Take a fresh look at your lifestyle.

آغاز ثبت نام ۲ بسته حمایتی دولت ویژه کرونا از یکشنبه ۲۵ اسفند

دولت برای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا وام خرید اعتباری نقدی به ارزش 1 تا 2 میلیون تومانی در نظر گرفته است. همچنین برای افرادی که مشاغل خود را از دست داده اند نیز مبلغ 200 تا 600 هزار تومان تسهیلات به کارت یارانه آن ها واریز می شود.

متقاضیان برای دریافت بسته حمایتی مشاغل آسیب دیده باید از تاریخ 25 اسفند 98 در سامانه ای که به این منظور طراحی شده ثبت نام کنند. در ادامه اطلاعات کاملی از شرایط دریافت بسته حمایتی، آدرس سایت ثبت نام بسته حمایتی، این بسته به چه مشاغلی تعلق می گیرد و …. را تقدیمتان می کنیم.

2 بسته حمایتی دولت برای مشاغل آسیب دیده و افراد بدون درآمد ثابت

7 میلیون نفر برای دریافت دو بسته معیشتی ویژه شناسایی شده اند. بسته اول وام یک تا 2 میلیون تومانی بدون ضامن با بهره 4 درصد در قالب خرید اعتباری برای افرادی است که مشاغل آن ها تحت تأثیر کرونا قرار گرفته و آسیبدیده اند و بسته دوم برای افرادی است که شغل ثابت ندارند و یا آن را از دست داده اند که به این افراد 200 تا 600 هزار تومان به کارت یارانه آن ها واریز می شود.
2 بسته حمایتی برای مشاغل آسیب دیده و افراد بدون درآمد ثابت

1. بسته حمایتی برای افراد بدون درآمد ثابت

3 میلیون نفر (1/5 میلیون خانوار) افراد فاقد درامد ثابت هستند که 200 تا 600 هزار تومان به صورت ماهیانه به آن ها کمک می شود. این افراد توسط سازمان هدفمندسازی یارانه ها شناسایی شده اند.
مبلغ بسته حمایتی برای افراد بدون درآمد ثابت:
به خانواده‌های یک نفره ۲۰۰ هزار تومان؛ دو نفره، ۳۰۰ هزار تومان؛ سه نفره، ۴۰۰ هزار تومان؛ چهار نفره، ۵۰۰ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۶۰۰ هزار تومان تعلق می‌گیرد که در هفته جاری واریز می‌شود.
این مبالغ به کارت یارانه واریز می شود.

2. طرح خرید اعتباری برای مشاغل آسیب دیده از کرونا

مبلغ تسهیلات شغل های آسیب دیده از کرونا چقدر است؟ 4 میلیون دیگر افرادی هستند که دارای شغل هستند ولی مشاغل آسیب دیده از کرونا هستند به این افراد مبلغ 1 تا 2 میلیون تومان وام قرض الحسنه با بهره 4 درصد و بدون ضامن پرداخت می شود. بازپرداخت این وام 30 ماهه با دوره تنفس 3 ماهه می باشد.

خانواده های 1 نفره 1 میلیون و خانواده های 2 نفره و بیشتر می توانند 2 میلیون تومان اعتبار برای خرید دریافت کنند.

آدرس سایت ثبت نام دریافت بسته حمایتی مشاغل آسیب دیده:

این بسته به چه کسانی تعلق می گیرد؟

مشاغلی که تسهیلات یک تا دو میلیون تومانی را دریافت می‌کنند شامل افرادی که مشاغل موقت داشتند و آن را از دست دادند مانند:

  • کارگران ساختمانی
  • کارگران روزمزد
  • کارگران رستوران‌ها
  • دستفروش‌ها
  • رانندگان تاکسی

قرار شده برای این افراد طرح خرید اعتباری و به تناسب افراد خانوار در نظر گرفته شود؛ به نحوی که برای خانوار یک نفره یک میلیون و دو نفر به بالا تا دو میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

شرایط دریافت بسته حمایتی دولت ویژه کرونا چیست؟ 

افراد مشمول دریافت بسته های حمایتی کرونا توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی شده اند و در قالب یارانه و بسته خرید کالا غیرنقدی حمایت می شوند.

زمان ثبت نام بسته حمایتی کرونا:

یکشنبه ۲۵ اسفند ماه

نحوه ثبت نام برای دریافت بسته حمایتی چگونه است؟

برای پرداخت این تسهیلات باید در ابتدا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اصناف و اتحادیه‌ها افراد مشمول را شناسایی کند؛ از این رو از یکشنبه ۲۵ اسفند سامانه ثبت‌نام متقاضیان آغاز می‌شود. با توجه به اینکه باید در ابتدا این افراد ثبت‌نام و شناسایی شوند، مسئولان سازمان برنامه و بودجه می‌گویند تا انتهای اسفند یا هفته ابتدایی فروردین بسته‌های حمایتی این گروه پرداخت خواهد شد.

افراد ثبت نام می کنند و با ۵۲ بانک اطلاعاتی و همکاری اصناف استحقاق سنجی شده و تسهیلاتی با دوره تنفس و ۲۴ ماه بازپرداخت ارائه می شود. پرداخت آن بستگی به فرایند ثبت نام و نهایی شدن اسامی دارد که پرداخت آن تا آخر سال و یا فروردین ۹۹ خواهد بود.

 بازپرداخت این وام به چه شکلی است؟

این وام ۱۲ درصد سود دارد که ۸ درصد آن را برنامه و بودجه پرداخت می‌کند. دریافت وام نیاز به ضامن ندارد و با کارت یارانه قابل پرداخت است. روز‌های پایانی اسفند ماه زمان پرداخت بسته حمایتی افراد آسیب دیده از کرونا است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: این رقم ۳۰ ماهه بازگردانده می‌شود که ۳ ماه تنفس دارد و اقساط آن ماهی ۸۰ هزار تومان است. نوبخت در پایان تأکید کرد: ۲۵۰ میلیارد تومان مبلغ مورد نیاز استان گیلان است که واریز خواهد شد.

مدت بازپرداخت این وجوه که با نرخ سود چهار درصد تخصیص داده می‌شود، ۲۷ ماهه است.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.