راه های جذب مشتری در اینستاگرام
با استقبال خوبی که از فضای اینستاگرام برای خرید محصولات شده است تعداد پیج های فروشگاهی در اینستاگرام روز به روز در حال افزایش است. اما آیا همه این پیج ها، فروش و درآمد خوبی دارند؟ مسلم است که برای افزایش فروش باید تعداد فالوورهای واقعی یا به عبارتی تعداد مشتری های خود را افزایش دهیم و این کار ساده ای نیست. برای جذب مشتری در اینستاگرام باید استراتژی خاص خود را پیاده سازی کنید. ما شما را با راههای افزایش مشتری در اینستاگرام آشنا می کنیم.
روش های جذب مشتری در اینستاگرام برای فروش بیشتر
برای فروش بیشتر در پیج اینستاگرام نیاز داریم که فالورهای خود را اصولی جذب کنیم نه این که فالور فیک بخریم. راه و روشهای مشخصی برای جذب فالور در اینستاگرام وجود دارد که بدین شرح هستند.
- منظم و مداوم پست و استوری گذاشتن
- استفاده از تبلیغات برای پیج خودتان در پیج های مرتبط و پر بازدید
- از اینفلوئنسرها مرتبط با حوزه کاریتان استفاده کنید.
- استفاده از هشتگ های اینستاگرام مناسب پست ها
- پست گذاری و استوری گذاری درست و اصولی، هر موردی را پست یا استوری نکنیم.
- در پیج های کاری به هیچ وجه از پست ها و استوری هایی که مرتبط به پیج شخصی خودتان است استفاده نکنید.
- ارائه راه های ارتباطی با مخاطب در پیج های کاری حتماً شماره یا ایمیل کاری یا راه های دسترسی به شما ذکر شود.
- افزایش اعتبار پیج نزد مخاطبان و مشتریان با پست و استوری های مثلاً پشت صحنه کاری یا فیش های واریزی مشتریان
- در دسترس مخاطب باشید.
- از کال تو اکشن در پست و استوریهایتان استفاده کنید
جذب فالوور واقعی
برای افراد تازه کار در حوزه اینستاگرام همیشه سوال این است که چگونه من که تازه کار هستم و در اینستاگرام کسی من یا پیجم را نمی شناسد فالورهایم را زیادتر کنم، البته برخی به دنبال خرید فالور فیک هستند و خرید فالور فیک و یا استفاده از برنامه های افزایش فالوور گرچه می تواند به افزایش تعداد فالوور کمک کند و در کوتاه مدت مفید باشد اما در نهایت باعث بدتر شدن اوضاع برای پیج می شود. در این مبحث به شما یاد می دهیم که چگونه فالور واقعی را برای پیج تان چه پیج کاری باشد یا شخصی جذب کنید.
- همیشه پروفایل جذابی برای پیج تان داشته باشیدسعی کنید خاص باشید نه کپی کارهای پیج های مشابه
- در انتشار پست ها و استوری های پیج کاریتان حتماً منظم و مستمر باشید مخاطبان شما وقتی ببینند که مدتی است شما پست یا استوری منتشر نکرده اید از پیج شما می روند.
- همیشه محتوای خوب منتشر کنید و اصلاً کپی از کارهای پیج های مرتبط با پیج خودتان را منتشر نکنید بلکه از پستهای پیج های مرتبط فقط ایده بگیرید.
- حتماً الگوریتم های اینستاگرام را رعایت کنید.
- استفاده از هشتگ های اصولی مرتبط با پست شما (نه هشتگ های غیر مرتبط با موضوع پیج)
- از مخاطبان پیج خودتان سوالات چالشی بپرسید. پرسیدن سوال در استوری اینستاگرام باعث افزایش تعامل با مشتری ها شده و برای پیج شما خوب است.
- برگزاری مسابقات مرتبط با موضوع پیج تان در اینستاگرام
- تعامل دائمی و مداوم و منظم با پیج های مرتبط با موضوع کلی پیج شما
- در پیج های مرتبط با موضوع پیجتان تبلیغات کنید.
- اگر وب سایت یا شبکه اجتماعی دیگری دارید آن را به پیج کاریتان وصل کنید.
- می توانید از روشهای آفلاین هم پیج کسب و کارتان را به سایرین معرفی کنید تبلیغاتی مثل بروشور، تراکت و …
- پست ها و استوری های چالش برانگیزانه در پیج کاریتان قرار دهید و مخاطبان خود را به چالش بکشید
- پست و استوری های ویروسی منتشر کنید (پست و استوری منتشر کنید که مخاطبان شما آن را مدام به اشتراک بگذارند)
- از ربات های موجود در اینستاگرام به جذب فالور بپردازید.
- از سایر شبکه های اجتماعی یا فضای مجازی بهره برداری کنید.
- حتماً از لوکیشن یا موقعیت مکانی استفاده کنید. گذاشتن لوکیشن در بیو اینستاگرام به اعتماد سازی و جذب مشتری کمک می کند.
- بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام را در پیج خودتان پیدا کنید و در آن زمان پست منتشر کنید.
- گرافیک پیج خودتان را بهینه کنید و قالب خاصی داشته باشید.
- هر چند وقت از مخاطب خود در پست یا استوری هایتان نظر سنجی کنید یا سئوالی بپرسید. نظرسنجی در استوری اینستاگرام به مخاطب شما حس مهم بودن می دهد.
- با نشان دادن خود و پشت صحنه پیج کاریتان به مخاطبان ثابت کنید که شما ربات نیستید.
- هر چند وقت یک بار لایو آموزشی و پرسش و پاسخ با مخاطبان پیج تان برگزار کنید.
- از منشن و هشتگ در استوری استفاده کنید.
- از قانون تعامل 20 دقیقه ای استفاده کنید (شما باید پستی منتشر کنید که با مخاطب درگیر شده و در 20 دقیقه اول ارسال پست مخاطبان برای شما کامنت بگذارند).
- پست های خود را در شبکه های اجتماعی دیگر نظیر آپارات و یوتیوب و … هم منتشر کنید.
- کپشن نویسی را جدی و اصولی یاد بگیرید و در پیج خودتان از آن استفاده کنید.
- با فعالیت زیاد خودتان به خصوص ارسال پست های زیاد در یک روز یا یک بازه زمانی کوتاه باعث فراری شدن مخاطبان پیج تان نشوید.
- همکاران خود را تگ کنید و با آنها در تعامل سازنده باشید.
- پست های را منتشر کنید که وارد اکسپلور بشوند. (البته باید الگوریتم اینستاکرام را رعایت کنید تا وارد اکسپلور بشوید).
- هر از چند وقتی اکسپلور پیج کاریتان را به خصوص بازرسی کنید و از لایک کردن و اشتراک گذاری مطالبی که خارج ازحوزه کاریتان می شود با پیج کاریتان خودداری کنید بهتر است یک پیج کاری و یک پیج شخصی داشته باشید و با پیج کاریتان فقط و فقط مطالب مرتبط با کارتان را لایک و اشتراک گذاری کنید این جوری هوش اینستاگرام موضوع کاری شما را می فهمد و مخاطبانی که به موضوع کاری شما علاقمند هستند به شما معرفی می کند.
- با حذف فالورهای فیک از پیج کاریتان نرخ جذب فالور شما زیادتر از قبل می شود.
- برنامه برای افزایش فالوور اینستاگرام
اعتمادسازی بهترین روش برای جذب مشتری در اینستاگرام
همیشه برای افراد تازه کار در تجارت بر بستر اینترنت این سوال جزو مهم ترین سوالات بوده است که چطوری اعتماد مخاطبم را جذب کنم البته اعتماد سازی برای پیج خیلی مهمتر از تعداد فالور است. اگر حتی تعداد فالور پیجی خیلی کم باشد ولی تمام فالورها به پیج و محصولاتش اعتماد داشته باشند بهتر از پیجی با تعداد فالور زیاد است که هیچ کدام از فالورهای آن به پیج یا محصولات پیج اعتماد ندارند و همین نداشتن اعتماد باعث شکست برخی از کسب وکارهای تازه می شود برای افزایش اعتماد سازی بین محصولات پیج شما و مخاطب پیج شما می توانید راهکارهای زیر را امتحان کنید.
- در حوزه کاری خودتان یک برند خاص باشید و در فضای مجازی آن را تبلیغ کنید به هیچ عنوان کپی کار نباشید. از پیج های همکاران ایده برداری کنید ولی به هیچ عنوان کپی کار نباشید. وقتی شما پستی متفاوت تر از همکاران خود را منتشر می کنید مخاطب را ترغیب به توقف روی پیج تان می کنید و همین توقف روی پیج به مرور زمان باعث افزایش اعتماد مخاطبان و به مرور زمان باعث افزایش فروش شما می شود.
- تضمین برای محصولاتتان بگذارید، همیشه مخاطبان چه مخاطب حضوری باشند و چه مخاطب غیر حضوری باشند دوست دارند از کیفیت محصولی که خریداری می کنند مطمئن باشند و مسلماً در فضای مجازی دادن این حس به مشتری سخت تر و مهم تر است، حتی اگر می توانید پست یا استوری های را منتشر کنید که نشان دهنده کیفیت محصول شما باشد یا ضمانت بازگشت محصول برای محصولات تان بگذارید همین تضمین به ظاهر ساده باعث تفاوت شما و سایر همکاران شما می شود.
- پست آموزشی رایگان تولید کنید، حتی اگر موضوع پج شما یا محصول پیج شما به هیچ عنوان با آموزش مرتبط نیست، راهکارهای محصول و … را به صورت پست آموزشی تهیه کنید و آن را منتشر کنید همیشه و همه جا مخاطبان از پست آموزشی رایگان خوششان میاید و آن را حمایت و اشتراک گاری می کنند.
- به مخاطب خودتان ثابت کنید که شما واقعی هستید تا می توانید از پشت صحنه های کار و تولید محصولات تان برای مخاطب پست منتشر کنید؛ مخاطبان دوست دارند بدانند محصولی که می خرند چگونه تهیه می شود یا چه کسی این پیج را مدیریت می کند حتی اگر نمی توانید جلوی دوربین ظاهر شوید با صدای خودتان درباره محصولتان صحبت کنید، این ارتباط شما باعث افزایش اعتماد مخاطبان به شما می شود.
- نظر مشتری های قبلی خودتان و احساس آنها را منتشر کنید. (می توانید حتی فیش های واریزی مشتریان را منتشر کنید).
- تبلیغات پیج تان را اصولی دنبال کنید مستمر و مدام تبلیغات داشته باشید حتی اگر بودجه کمی دارد با یک برنامه اصولی هر چند وقت یکباری تبلیغات پیج و محصولاتتان را داشته باشید همین که مخاطب هر چند وقت اسم پیج شما یا محصول شما را بشنود برای بازدید پیج شما یا خرید از پیج شما ترغیب می شود.
- اگر می توانید درگاه پرداخت را به پیج اینستاگرام تان یا سایر شبکه های اجتماعی مرتبط با خودتان وصل کنید.
قیمت های مقایسه شده و منصفانه
از آنجای که شما محصولتان را در فضای مجازی منتشر می کنید همیشه باید در نظر داشته باشید که مخاطب قبل از آن که به پیج شما رسیده باشد احتمالاً در پیج همکاران شما محصول یا خدمات شما را دیده است و حدود قیمت هم دارد پس بهترین راه جذب مشتری در اینستاگرام مقایسه محصول پیج تان با سایر پیج هاست در این راه شما باید دلایلی را عنوان کنید که مشتری برای خرید از پیج شما رغبت پیدا کند نه این که از شما گریزان شود.
در این راه به هیچ عنوان عیوب سایر همکاران را نگویید چون تعداد همکاران شما خیلی زیادتر از تصور شماست پس نقاط مثبت محصولتان را عنوان کنید مثلاً تحویل رایگان درب منزل مشتری یا دادن مهلت تست یا تخفیفی بابت خرید تعداد خاصی از محصول یا خدمات برای پیدا کردن راه کارهای بهتر به شما توصیه می کنم خودتان را جای مشتری قرار دهید و انتظاراتی که برای خرید دارید را در جایی یادداشت کنید، مطمئناً راهکارهای بهینه ای را برای این مبحث پیدا می کنید که می تواند برای پیج شما سودمند باشد.
تولید محتوای منظم و هدفمند
تولید محتوای مناسب و انتشار منظم آن نه تنها نشان دهنده پویا و فعال بودن پیج است بلکه به مشتری این پیام را می رساند که صاحب پیج برای من مخاطب وقت گذاشته است ولی خواهشاً هر محتوایی را در هر پیجی منتشر نکنید. مثلاً شما پیجی را تصور کنید که در یک حوزه متخصص است ولی علاوه بر آن محتوای غیر مرتبط هم منتشر می کند مشتریان پیج نا خودآگاه از پیج زده می شوند و از آن خارج می شوند و اگر دوست دارید پیج شما رشد کند، همیشه نظم خودتان را در انتشار پست و استوری رعایت کنید.
سعی کنید برنامه مشخصی برای انتشار پست های خود داشته باشید. به عنوان مثال روزانه تعداد مشخصی پست یا استوری منتشر کنید و این تعداد را هر روز رعایت کنید.
پاسخگویی به موقع
رضایت مشتری مهترین عامل افزایش فروش در اینستاگرام است. همیشه ارتبط خودتان را با پیج تان فعال نگه دارید و جواب کامنت ها و دایرکت ها را در اسرع وقت بدهید کافیست شما کمی تعلل کنید همین تعلل شما باعث می شود که مشتری شما به پیج همکار شما رجوع کند و محصول یا خدمت مورد نظرش را از آنان تهیه کند همین تاخیر شما باعث از دست دادن تدریجی مشتریان شما شده و به تدریج باعث کاهش فروش پیج شما می شود.
برای افزایش فروش در اینستاگرام تبلیغات را جدی بگیرید
خیلی از تازه واردان به شبکه اجتماعی اینستاگرام تبلیغات پیجشان را به بلاگرهای خارج از حوزه کاریشان می دهند و انتظار بازدهی و افزایش فروش در پیجشان را دارند، وقتی که شما تبلیغات خودتان را به پیجی که خارج از حوزه کاریتان است می سپارید این کار باعث می شود مشتریان پیجی که تبلیغات شما را انجام داده است لحظه ای به آن تبلیغ فکر نکنند و این فقط برای شما هزینه ای را به اسم تبلیغات داشته بدون بازدهی که شما انتظارش را داشته اید.
اما تبلیغات هدفمند راهی برای افزایش مشتری در فضای اینستاگرام است. اینکه مشتری اسم پیج شما را در یک پیج پربازدید و معتبر ببیند قطعا برای فالو کردن پیج شما ترغیب می شود.
استفاده درست از هشتگ ها
هشتگ یکی از راه های شناسایی پست یا پیج شما و راهی برای جذب مشتری در اینستاگرام است چون مخاطبی که دنبال محصول یا خدماتی خاص است مطمئناً از هشتگ های مرتبط با حوزه مورد نظرش در اکسپلور استفاده می کند. حالا شما حتی اگر بهترین پست را هم در همان حوزه مورد سوال مخاطب مننتشر کرده باشید ولی از هشتگ های غیر مرتبط به آن استفاده کرده باشید مطمئناً در سرچ مخاطب پیج شما نشان داده نمی شود و این یعنی کاهش فروش نسبت به پیج همکارتان که از هشتگ مرتبط استفاده کرده است.
اگر نمی دانید که چه هشتگی به دردتان می خورد کافیست یکسری به پیج همکارانتان بزنید و ببینید آنها چه چیزهای را هشتگ گذاری کرده اند از کپی و پیست آن هشتک ها خودداری کنید با کمی ویرایش و پس و پیش نوشتن آنها باعث تفاوت خودتان و پیج همکارانتان شوید حتی در تمام پستهای پیج خودتان یک مدل هشتگ گذاری نکنید و متفاوت باشید.
تعامل با مخاطب از طریق لایو، استوری، پرسش و پاسخ
برای جذب بیشتر مشتری در اینستاگرام می توانید از لایوهای آموزشی یا استوری های پرسشی استففاده کنید همیشه به یاد داشته باشید هر چه مخاطب بیشتر در پیج شما باشد و بیشتر متوقف شود از نظر هوش اینستاگرام حتماً مطلب مهمی بوده است و به افراد بیشتری نشان داده می شود، می توانید روزهای خاصی را در ماه برای خودتان تعیین کنید و با اطلاع رسانی به فالورهایتان اقدام به برگزاری لایو کنید، همیشه برای یافتن موضوع لایو یا نوع پرسش مورد نظرتان در استوری می توانید موضوعات مورد نظر یا سوال مشتریان را قرار دهید و درباره یک سوال پر تکرار در لایو یا استوری جواب دهید این باعث افزایش تعامل شما و مخاطب شما می شود و به مرور باعث می شود که اسم پیج یا محصولات شما در ذهن مشتری بماند، حتی اگر مشتری نام پیج تان را فراموش کرده باشد اگر هشتک گذاری اصولی و تولید محتوای خوبی داشته باشید سریع شما را پیدا می کند.
همچنین بخوانید: