شات کردن در اینستاگرام یعنی چه و چگونه انجام میشود؟ (8 مثال)

آیا قصد دارید شات کردن در اینستاگرام را خود سازماندهی کنید، اما ایدهای برای انجام آن ندارید؟ جای هیچ نگرانی نیست، در این مقاله 8 نمونه از شات کردن اینستاگرام گردآوری شده است! امیدواریم این نمونهها الهامبخش شما باشند.
اما، اول از همه مفهوم شات کردن در اینستاگرام را توضیح میدهیم. سپس خواهیم گفت شات شدن در اینستاگرام یعنی چی و منظور از شات اوت در اینستاگرام چیست و 8 مثال از نمونه های موفق shout out در اینستاگرام را به شما نشان خواهیم داد.
منظور از شات کردن در اینستاگرام چیست؟
شات کردن در اینستاگرام وقتی رخ میدهد که یک حساب کاربری دیگر محصول شما را در اینستاگرام خود تبلیغ میکند. در اغلب موارد، حساب کاربری که شات کردن را انجام میدهد تعداد فالوور یا دنبالکنندگان زیادی دارد. به عبارت دیگر، آن حساب کاربری به افراد زیادی دسترسی دارد و میتواند آنها را برای خرید محصول شما تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل است که اغلب این حسابهای کاربری با نام «اینفلوئنسرها» شناخته میشوند.
بازاریابی اینفلوئنسر اینستاگرام مزایای بیشماری دارد و میتوان یک مقاله کاملا جداگانه را به آن اختصاص داد، اما یکی از مهمترین مزایای آن این است که اغلب افراد به اینفلوئنسرها بیشتر از خود شرکت و تبلیغات آن اعتماد دارند. به طور خلاصه، اینفلوئنسرهای اینستاگرام میتوانند اعتماد بیشتری را برای برند شما جلب کنند. (درباره تفاوت بلاگر و اینفلوئنسر بیشتر بخوانید) به همین دلیل است که باید فرصتی را برای شات کردن اینستاگرام قائل شوید و تاثیر آن بر کسی و کار خود را ارزیابی کنید.
قبل از این که 8 نمونه از شات کردن اینستاگرام را معرفی کنیم، توضیح مختصری در مورد این که چگونه میتوانید به یک پست اینفلوئنسر اینستاگرام اجازه دهید تا از طریق عکس یا ویدئو محصول شما را تبلیغ کنند، میپردازیم.
در اصل، یک اینفلوئنسر به 5 دلیل محصول شما را تبلیغ خواهد کرد که در ادامه آنها را بررسی میکنیم.
دلایل شات کردن در اینستاگرام توسط یک اینفلوئنسر
- شات کردن های پولی: این نوع از شات کردن های کلاسیک است. شما یک مقدار مبلغ معین را به اینفلوئنسر پرداخت میکنید و در مقابل اینفلوئنسر یک شات کردن در اینستاگرام را برای کسب و کار شما انجام میدهد.
- شات کردن محصول (رایگان): این نوع شات کردن نیز عملکرد مشابهای با شات کردن پولی دارد، اما به جای پول، شما محصول خود را به صورت رایگان به اینفلوئنسر میدهید و یا برای خرید به او تخفیف اعطا میکنید.
- S4S: شات کردن برای شات کردن وقتی رخ میدهد که هم شما به عنوان یک کسب و کار و هم اینفلوئنسری که با او کار میکنید فالوورهای نسبتا زیادی دارید و رقیب یکدیگر نیستید. در این مورد، شما میتوانید با هم به توافق برسید که در صفحات خود برای یکدیگر تبلیغ کنید.
- شات کردن شفاهی: این نوع شات کردن معمولا بهترین نوع شات کردن در اینستاگرام است. اما چه چیزی آن را بهترین کرده است؟ خوب، شما لازم نیست کاری را انجام دهید (البته، اگر یک محصول بی عیب و نقص داشته باشید)! این شات کردن وقتی اتفاق میافتد که فردی از محصول شما نهایت رضایت را دارد و تصمیم میگیرد آن را در اینستاگرام خود تبلیغ کند و به دیگران در مورد آن بگوید!
- شات کردن بازاریابی افیلیت (همکاری در فروش): این نوع شات کردن در اینستاگرام مانند قراردادی بین اینفلوئنسر و برند است. اینفلوئنسر تبلیغی را برای محصول شما در صفحهی خود پست میکند و لینک همکاری در فروش را به آن اضافه مینماید.
به این ترتیب، برند تعداد فروشهای حاصل از آن شات کردن را بررسی میکند و اینفلوئنسر مبلغ کمیسیون خود را به ازای هر فروش دریافت میکند. به عنوان مثال، ساعتهای MVMT دارای یک برنامه خاص برای این نوع از شات کردن ها است.
فهرستی از 8 نمونه از شات کردن در اینستاگرام
به خاطر داشته باشید که شات کردن به صورت دائمی و همیشگی بر روی صفحه اینستاگرام اینفلوئنسر باقی نمیماند. برخی از شرکتها از قبل تعیین میکنند که یک شات کردن برای یک بازهی زمانی خاص باید آنلاین باقی بماند.
اگر تبلیغاتی را با مهلت تعیین شده انجام میدهید، این معامله عالی است زیرا شما دوست ندارید که مشتریان بعد از انقضای تبلیغات آن شات را در اینستاگرام مشاهده کنند.
به همین دلیل است که برخی از شات کردن ها در حال حاضر آفلاین هستند. حال که با مفهوم شات کردن در اینستاگرام آشنا شدید، در ادامه نمونههای موفق از این نوع تبلیغ را معرفی میکنیم.
1. مثالی از شات كردن در اينستاگرام برای Homedepot
این یک شات کردن در اینستاگرام معمولی نیست، در واقع پستی برای تبلیغ Home Depot است که یک شرکت خیلی بزرگ در آمریکا است، اما جز نمونههای خوب شات کردن به حساب میآید. سوالی که مطرح میشود این است که چه چیزی این تبلیغ را موفق کرده است:
- سگها! به طور معمول، یک شات کردن در اینستاگرام شامل فردی است که محصول شما را پست میکند. اما در اینجا این چنین نیست. در اینجا، دو سگ محصول را پست میکنند که همین امر به جذابیت پست افزوده و مخاطبان بیشتری را به خود جلب کرده است.
- نه تنها انسانها آن را دوست دارند، بلکه سگها را نیز جذب میکند! حداقل اینگونه نوشته شده است. اما چرا این تبلیغ را انتخاب کردند؟ مشخص است، برای این که توجه مخاطبان دوستدار سگها را بیشتر از قبل به خود جلب کنند.
- آموزش خلاقانه + یوتیوب! آنها ویدئویی را در کانال یوتیوبی خود ساختهاند که در آن توضیحات کامل را بازگو میکنند. برخی از افراد در کانال یوتیوب مشترک میشوند و یا حتی این ویدئوهای یوتیوبی برای آنها الهامبخش است.
2. مثال از شات كردن پيج در اينستاگرام برای Electrolit
View this post on Instagram
این یک شات کردن در اینستاگرام برای Electrolit است که یک شرکت تولیدکننده نوشیدنی در آمریکا است. اما چه چیزی این مورد را متمایز کرده است؟
- محصول مورد نظر را در آمریکا به نمایش در میآورد. چه روشی بهتر از این وجود دارد که در شات کردن یک محصول را در موقعیت مکانی نشان دهید که در آن طراحی شده است.
- تصویر زیبا. این محصول در یک تصویر زیبا با مناظر فوقالعاده به نمایش درآمده است که موجب جذب مخاطبان بیشتری به این تبلیغ میشود.
- داستان جالب. افرادی که دوستدار طبیعت هستند با خوشحالی شرح تجربهی یک کوهنورد را در حین کوهنوردی در پارک ملی سکویا میخوانند، یا حداقل شات کردن مربوط به آن را مشاهده خواهند کرد.
3. نمونه ای از طرز شات كردن در اينستاگرام برای Nautandchain
این یک شات کردن در اینستاگرام برای Nautandchain است، یک شرکت که به طور عمده زنجیر و دستبند میفروشد. آنها همچنین یک فروشگاه بسیار خوب در shopify دارند. اما چه چیزی باعث شده است که آنها را به عنوان نمونهی 3 معرفی کنیم:
- سبک زندگی محصول را برای فروش نشان میدهد. این محصول با الهام از اقیانوس طراحی شده است، بنابراین بهترین مکان برای به تصویر کشیدن آن در اینستاگرام همان اقیانوس است!
- شامل یک فراخوان برای عمل (CTA) است. با اضافه کردن یک فراخوان برای عمل در انتهای توضیحات، مخاطبان میدانند که با کلیک بر روی لینک بیو میتوانند به آن محصول دسترسی داشته باشند. همین امر موجب افزایش تعداد مراجعهکنندگان به وبسایت و در نهایت فروش بیشتر خواهد شد.
- محصولات را از نمای نزدیک نشان میدهد. این پست شامل یک تصویر ثانویه است که در آن اینفلوئنسر مورد محبوب خود از این برند را به نمایش میگذارد. با انجام این کار، طرفداران او مشتاق خواهند شد تا مجموعهی آن برند را نگاه کنند و محصول مد نظر خود را بیابند. همچنین، توجه بیشتری را به محصول جلب میکند.
4. آموزش شات كردن در اينستاگرام با مثال
View this post on Instagram
این مورد از شرکت Allbirds است. آنها تلاش کردهاند تا کفشهای تولیدی خود را تا حد امکان تجدیدپذیر و پایدار کنند. یکی از مواردی که میتوانید در این فروشگاه مشاهده کنید، صفحه اصلی وبسایت آنهاست. اما چه چیزی این شات کردن در اینستاگرام را متمایز کرده است:
- تجربه کاربری واقعی. یکی از مهمترین فاکتورهای یک شات کردن در اینستاگرام موفق این است که شبیه به یک تبلیغ نباشد. این که یک فرد تجربهی واقعی خود از آن محصول را بازگو کند موجب میشود تا برای مخاطبان باورپذیرتر شود و آن محصول را خریداری کنند.
- شامل یک ویدئوی یوتیوبی است. افرادی که علاقمند به خرید کفش هستند و این شات اینستاگرامی توجه آنها را به خود جلب کرده است، میتوانند به کانال یوتیوبی این برند مراجعه کنند.
- تصاویر از نمای نزدیک محصولات. فالوورها تصاویر را با نمای نزدیک مشاهده میکنند و همین امر توجه آنا را بیشتر جلب خواهد کرد.
5. آموزش تصویری شات اوت در اینستاگرام
View this post on Instagram
این شات در اینستاگرام یک شرکت تولیدکنندهی عینک آفتابی به نام SunGod را تبلیغ میکند. در ادامه با هم بررسی میکنیم که چرا این مورد هم در فهرست برترین نمونههای شات کردن در اینستاگرام قرار دارد:
- شبیه به یک تبلیغ نیست. اگر این تصویر را هنگام اسکرول کردن صفحهی اینستاگرام ببینید، تصویر میکنید که یک عکس سلفی است که یک اینفلوئنسر از خود منتشر کرده است. اما در واقع، یک شات در اینستاگرام است. طرفدارانی که عینک آفتابی این اینفلوئنسر را دوست دارند کافی است به حساب کاربری اینستاگرام SunGod مراجعه کنند و آن را خریداری نمایند.
- شامل یک عکس دوم است که محصول را با جزئیات بیشتری نشان میدهد. در صورتی که فالوورها متوجه محصول نشوند، عکس دومی هم گذاشته شده است که در آن اینفلوئنسر عینک آفتابی را به صورت خود زده است. در نتیجه، آنهایی که آن را دوست دارند حتما به صفحه اصلی SunGod مراجعه خواهند کرد.
6. نمونه ای از شات اوت در اینستاگرام برای Ivory Ella
View this post on Instagram
این مورد به یک فروشگاه لباس با نام Ivory Ella تعلق دارد که 10% از سود خالص خود را به نجات فیلها و سایر اهداف خیرخواهانه اهدا میکند. اما چه چیزی این شات کردن در اینستاگرام را متمایز کرده است:
- زمانبندی عالی. از آنجایی که این فروشگاه میخواهد جان فیلها را نجات دهد، چه روزی بهتر از به اشتراک گذاشتن این پست در روز جهانی فیلها. طرفداران اینفلوئنسر تمایل بیشتری به نجات فیلها و خرید لباس خواهند داشت تا کمکی به این هدف بزرگ کرده باشند.
- خلاقیت. لوگوی Ivory Ella یک فیل است و در عکس یک فیل اسباب بازی پارچهای به تصویر کشیده شده است که ایدهی فوقالعاده خلاقانهای است. رنگها، فیل و لباس تطابق زیبایی با هم دارند و همین آن را دوستداشتنیتر کرده است!
7. مثال دیگری از شات شدن در اینستاگرام
به شات کردن در اینستاگرام در Huel میرسیم که یک شرکت در زمینهی تولید غذاهای کاملا طبیعی است. اما چرا این مورد در فهرست ما قرار گرفته است؟
- محصول به خوبی در تصویر جای گرفته است. در این مورد، بطری سیاه و سفید به زیبایی در تصویر جا گرفته است. اطمینان حاصل کنید که محصولتان به خوبی در تصویری که برای شات کردن در اینستاگرام بکار گرفته میشود، جا گیرد.
- توضیحات عالی. توضیحات دقیقا شرح میدهد که این محصول در مورد چیست و چگونه میتواند راه حلی برای الگوی غذایی شما ارائه دهد.
- قابل تشخیص. برخی از افراد خود را در توضیحات این محصول تشخیص خواهند داد. شاید برخی از افراد به دلیل مشغلهی زیاد زمان کافی برای خوردن یک غذای سالم را نداشته باشند، به همین دلیل خرید محصولات غذایی سالم از این برند برای آنها گزینهی مناسبی خواهد بود.
8. نمونه ای از shout out در اینستاگرام برای Nomatic
به آخرین مورد از این فهرست رسیدیم. و مطمئن باشید که بهترین را برای آخر نگه داشتهایم! این مورد برای کوله پشتیهای Nomatic ساخته شده است. اما چه چیزی آن را متمایز میکند؟
- محصولات رایگان در شات کردن در اینستاگرام. آنچه در مورد انواع مختلف شات کردن در اینستاگرام گفته شده را به یاد بیاورید. یکی از آنها شات کردن محصول به صورت رایگان است. با انجام این نوع شات کردن به عنوان یک شرکت، مخاطبان فکر میکنند که شما سخاوتمند هستید و احتمال خرید آنها بیشتر میشود.
- به نمایش گذاشتن محصول در حین استفاده. تصویر دقیقا ظاهر و نحوهی استفاده از محصول را نشان میدهد.
- توضیحات عالی. این توضیحات به خوبی تهیه شدهاند. فرمتبندی آن فوقالعاده است که موجب میشود خواندن توضیحات برای خواننده راحت باشد. همچنین، شامل تعداد کافی و مناسب از ایموجیهاست؛ نه خیلی زیاد و نه خیلی کم. علاوه بر این، تمام ویژگیهای با حال این کوله پشتی را عنوان میکند.
کلام آخر
این بود فهرستی جالب از نمونههای موفق شات کردن در اینستاگرام!
امیدوارم بعد از خواندن این مقاله، الهام گرفته باشید و شاید حتی ایدهای برای خود پیدا کرده باشید. اگر دوست دارید شات کردن در اینستاگرام را خود انجام دهید، یکی از اولین اقدامات این است که اینفلوئنسر مناسب را پیدا کنید.
در شات کردن در اینستاگرام موفق باشید!