Take a fresh look at your lifestyle.

تفاوت کریسمس و سال نو میلادی چیست؟

کریسمس و سال نو ملاید هر دو از مشهورترین جشن هایی است که در سراسر جهان برگزارمی شود. کریسمس و سال نو میلادی در زمستان برگزار می شوند. مردم این جشن ها را با فعالیت های مختلف جشن می گیرند. به طور معمول، کریسمس با خانواده و دوستان با دادن هدایا و خوردن شام در خانه جشن گرفته می شود، اما سال نو با مهمانی ها، دورهمی های بزرگ و آتش بازی و رفتن به تعطیلات جشن گرفته می شود.

فرق کریسمس و سال نو میلادی

تفاوت اصلی سال نو و کریسمس این است که سال نو پایان یک سال تقویمی و آغاز سال جدید را جشن می گیرد، در حالی که کریسمس یک جشن مذهبی است که در 25 دسامبر برای بزرگداشت تولد عیسی مسیح جشن گرفته می شود.

سال نو اولین روز از تقویم مدرن گرجستان و تقویم جولیان است. این جشن ها از 31 دسامبر که آخرین روز تقویم گرجستان است آغاز می شود و تا ساعات اولیه اول ژانویه ادامه می یابد.

کریسمس چیست؟ همه چیز درباره کریسمس

فرق کریسمس و سال نو میلادی

کریسمس 25 دسامبر است، روز تولد عیسی مسیح. روزی تعطیلی است که مسیحیان در سراسر جهان این جشن فرهنگی و مذهبی را برای گرامیداشت تولد عیسی مسیح، بنیانگذار و رهبر معنوی مسیحیت جشن می گیرند. در واقع یکی از جشن های مقدس مذهبی و فرهنگی، یک تعطیلات عمومی و همچنین یک پدیده تجاری در حال حاضر است. نام کریسمس از Cristes maesse گرفته شده است که به معنای عشای مسیح است. این به سنت کاتولیک ها برای برگزاری توده های ویژه برای جشن تولد مسیح اشاره دارد. این جشن توسط پروتستان ها و کاتولیک ها در 25 دسامبر برگزار می شود، در حالی که مسیحیان طرفدار ارتدکس و قبطی آن را در 7 ژانویه جشن می گیرند. در این روز، مردم هدایایی را به خانواده و دوستان خود می دهند و به کلیساها می روند، درختان کریسمس را تزئین می کنند و منتظر بابا نوئل هستند.

سال نو میلادی چیست؟

جشن‌ سال نو میلادی شامل رژه‌ ها، کنسرت‌ ها، گردهمایی‌ های خانوادگی، و مهمانی‌ هایی است که مردم در آن می‌ نوشند، غذا می‌خورند و سرگرم می‌شوند، آتش بازی تماشا می‌ کنند، از غذاهای ویژه سال نو لذت می‌ برند، و برای شروع سال جدید لحظه شماری می‌ کنند. مردم همچنین با کارت ای تبریک و پیام های مختلف سال نو را به یکدیگر تبریک می گویند و تصمیم‌ های جدید و تازه ای برای سال نو می‌ گیرند که از طریق آن عادت‌ های ناسالم را کنار می‌ گذارند و زندگی منظم‌ تر و شادتری را برنامه‌ریزی می‌ کنند. در کشورهایی زیادی در روز سال نو میلادی تعطیل است تا مردم به تعطلات و خوش گذرانی مشغول شوند.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.