Take a fresh look at your lifestyle.

نرخ و یا تعرفه مکالمه ایران و عراق چقدر است

«نرخ و یا تعرفه مکالمه ایران و عراق چقدر است»

با نزدیک شدن ایام سوگواری اربعین حسینی و رفتن 3 ملیون و 500 هزار نفر زائر ایرانی به کربلا بحث ارتباطات و مکالمه بین زائران با خانواده هایشان که در ایران حضور دارند یک موضوع قابل توجه در این ایام است.

اکثر خانواده ها و اقوام ایرانی بخاطر ارادت خاصی که به امام حسین علیه السلام دارند علاقه دارند که به دوستان و آشنایانی که زیارت کربلا نصیبشان شده ارتباط تلفنی برقرار نمایند برای برخی از آنها این سوال پیش می آیند که نرخ مکالمه بین ایران و عراق با سیمکارت های ایرانسل ، همراه اول و خطوط ثابت چقدر است ؟

تعرفه مکالمه ایران و عراق چقدر است؟

توجه کنید که شخصی که از ایران با شما تماس می گیرد علاوه بر اینکه هزینه ای در هر دقیقه برای او منظور می گردد دقیقه ای 2100 تومان نیز از حساب شما کسر می گردد.

هزینه برقرراری تماس با سیمکارت ایرانی به سیمکارت عراقی سیمکارت به ازای هر دقیقه رومینگ ایرانسل و همراه اول مبلغ 2100 تومان و رایتل نیز 3500 تومان خواهد بود.

زائرین به دلیل هزینه بالای مکالمه ها ترجیح می دهند که از سرویس پیامک استفاده کنند. هزینه ارسال پیام کوتاه از سیم کارت‌ های ایرانسل و همراه اول 900 تومان و از رایتل 1000 تومان می باشد و دریافت پیام کوتاه همواره رایگان است.

نرخ فعلی مکالمه با سیمکارت های همراه اول و ایرانسل و رایتل از عراق با ایران

در جدول زیر گویای نرخ فعلی مکالمه با سیمکارت های همراه اول و ایرانسل و رایتل از عراق با ایران و همچنین نرخ خرید بسته های اینترنت می باشد.

نوع تعرفه همراه اول ایرانسل رایتل
اگر به ایران زنگ بزنید (به ازای هر دقیقه) 3200 تومان 3200 تومان 3500 تومان
اگر از ایران با شما تماس گرفته شود (به ازای هر دقیقه) 2100 تومان 2100 تومان 2100 تومان
اگر به شماره عراق زنگ بزنید (به ازای هر دقیقه) 2100 تومان 2100 تومان 3500 تومان
ارسال پیامک به شماره عراقی و ایرانی 900 تومان 900 تومان 1000 تومان
دریافت پیامک در هر حالت رایگان رایگان رایگان
هر مگابایت اینترنت با تعرفه آزاد 850 تومان 850 تومان 1000 تومان
بسته یک گیگابایتی ویژه اربعین 150 هزار تومان 150 هزار تومان
بسته اینترنت رایگان روزانه 20 مگابایت (طبق اعلام همراه اول) 10 مگابایت 5 مگابایت

 

اخبار جدید درباره کاهش تعرفه مکالمه ایران و عراق

به گزارش خبرگزاری صداوسیما محمد جواد آذری جهرمی از کاهش تعرفه ارتباطات به حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان برای ارتباطات و مکالمات بین دو کشور در سه هفته دوره اربعین بر اساس مصاحبه تلفنی با رادیو اربعین از توافق ایران و عراق خبر داد و افزود: نرخ مکالمه از ایران به عراق دقیقه‌ای ۶۰۰ تومان بوده و ممکن است ۷۰۰ تومان هم باشد.

وی درباره اینترنت رایگان برای موکب‌ ها بیان کرد: “شرکت‌ های عراقی برای برخی موکب‌ های بزرگ در مسیر راه، که اطلاع رسانی خواهد شد اینترنت رایگان در نظر گرفتند و ظرفیت شبکه ارتباطی عراق در مسیر نجف به کربلا با تلاش اپراتور‌های عراقی دو برابر شده است”

وزیر ارتباطات نیز چنین گفت: “زائران سیم کارت‌ های عراقی را از داخل ایران تهیه نکنند، زیرا این سیم کارت‌ ها در داخل عراق با قیمت ارزان‌ تر عرضه می‌شود.”

وزیر ارتباطات در مورد سیمکارت های عراقی رایگان گفت:

“زائرین مراقب باشند ، سیم کارت عراقی رایگان وجود ندارد و ممکن است این مسایل ابزار‌هایی برای سوء استفاده و کلاهبرداری باشد، توصیه کرد: زائران این سیمکارت‌ های رایگان را نپذیرند و بجز در موارد ضروری از خدمات رومینگ به ویژه رومینگ اینترنت نیز استفاده نکنند که هزینه بسیار بالاست. وی با اشاره به ظرفیت سازی در همه مسیر‌های منتهی به مرز در داخل کشور گفت: اینترنت رایگان در نقاط مرزی وجود دارد و مجموعه‌ های ما موکب‌ هایی در نقاط مرزی دایر کردند.”

صحبت های وزیر ارتباطات درباره اپلیکیشن راهنمای زائرین

وزیر ارتباطات آذری جهرمی گفت: امسال نرم افزار راهنمای زائر توسط یک سازمان مردن نهاد تهیه کرده است که امروز رونمایی شد و اطلاع رسانی درباره کارکرد این نرم افزار نیز به زودی انجام خواهد شد.”

آقای آذری جهرمی همچنین به رادیو اربعین گفت:

“با همکاری ستاد اربعین و بازسازی عتبات و یک شرکت دانش بنیان حوزه ارتباطات حدود ۶۰۰ هزار ماسک نانو رایگان در مرز به زوار تقدیم می‌کنیم. این ماسک‌ ها ریزگرد‌ها و ذرات غبار را که باعث تضعیف ایمنی بدن و سرماخوردگی می‌شود، صاف می‌کنند.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.