. هنگام بحث در مورد سئوی محتوا، درک این نکته مهم است که بهینهسازی محتوای موجود شما کافی نیست، بلکه باید راهی برای تولید محتوای جدید به طور منظم داشته باشید. رقابت سختی است و اگر میخواهید به رقبای خود دسترسی پیدا کنید یا از آنها عبور کنید، باید یک برنامه بازاریابی محتوا ایجاد کنید و بدون بهانه آن را دنبال کنید. انتشار مداوم محتوای با کیفیت بالا بهترین راه برای بهبود رتبه شما در گوگل است. همچنین ثابت شده است که شرکتهایی که به طور منظم وبلاگ مینویسند، نسبت به کسانی که این کار را نمیکنند، سرنخ بیشتری کسب میکنند.
سخن پایانی
سئوی محتوا به تولید محتوایی اشاره دارد که به صفحات وب شما کمک میکند تا در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشند. این شامل همه چیزهایی است که با نوشتن و ساختار محتوا در وبسایت شما انجام میشود. الگوریتم گوگل رتبهبندی سایت شما را تا حد زیادی بر اساس محتوایی که منتشر میکنید تعیین میکند. همه ما میدانیم که محتوا پادشاه است. بنابراین، شما باید محتوای سئو شده عالی بنویسید.