با این مدل تیزرهای تبلیغاتی در اینستاگرام فروش کسب و کار خودتو 10 برابر کن!
از ابتدای سال 2023 تاکنون رویکردهای اینستاگرام در مورد شیوههای انتشار محتوا در حال تغییر است. در آپدیتهای جدید، محتوای ویدیویی و تیزرهای تبلیغاتی بیش از گذشته شانس ورود به اکسپلور را پیدا کردهاند و بیشتر احتمال دارد که در معرض دید کاربران جدید قرار بگیرند. بنابراین اگر در اینستاگرام پیج کاری دارید و میخواهید به طور جدی روی آن سرمایه گذاری کنید، باید به سمت تولید محتوای ویدیویی و تیزرها حرکت کنید.
اما چه نوع محتوای ویدیویی؟ آیا با هر نوع تیزر تبلیغاتی میتوانیم فروش کسب و کار خودمان را افزایش دهیم؟ برای پاسخ به این سوالات و سوالهای مشابه، پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله با هم تاثیرگذارترین مدلهای تیزر تبلیغاتی اینستاگرام را بررسی میکنیم.
درباره تیزر تبلیغاتی اینستاگرام بیشتر بدانیم
تیزر تبلیغاتی اینستاگرام یک ویدئوی کوتاه و جذاب است که برای تبلیغ محصولات و خدمات کسب و کارها در اینستاگرام طراحی و تدوین میشود. تیزرهای تبلیغاتی معمولاً با هدف جلب توجه کاربران و افزایش اثربخشی تبلیغات طراحی میشوند. قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام با توجه به سبک ویدیو و هزینههای ساخت و تدوین آن متفاوت است. چون تیزرها قالبهای مختلفی دارند، مانند تیزر تبلیغاتی رئال، تیزر تبلیغاتی انیمیشنی، تیزر تبلیغاتی رئال – انیمیشنی، تیزرهای اسپانسری و غیره.
تیزرهای تبلیغاتی اینستاگرام ابزار موثری برای جذب مخاطب و بالا بردن فروش و درآمدزایی کسب و کارها محسوب میشوند، بنا به چند دلیل منطقی!
- اینستاگرام کاربران بسیار زیادی دارد
اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، جمعیت زیادی از مخاطبان را دور هم جمع کرده است و این امکان را به تبلیغ کنندگان میدهد که به راحتی در دسترس مخاطبان هدف قدیمی و جدید قرار بگیرند.
- اینستاگرام یک پلتفرم تصویری و ویدئویی است
اینستاگرام برای اشتراک گذاری تصاویر و ویدیوهای جذاب و خلاقانه شناخته میشود. تیزرهای تبلیغاتی اینستا این امکان را برای کسب و کارها فراهم میکند که تبلیغات خود را به صورت بصری و جذاب برای کاربران نمایش بدهند و از این طریق بازخوردهای بیشتر و بهتری دریافت کنند.
- اینستا فرصتهای تعامل بیشتری را فراهم میکند
پست، استوری و ریلز آن بخش از قابلیتهای اینستاگرام هستند که فرصتهای متعددی را برای تعامل با مخاطبان و ایجاد اتصال عاطفی فراهم میکنند. کاربران اینستاگرام هم معمولاً به صورت فوری به محتوای جذاب و جدید واکنش نشان میدهند.
تیزر تبلیغاتی چقدر روی فروش کسب و کارها تاثیر دارد؟
میزان تاثیرگذاری تیزرهای تبلیغاتی اینستاگرام به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از کیفیت محتوا، نحوه تعامل با مخاطبان و هدف تبلیغاتی شما گرفته تا نوع تیزر تبلیغاتی!
- کیفیت محتوای تیزر تبلیغاتی
کیفیت و جذابیت محتوای تیزر تبلیغاتی از جمله عوامل مهم در تعیین میزان تاثیرگذاری تیزرها است. محتوای جذاب، خلاقانه و مرتبط با مخاطبان، بدون شک توجه کاربران بیشتری را به خود جلب کند. اگر دقت کرده باشید، ویدیوهای جذاب معمولا تعداد دفعات بیشتری بین کاربران اشتراک گذاری میشوند، در نتیجه بیشتر احتمال دارد که برای چندین بار به اکسپلور اینستا بروند و دیده شوند.
- میزان تعامل محتوای تیزر تبلیغاتی با کاربران
به طور کلی هرچقدر یک تیزر تبلیغاتی موفقیت بیشتری در تعامل با کاربران داشته باشد، تعداد لایک، کامنت و اشتراک گذاری بالاتری خواهد داشت. چون یکی از رفتارهای رایج کاربران اینستاگرام این است که از محتوایی که دوست داشته باشند، حمایت میکنند.
- هدف تبلیغاتی ویدیو
تطابق هدف تبلیغاتی با نیازها و علایق مخاطبان هم اهمیت دارد. اگر تیزر شما به خوبی به اهداف تبلیغاتی پاسخ دهد، احتمالا تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. برای اینکه هدف گذاری صحیحی داشته باشید، باید جامعه هدف را به خوبی بشناسید. ابزارهای تحلیلی اینستاگرام در این مورد میتوانند کمک کننده باشند.
- زمان ارائه تیزر تبلیغاتی
زمان نمایش تبلیغات هم میتواند روی میزان بازدیدهای آن تأثیرگذار باشد. نمایش تیزرها در زمانهایی که مخاطبان هدف فعالتر هستند، میتواند به نتایج بهتری منجر شود.
- مدل و سبک طراحی و تدوین تیزر تبلیغاتی
موضوع بسیار مهم دیگری که در تاثیرگذاری تیزرها نقش مهمی دارد، مدل و سبک طراحی و تدوین تیزرهای تبلیغاتی است. تیزرهای تبلیغاتی میتوانند ویدیوهای طنز، آموزشی، تجربه مشتریان، معرفی محصول یا هر چیز دیگری باشند. اینکه کدام سبک بهتر میتواند روی مخاطب هدف شما تاثیرگذار باشد، بستگی به انتخاب شما دارد. در بخش بعدی درباره مدلهای ساخت و تدوین تیزرهای تبلیغاتی توضیحات بیشتری ارائه میکنیم.
انواع مدلهای ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام
همان طور که پیشتر گفتیم، طراحی تیزرهای تبلیغاتی باید متناسب با مخاطب هدف شما باشد. بر این اساس تیزرها در 3 سبک رئال، انیمیشن و انیمشین – رئال ساخته میشوند.
تیزر تبلیغاتی رئال یا واقعی
تیزرهای رئال سالهاست که در صنعت تبلیغات رایج هستند و هر روز تعداد زیادی از آنها را در تبلیغات تلویزیونی میبینیم. اغلب مخاطبان تمایل دارند روی محتوایی تمرکز کنند که واقعی و جذاب است. در این تیزرها از شخصیتهای واقعی استفاده میشود. این سبک تیزرها ارتباط عاطفی بیشتری با مخاطبان برقرار میکنند و تأثیر بیشتری در افزایش اعتماد به برند و تصمیمگیری مخاطبان دارند. به علاوه اینکه تجربه مستقیم مشاهده واقعیتها و نتایج استفاده از محصولات یا خدمات، باعث افزایش تعامل مخاطبان با تبلیغات میشود.
استفاده از تیزرهای تبلیغاتی رئال به برند شما کمک میکند که از رقبا متمایز شود و خود را به عنوان یک برند متفاوت و صادق نشان دهد. به طور کلی، تمرکز روی تولید تیزرهای تبلیغاتی واقعی برای اینستاگرام میتواند به ایجاد ارتباط صمیمانه با مخاطبان، افزایش تعامل با مشتریان و در نهایت فروش بیشتر کمک کند.
تیزر تبلیغاتی انیمیشنی
یکی از جذابترین سبکهای تولید تیزر تبلیغاتی، انیمیشنها هستند. انیمیشن یک ابزار خلاقانه و جذاب برای تبلیغات است که به عنوان زبان بین المللی شناخته میشود و به راحتی توسط مخاطبان مختلف در تمام دنیا قابل فهم است. این نوع تیزر با شخصیتهای کارتونی دو بعدی یا سه بعدی ساخته میشود و اغلب محتوای طنز یا آموزشی دارد.
انیمیشن با طراحی جذاب و جلوههای ویژه، پیام تبلیغاتی خود را به شکل موثری انتقال میدهد و مخاطب را به خود جذب میکند. در این سبک تیزر شخصیتها، رنگها و داستان پردازی نقش مهمی در تعامل با مخاطب دارند. از طریق انیمیشن، میتوانید مفاهیم پیچیده را به سادگی انتقال دهید. کاراکترها و داستان انیمیشن میتواند احساسات مخاطب را برانگیخته کند و شما را به هدف تبلیغاتیتان برساند.
تیزر تبلیغاتی رئال – انیمیشن
جدیدترین سبک تیزرهای تبلیغاتی ترکیبی از انیمیشن و واقعیت است که طی چند سال اخیر به شدت مورد توجه تبلیغ کنندگان خلاق قرار گرفته است. در این روش عوامل انسانی و انیمیشن در کنار هم قرار میگیرند تا تصویری واقعی و در عین حال جذاب ارائه کنند. در این مدل تیزرها واقعیت در پس زمینه انیمیشن یا انیمیشن در یک پس زمینه واقعی اجرا میشود. تبلیغات بیمه از کی نمونهای از همین تیزرها است.
کدام سبک تیزر تبلیغاتی بیشترین جذب مشتری را دارد؟
هر سه سبک تیزر تبلیغاتی اگر با یک سناریوی قوی و مبتنی بر شناخت مخاطب هدف، خلاقیت و کمی چاشنی طنز، داستان نویسی شوند، بدون شک میتوانند موفق باشند. اینستاگرام یک پلتفرم سرگرم کننده است. بنابراین اگر بتوانید ذائقه مخاطبان خود را بشناسید و تیزر تبلیغاتی طراحی کنید که آنها را سرگرم کند، هر فالوور به یک تبلیغ کننده فعال تبدیل خواهد شد که تیزر شما را بدون هزینه با سایر دوستان خود به اشتراک خواهد گذاشت.
برای اینکه بدانید مخاطب شما چه نوع تیزری را بیشتر میپسندد، به پیج رقبای خود سر بزنید و تیزرهای پیجهای موفق را ببینید. دقت کنید که شما نباید دقیقا مانند رقبای خود عمل کنید، بلکه باید همیشه یک پله از آنها جلوتر باشید. در این مورد پیشنهاد میکنیم از یک تیم حرفهای طراحی تیزر اینستاگرام یا مشاوره تبلیغات در اینستاگرام کمک بگیرید.