Take a fresh look at your lifestyle.

انشا درباره تکریم سالمندان و احترام به آن ها

سالمندان همان کودکان و جوانان سال های گذشته هستند که در گذر روزگار خمیده شده اند، آنها دنیایی از تجربه هستند و دوران سالمندی دوران کمال هر فرد است که به عنوان الگو و صاحب نظر جمع شناخته می شوند. پختگی و در عین حال دل نازکی از جمله ویژگی های دوران سالمندی است و مهم ترین خواسته آنها احترام است. احترام به سالمندان در جامعه و قدرشناسی از آنها اهمیت زیادی دارد و فرهنگ ما همواره به تکریم سالمندان تاکید داشته است. به همین منظور یک انشا درباره ی تکریم سالمندان آماده نموده ایم تا به گوشه ای از اهمیت احترام به سالمندان در جامعه اشاره کنیم.

توصیه هایی برای شناخت بهتر روحیه سالمندان

انشا در مورد تکریم سالمندان

نکته: برای نوشتن یک انشاء در مورد تکریم سالمندان و احترام به سالمندان بهتر است خودتان دست به قلم شوید متن زیر تنها به این منظور نوشته شده که ذهن شما با خواندن آن آمادگی نوشتن پیدا کند.

سالمندی دورانی است که برای همه وجود دارد و همانطور که سالمندان در گذشته مراقب کوچکترها بودند، اطرافیان آنها نیز باید در دوران پیری و ناتوانی از آنها نگهداری کنند و نیازهای آنها را برآورده کنند. سالمندان موجب برکت و افزایش لطف خداوند در خانه هستند و پیامبر (ص) در مورد سالمندان فرموده اند: وجود پیران سال خورده بین شما باعث افزایش رحمت و لطف پروردگار و گسترش نعمت‌هاي‌ الهی بر شماست.

توجه و احترام مهمترین چیزهایی هستند که سالمندان به آنها نیاز دارند. آنها همه سال های جوانی و نشاط خود را صرف نگهداری و فراهم کردن آسایش برای فرزندان خود کرده اند و در دوران پیری نیاز به قدردانی و حمایت فرزندانشان دارند.

آنها دنیایی از تجربه های گوناگون هستند و به خوبی می دانند که همه چیز گذرا و موقت است. با مشورت با سالمندان و در میان گذاشتن امور مهم با آنها هم احترام آنها حفظ می شود و هم ما می توانیم تصمیم درست تری بگیریم.هر خط و چروکی که بر چهره سالمندان نقش بسته، دنیایی از سختی ها و تجربه را با خود بهمراه دارد.

این درست است که سالمندان و جوانان در دنیایی متفاوت از هم رشد یافته اند اما تجربه های زیادی کسب نموده اند و پندهای آنها به اندازه فاصله جوانی تا پیری گرانبها و ارزشمند است.

شعر در مورد احترام به سالمندان

پیران سخن به تجربه گویند، گفتمت
هان ای پسر که پیر شوی، پند گوش کن

متن پیام تبریک پدر بزرگ شدنت مبارک (بابابزرگ) برای پدر بزرگ های مهربان

انشا درباره ی تکریم سالمندانقرآن کتاب راهنمای انسان هاست و در این کتاب الهی بارها در مورد تکریم سالمندان و احترام به پدر و مادر سفارش شده است:

«به پدر و مادر نیکی کنید. هرگاه یکی از آن دو، یا هر دو آنها نزد تو به سن پیری رسند، کمترین اهانتی به آنها روا مدار و بر آنها فریاد مزن و گفتار لطیف و سنجیده و بزرگوارانه به آنها بگو.»

روایتی از پیامبر (ص) درباره سالمندان و احترام به آنها وجود دارد که فرموده اند: (هر گاه بزرگ قومی بر شما وارد شد گرامی ‌اش بردارید. )

همچنین امام علی (ع) به تکریم سالمندان سفارش نموده اند و فرموده اند که: (به بزرگانتان احترام کنید تا کوچک‏ترها شما را محترم شمارند.)

پیری و سالمندی گنجی باارزش است که اطرافیان باید قدردان آن باشند. امروزه کار و مشغله زیاد باعث شده خیلی از جوانان نسبت به سالمندان بی توجه باشند و از آنها غافل شوند. هیچ هدیه ای مانند احترام و محبت از سوی فرزندان برای سالمندان با ارزش نیست و آنها دوست دارند همانگونه که در دوران جوانی زندگی خود را وقف فرزندان خود کردند، فرزندان نیز در دوران پیری و ناتوانی دستگیر آنها باشند و احترام آنها را حفظ کنند.

دلنوشته برای سالمندان

می توان با جملاتی درباره سالمندان از آنها تقدیر و تشکر کرد و برای حضور پرکت آنها در زندگی شکر گذار بود. در ادامه انشا در مورد تکریم سالمندان به بیان دلنوشته ای برای سالمندان می پردازیم.

ای سالمند تو گنج روزگاری و هر کلام تو، روشنی بخش مسیر زندگی ماست. نگاه آرام و پرمعنای تو، نشانی از سختی ها و رنج هایی است که دیده ای و برای آسایش فرزندانت به جان خریده ای. هر موی سفید تو نشان از سیاهی های روزگار است و ای کاش ما راه درست را از شما بیاموزیم. باشد که همیشه سلامت و پایدار باشید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.