Take a fresh look at your lifestyle.

محمدرضا شجریان در سن ۸۰ سالگی درگذشت + (تصاویری از مراسم خاکسپاری)

با عرض تسلیت به جامعه ایرانی و دوستداران موسیقی سنتی ایرانی خسروی آواز ایران در سن 80 سالگی درگذشت. استاد شجریان در سال های اخیر بیمار بود و در ماه های اخیر چندین بار پیاپی در بیمارستان بستری شده بود. در روزهای اخیر ماه مهر ایشان در بخش مراقبت های ویژه بستری بودند. اما ایشان در 17 مهر ماه سال 1399 دار فانی را وداع گفت.

بیوگرافی محمدرضا شجریان،معرفی آثار

مراسم خاکسپاری استاد شجریان در جوار آرامگاه فردوسی (طوس)

ساعتی پس از درگذشت استاد شجریان بسیاری از هواداران او در مقابل بیمارستان جم تجمع کردند و آهنگ مرغ سحر استاد شجریان را باهم زمزمه می کردند. پسر ایشان همایون شجریان در جمع مردم حاضر شد و از نحوه مراسم خاکسپاری ایشان خبر داد. او اعلام کرد که پس از برگزاری نماز میت بر پیکر ایشان در بهشت زهرای تهران، پیکر استاد شجریان به مشهد انتقال داده می شود تا در کنار آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شود.

همایون شجریان با انتشار ویدیویی با صدای پدرش در اینستاگرام اعلام کرد :

 

View this post on Instagram

 

. سپاسگزاریم از همه شما مردم قدر شناس و بینظیر، برای همه چیز… شما خود صاحب عزا هستید و ما هر آنچه از دستمان برآید برای هزاردستان مان و این عشق بزرگ خواهیم کرد. نه فقط امروز که سخت ترینِ روزهاست، بلکه در فرصتها و بزنگاه های بهتر و مناسب تر. برنامه ریخته شده برای پدر این چنین است که سحر گاهان فردا پس از خوانده شدن نماز بر پیکرشان، از بهشت زهرا به زادگاهشان در مشهد عزیمت داده می شوند تا در آنجا مراسم تشیع انجام پذیرد و ایشان در آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی به خاک دوست سپرده شوند. امیدواریم که در این ایام پر خطر یکایکتان در سلامت مطلق باشید. ۱۷ مهر ماه ۱۳۹۹ همایون شجریان

A post shared by Homayoun Shajarian (@homayounshajarian) on

“سپاسگزاریم از همه شما مردم قدر شناس و بینظیر، برای همه چیز…
شما خود صاحب عزا هستید و ما هر آنچه از دستمان برآید برای هزاردستان مان و این عشق بزرگ خواهیم کرد. نه فقط امروز که سخت ترینِ روزهاست، بلکه در فرصتها و بزنگاه های بهتر و مناسب تر.
برنامه ریخته شده برای پدر این چنین است که سحر گاهان فردا پس از خوانده شدن نماز بر پیکرشان، از بهشت زهرا به زادگاهشان در مشهد عزیمت داده می شوند تا در آنجا مراسم تشیع انجام پذیرد و ایشان در آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی به خاک دوست سپرده شوند.
امیدواریم که در این ایام پر خطر یکایکتان در سلامت مطلق باشید.

۱۷ مهر ماه ۱۳۹۹”

تصاویری از مراسم تشیع و خاکسپاری استاد شجریان

مراسم خاکسپاری
مراسم خاکسپاری استاد محمد رضا شجریان روز جمعه

شامگاه جمعه همایون شجریان در صفحه اینستاگرام خود نوشته بود که «همراهان همدل، در مسیر مشهد هستم. منوط بر اینکه تمامی شرایط مطابق تصمیمات گذشته در توس مهیا باشد صبح شنبه پیکر پدر را در جوار آرامگاه حضرت فردوسی به خاک خواهیم سپرد.»

پیکر استاد شجریان در روز جمعه 19 مهرماه سال 1399 در کنار آرامگاه فردوسی بزرگ با حضور خانواده ایشان ومقام های امنیتی به خاک سپرده شد.

تجمع هواداران استاد شجریان
تجمع هواداران استاد شجریان

«تصاویری از مراسم تشیع و خاکسپاری استاد شجریان»

تحمع هواداران استاد شجریان

»عکس های مراسم خاکسپاری محمدرضا شجریان«

بوسه همایون شجریان بر پیکر پدرش استاد محمد رضا شجریان
بوسه همایون شجریان بر پیکر پدرش استاد محمد رضا شجریان

واکنش افراد مشهور به درگذشت استاد شجریان

با در گذشت استاد بزرگ آواز ایران بسیاری از مردم و هنرمندان و رجال سیاسی احساس تاسف و تسلیت خود را در فضای مجازی و اینستاگرام اعلام کردند.

وزیر امور خارجه ایران محمد جواد ظریف با انتشار عکسی از استاد شجریان نوشت:

“بسم الله الرحمن الرحیم

از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر یادگاری که در این گنبد دوار بماند.

با کمال تاسف و تاثر‌ مطلع شدم اسطوره بزرگ هنر، موسیقی و آواز ایران زمین و سفیر پر افتخار پارسی گویان جهان، استاد محمد رضا شجریان در اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، رخت انا الیه راجعون بر تن کرد، تن خاکی را به خاکیان و جان و دل را به افلاکیان سپرد‌ و از میان ما پرکشید.

برای آنانی که سالها با صدای روحانی این‌ شجره هنر ناب افطار کردند، عمری میهمان مناجات او در سحرگاهان بودند، و همراه همیشگی نغمه های دل انگیزش در خلوت و جلوت، بزم‌ و رزم و ضیافت و سیاحت بودند، محمدرضا شجریان یک نام همواره مانا است.

ضمن عرض تسلیت این مصیبت به همسر، فرزندان و خانواده این هنرمند فقید بویژه جناب همایون شجریان و همچنین دوستداران‌ و علاقمندان ایشان و نیز جامعه هنر و موسیقی، از خداوند رحمان و رحیم مسالت دارم که او را مشمول رحمت خاصه خود و میهمان ضیافت داوودی و نغمه خوانی فردوسیان در سرای باقی بگرداند.

پروردگارا او را رهین الطاف و برکات بی پایان خود بدار.
آمین یا رب العالمین.
محمد جواد ظریف”

پست اینستاگرامی محمد جواد ظریف درباره درگذشت استاد شجریان
پست اینستاگرامی محمد جواد ظریف درباره درگذشت استاد شجریان

رئیس جمهور نیز با انتشار کلیپی از ‌حساب اینستاگرام مهریاد کیارسی با نوای ساقی بیا با صدای استاد محمدرضا شجریان برای درگذشت ایشان نوشت:

“‏استاد محمدرضا ‎#شجریان چهره برجسته هنری و آفریننده ماندگارترین نواهای دلنشین ایرانی و خواننده ربنای رمضان، ميراث ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت.
یقیناً ملت قدرشناس ایران، نام و یاد و آثار اين هنرمند محبوب را همواره در خاطره‌ها، زنده نگاه خواهد داشت. روحش شاد و یادش گرامی ”

پرویز پرستویی نیز با انتشار عکس هایی از خود و استاد شجریان نوشت:

“خسرو آواز ایران
استاد شجریان عزیز
شما فقط یک خواننده بزرگ نبودید
شما یک روشنفکر
فرهیخته
ویک انسان والا بودید
شما بزرگ و سرکرده موسیقی ایران زمین بودید.
بنده کوچکترین ،به خودم میبالم که بارها و بارها شما را از نزدیک زیارت کردم و از سخنان و پند های شما آموختم.
خوشحالم که در آخرین کنسرتتان افتخار حضور داشتم .
در وصف شما میشود در طول تاریخ صحبت کرد و صحبت خواهند کرد.
تسلیت به همایون عزیزو خاندانت
تسلیت به ملت ایران در تمام دنیا
تسلیت به خانواده موسیقی ایران زمین
استاد عزیز شما جاودانه بودید و جاودانه تر شدید.
یادتان همیشه در دلها خواهد ماند.
کاش این ویروس لعنتی کرونا نبود
ومردم عزیز و عاشقانتان حق مطلب را بدرستی ادا می کردند.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.