با بهترین ترندهای تبلیغاتی سال 2019 در انواع روش های تبلیغات آشنا شوید
ناشر: مینویسم (minevisam.ir)
نویسنده: سارا محمدی
تاریخ انتشار: 29 آگوست 2019
تماس با ما: ارسال پیام

با برترین ترندهای تبلیغای در سال 2019 در خدمت شما هستیم. اندازه ی بازار برای صنعت تبلیغات جهانی از سال 2016 به تدریج در حال افزایش است. انتظار می رود که این رشد در سال های 2019 و 2020 ادامه یابد چنان که چندین ترند تبلیغاتی در حال ظهور، تاثیر زیادی را به جا گذاشته اند و چشم انداز صنعت را تغییر داده اند و فرصت های تجاری زیادی را برای شرکت کنندگان کنونی بازار و واردشوندگان جدید فراهم می نمایند.
فرمت های تبلیغاتی جدید به طور پیوسته ایجاد شده و بودجه های تبلیغاتی به سرعت به سمت کانال های آنلاین و دیجیتال تغییر مسیر داده اند. برای مثال، ظهور ترندهای تبلیغات دیجیتال همانند بومی سازی محتوا به بهبود هزینه سالانه در بخش تبلیغات دیجیتال به بیش از 475 میلیارد دلار تا سال 2023 کمک خواهد کرد، افزایش بیش از 200 میلیارد دلاری در مقایسه با سال 2018.
تغییر دیجیتالی مسئول تحول صنعت تبلیغات جهانی است که مملو از فرصت هاست اما چالش های خود را نیز دارد. برای کسب و کارهایی که می خواهند جلوتر از تحول دیجیتالی در این صنعت باشند، باید به سرعت خود را با روندهای نوظهور وفق داده و به آن ها واکنش نشان دهند که دربرگیرنده ی ایجاد و منحل کردن هر کمپین تبلیغاتی طی 5 سال آینده است.
مؤثرترین ترندهای تبلیغاتی در سال 2019
مرور کلی صنعت تبلیغات جهانی:
طی 5 سال آینده، انتظار می رود که درآمد برای بازار تبلیغاتی جهان به بیش از 160 میلیارد دلار افزایش یابد. افزایش تعداد پلتفورم های تبادل تبلیغات آنلاین و دیجیتال، فاکتور اصلی رشد هزینه تبلیغات جهانی است. پلتفورم های تبلیغاتی آنلاین همانند گوگل، یاهو و فیسبوک، تبلیغات مبتنی بر مناقصه در زمان واقعی (RTB) را به دلیل مزایای بیشمار ازجمله نظارت بر اثربخشی تبلیغات در زمان واقعی و توانایی سنجش ساده اثربخشی کمپین بر اساس پروفایل بازدیدکننده، رواج داده اند. بدون نیاز به سرمایه گذاری اضافی. محبوبیت RTB در حال گسترش به صورت جهانی خصوصاً در ایالات متحده است که در آن رشد بازار بین سال های 2016-2020 در CAGR حدود 25% تخمین زده شده است.
صنعت تبلیغات، بخش ها و زیربخش های متعددی دارد ازجمله بخش های غیردیجیتال. در ادامه روندهای تبلیغاتی برتر (ترندهای تبلیغاتی برتر) برای برخی از این بخش های اصلی درون صنعت و تاثیر آن ها بر چشم انداز بازار در سال 2019 آورده شده اند.
مطالعه بیشتر: تأثیر تبلیغات در اینستاگرام به چه میزان است؟
بترین ترندهای تبلیغاتی سال 2019:
بهترین ترند های تبلیغات دیجیتالی در سال 2019
برخی از ترندهای تبلیغاتی برتر در سال 2019 شامل افزایش در بومی سازی محتوای رسانه، اتخاذ بیشتر ابزارهای تجسم داده، بکارگیری علائم 3D و گنجاندن واقعیت افزوده (AR) می باشند. به لطف پیشرفت های تکنولوژیکی مداوم در این بخش، تبلیغات دیجیتال یکی از بخش ها با رشد سریع در صنعت تبلیغات جهانی است.
استفاده از تکنولوژی 3D برای علائم دیجیتال (دیجیتال ساینج) یک روند در حال انجام برای تبلیغات دیجیتال است که به گسترش خود ادامه می دهد. علائم دیجیتال که با فرمت های رسانه ای مختلفی سازگاری دارند را می توان برای جلب توجه مشتریان در یک بازه زمانی محدود به دلیل تجربه ی منحصر به فردی که برای کاربر دارند، بکار گرفت. علائم دیجیتال 3D، تصاویر خیره کننده ای را فراهم می کنند که بر صفحه نمایش ظاهر می شوند و نه تنها توجه مشتری را جلب می کنند بلکه آن ها را به سپری کردن زمان بیشتری برای دیدن آن محصول تشویق می نمایند.
گنجاندن تکنولوژی AR در تبلیغات دیجیتال موجب رشد بیشتر این بخش در سال 2019 شده است و این روند برای 5 سال آینده نیز ادامه خواهد داشت. بازاریاب ها در حال تقویت محتوای خود به منظور بهبود تجربه کاربری ازطریق استفاده از تکنولوژی AR هستند. در تبلیغات، AR در نمایش ویژگی های محصول و نیز عملکرد و پیشنهادهای فروش ویژه مفید می باشد. احتمال می رود که این روند توجه بیشتری را به خود جلب کند زیرا تعداد بیشتری از برندها با محتوای AR با مخاطبان خود در ارتباط هستند.
بهترین ترندهای تبلیغاتی موبایل در سال 2019
تبلیغات موبایل یکی دیگر از بخش ها با رشد سریع در صنعت تبلیغات است. انتظار می رود که ترندهای جدید تبلیغات موبایل که به تازگی ظهور یافته اند، موجب رشد اندازه بازار با رشد افزایشی بیش از 110 میلیارد دلار بین سال های 2018-2023 شوند. این روندها شامل رشد سریع تبلیغات برنامه ای(که بعد به آن خواهیم پرداخت)، محبوبیت رو به رشد تبلیغات درون نرم افزار و ظهور فرمت های تبلیغات ویدیویی می باشند.
به دلیل همه گیر شدن گوشی های هوشمند و سرویس های شبکه موبایل، کاربران زمان زیادی را در نرم افزارهای گوشی های هوشمند سپری می کنند، از این رو تبلیغ کنندگان بر تبلیغات درون نرم افزاری محصولات و سرویس های خود تمرکز کرده اند. تبلیغات درون نرم افزاری و رسانه های اجتماعی به خوبی در کنار هم کار می کنند خصوصاً با قسمت “استوری ها” که در سال 2019 بسیار محبوب شده است.
در سال 2019، استوری های رسانه اجتماعی دیگر به عنوان کارکرد ثانویه ی نرم افزار در نظر گرفته نمی شوند و به طرز چشمگیری به منشا اصلی تجربه کاربری تبدیل شده اند. بر اساس داده های تازه منتشر شده از فیسبوک، دیلی بیست و دیلی پارتی، کاربران بیشتری در اینستاگرام و اسنپ چت از استوری استفاده می کنند. در واقع، 81% از کاربران اسنپ چت در مقایسه با 61% از کاربران اینستاگرام، استری پست می کنند. برندها این موضوع را متوجه شده اند و در حال استفاده از فرمت تبلیغات ویدیویی برای استوری های محتوای حمایت شده خود هستند. تبلیغات ویدیویی جذاب تر از یک متن استاندارد هستند و یک مدیوم موثر برای ارائه ی اطلاعات به کاربران موبایل می باشند. آن امکان تعامل و بازخورد در زمان واقعی را فراهم می سازد که به فروشندگان در یافتن پایگاه های بزرگ تر مشتری کمک می کند.
بهترین ترندهای تبلیغاتی برنامه ای در سال 2019
تبلیغات برنامه ای که به عنوان فرآیند اتوماتیک خرید و فروش تبلیغات آنلاین شناخته می شود نیز یک فرمت نوظهور از تبلیغات است که به سرعت محبوبیت زیادی را در دهه ی گذشته به دست آورده است. ترندهای تبلیغات برنامه ای برتر در سال 2019 شامل معرفی AI و محتوای هدفمند تولید تبلیغات از طریق پلتفورم های تلویزیونی آنلاین/ متصل می باشند. تبلیغات برنامه ای اخیراً شاهد رشد عظیمی را در بخش موبایل بوده اند؛ به عنوان مثال، تبلیغات برنامه ای در برنامه های وب موبایل در سال 2014 حدود 84/1 میلیارد دلار ارزشگذاری شد و در سال 2015 به 46/3 میلیارد دلار افزایش یافت. با این وجود، این بخش تا به امروز تلویزیون را نادیده گرفته است.
در پایان 2018، Hulu بازار برنامه ای خود را برای برندهایی اعلام کرد که به دنبال تعامل با مشتریان در جستجوی محتوای دیجیتال هستند. امروزه برندها قادر به تولید محتوای هدفمندی هستند که مشتریان به محض متوقف کردن یک ویدیو با آن روبرو می شوند. در حالی که تلویزیون سنتی همچنان اکثر فروشگاه ها را اشغال کرده است اما محبوبیت پلتفورم های جریان به رشد خود ادامه خواهد داد که موجب می شود برندهای بیشتری به بخش تلویزیون آنلاین/ متصل برنامه ای روی آورند.
بهترین ترندهای تبلیغاتی در فضای باز در سال 2019
همه تبلیغات دیجیتال نیستند و تبلیغات در فضای باز همچنان وجود دارد. این مدیوم یکی از قدیمی ترین فرمت های تبلیغاتی است (همانند بیلبوردها، بنرها، جلوه های ترانزیت و صفحه نمایش های دیجیتال) و همچنان به عنوان یکی از اساسی ترین بخش های تبلیغات باقی می ماند. اتخاذ بیشتر بیلبوردهای سیار LED یکی از روندهای برتر تبلیغات در فضای باز است که در سال های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است. مزیت اصلی بیلبوردهای سیار LED، فاکتور قابلیت حرکت آن هاست چنان که می توان آن ها را به منظور کسب حداکثر بازدیدکنندگان به مکان های دیگری منتقل کرد.
بیلبوردهای سیار LED می توانند مخاطبان زیادی را به واسطه ی نمایش LED به صورت کمپین ها جذب کنند و می توانند با هدف گذاری جغرافیایی مشخصی همچون رویدادهای ورزشی، مدارس و کنوانسیون ها بکار گرفته شوند. علاوه براین، بیلبوردهای سیار LED کنترل بیشتری بر کمپین تبلیغاتی خود دارند که موجب افزایش شانس دیده شدن تبلیغ توسط مخاطب می شود که به نوبه ی خود کارایی تبلیغات در فضای باز را نیز افزایش می دهد.
بهترین ترندهای تبلیغات چاپی در سال 2019
برخلاف کاهش هزینه جهانی به تبلیغات چاپی، تبلیغات چاپی همچنان سهم قابل ملاحظه ای از بازار بزرگ در صنعت تبلیغات جهانی را به خود اختصاص می دهند. بخش چاپی با توسعه ی عظیم دیجیتالی سازگار شده است و به ترکیبی از دیجیتال و چاپ مبدل شده است. امروزه، تعداد زیادی از تبلیغ کنندگان، تبلیغات چاپی را با تبلیغات دیجیتال ترکیب می کنند. کدهای QR به صورت گسترده در تبلیغات چاپی اجرا می شوند که این امکان را فراهم می سازند تا محتوای چاپی به صفحات رسانه اجتماعی یا وبسایت اتصال یابد.
QRها را می توان اسکن کرد و نسبت به روش سنتی فراهم کردن لینک ها برای پسترها یا آگهی ها روی کاغذهای کوچک، کارآمدتر هستند. کدهای QR تنها برای رسانه های اجتماعی نیستند بلکه می توان آن ها را برای ارسال مصرف کنندگان به ویدیوها، دانلودهای رایگان، دسترسی وای فای اجباری و غیره بکار برد.
بهترین روش تبلیغات برای صنایع اصلی چیست؟ بهترین ترندهای تبلیغاتی صنایع اصلی در سال 2019
صنایع مختلف روش های مختلفی برای تبلیغات خود دارند که ممکن است در یک صنعت دیگر به خوبی جواب ندهد و بهترین روش های تبلیغاتی در صنایع مختلف را در ادامه معرفی می کنیم. بهترین ترندهای تبلیغاتی در املاک و مستغلات، خرده فروشی ها، شرکت های دارویی، صنعت استخدامی و … را در ادامه معرفی می کنیم:
مؤثرترین ترندهای تبلیغاتی املاک و مستغلات
تبلیغ کنندگان در صنعت املاک و مستغلات انتظار نفوذ رو به رشد تکنولوژی دیجیتال و محتوای شخصی برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی کارآمدتر را دارند. یکی از روندهای اصلی تبلیغاتی در صنعت تبلیغات املاک و مستغلات، استفاده هر چه بیشتر از تورهای خانگی دیجیتال است که شامل ویدیوهای 360 درجه از کل ملک می باشند. تبلیغ کنندگان املاک و مستغلات همچنین از تبلیغات رسانه اجتماعی برای دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق تبلیغات موقعیت محور و تبلیغات برنامه ای در مورد خرید و فروش ملک بهره می برند.
ترندهای تبلیغاتی خرده فروشی ها
خرده فروش ها به طور گسترده از استراتژی های تبلیغات اومنی چنل (کانال همه کاره) استفاده می کنند. تبلیغ کنندگان در صنعت خرده فروشی به تغییر بودجه به سمت تبلیغات موبایل همچون تبلیغات رسانه اجتماعی پولی و تایید تاثیرگذار آنلاین ادامه می دهند. یکی از روندهای برتر، خرده فروشان به واسطه ی صفحه تجارت الکترونیکی یا آنلاین به پست رسانه اجتماعی متصل می کند که در آن بازدیدکنندگان رسانه اجتماعی می توانند محصولات را به صورت مستقیم خریداری نمایند. در همین حال، خرده فروشان تجارت الکترونیکی همچنین از نرم افزارهای اتوماسیون برای فروش معاملات و کوپن به مشتریان از طریق تبلیغات متعدد دیجیتالی استفاده می کنند.
ترندهای تبلیغاتی دارویی
برای کمپین های دارویی و پزشکی، تبلیغات تلویزیونی و چاپی گزینه های برتر بوده اند که به دلیل حریم خصوصی و دستورالعمل های سختگیرانه ای است که شرکت های داروسازی باید به آن ها متعهد بمانند. با این وجود، در سال های اخیر، تبلیغ کنندگان بیشتری در زمینه دارویی و پزشکی از تبلیغات برنامه ای برای دستیابی به مخاطب هدف استفاده می کنند. علاوه بر این، شرکت های دارویی نیز مخاطبان خود را توسط موبایل دنبال می کنند و انتظار می رود که هزینه تبلیغات در این فرمت نیز طی 5 سال آینده رشد داشته باشد.
ترندهای تبلیغات استخدامی
از آنجایی که صنعت استخدام از نرم افزار اتوماسیون برای جستجو و یافتن CV های مطابق مربوطه بر پایگاه های داده و استخرهای استعدادی استفاده می کند، تبلیغات برنامه ای دیجیتال و تبلیغات رسانه اجتماعی به طور گسترده ای توسط استخدام کنندگان به منظور جذب نامزدهای درست برای پیوستن به پایگاه های داده و استخرهای استعدادی آن ها مورد استفاده قرار می گیرند. تبلیغات استخدامی پرداخت برای هر کلیک در پلتفورم های آنلاین و رسانه اجتماعی در طی سال های گذشته رشد چشمگیری داشته است، به احتمال زیاد این روند برای چند سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.
با بهترین ترندهای تبلیغاتی در سال 2019 در انواع روش های تبلیغات آشنا شدید و همچنین روش های مؤثر و ترند تبلیغات در صنایع مختلف به شما معرفی شد.