Take a fresh look at your lifestyle.

پست پیشتاز چند روزه میرسه، آیا زودتر از تیپاکس است؟

فرق بین پست پیشتاز و تیپاکس

امروزه استفاده از خدمات پستی بسیار فراوان می باشد و افراد بسیاری برای ارسال کردن مرسولات خود از پست استفاده می کنند. از این رو انواع پست (عادی، پیشتاز، سفارشی، تیپاکس) آماده خدمت به مردم هستند. شما می توانید یکی از این پست ها را انتخاب کرده و مرسوله خود را از طریق این پست ها به محل مورد نظر خود ارسال نمایید. یکی از پست هایی که در همه ی شهرها شعبه دارد، پست پیشتاز می باشد. شاید برایتان سوال پیش آید که پست پیشتاز چند روزه میرسه ؟ آیا زودتر از تیپاکس است؟ در این پست به این سوالات پاسخ داده می شود، با ما همراه باشید.

پست پیشتاز چند روزه میرسه 1401

پست پیشتاز یک پست سریع و سفارشی می باشد که تمام مراحل آن اعم از پذیرفتن مرسولات، بسته‌ بندی، توزیع و ارسال به سرعت انجام می گیرد.

پست پیشتاز، پستی است که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است و می توانید هر مرسوله ای که دارید با اطمینان به پست پیشتاز بسپارید تا مقصد مورد نظر ارسال گردد.

بسته‌ ها و نامه‌ های شما با پست پیشتاز در داخل کشور، 2 تا 3 روز بعد از ارسال (یعنی 24 تا 72 ساعت) به مقصد می رسد، البته این زمان به موقعیت مکانی شما و دوری و نزدیکی شما به شهر و روستا متفاوت می باشد و به مقصدی که بسته به آن جا ارسال می شود، بستگی دارد. ارسال بسته ها با پست پیشتاز برای مراکز استان تا 24 ساعت و برای شهرستان‌ ها تا 48 تا 72 ساعت زمان می‌ برد.

نکته: مدت زمان پست پیشتاز بستگی به این دارد که شما در چه روزی بسته خود را ارسال کرده‌ اید. در صورتی که قبل از ساعت 12 ظهر (پنج‌شنبه‌ ها ساعت 10)  بسته خود را پست کرده باشید، بسته شما در همان روز ارسال می‌ شود.

ممکن است بخواهید بسته ای را به خارج از کشور ارسال نمایید، در این صورت بسته‌ ها با اولین پرواز به خارج از کشور ارسال شده و تا 72 ساعت بعد از رسیدن به کشور مقصد به دست گیرنده می‌ رسد.

ساعت کاری برای تحویل بسته ها در پست پیشتاز، روزهای عادی از ساعت 8 تا 14:30 و روزهای پنج شنبه از 8 تا 13:30 می باشد.

پست پیشتاز چند روزه میرسه

آیا ارسال پست پیشتاز زودتر از تیپاکس است؟

همانطور که در بالا گفته شد پست پیشتاز سرعت بالایی در ارسال مرسوله ها دارد و در زمان 24 الی 72 ساعت مرسوله ها به مقصد رسیده می شوند.

اما در پاسخ به این سوال که آیا پیشتاز زودتر است یا تیپاکس؟ باید بگوییم که  تیپاکس سریع تر از پست پیشتاز است.

یکی از خدماتی که از طرف شرکت های پستی خصوصی ارائه می شود تیپاکس است. در این روش هزینه ارسال مرسولات بر اساس وزن مرسوله تعیین و اخذ می شود. کلیه مرسولات بیمه بوده و در صورت بروز هر گونه اتفاقی خسارت آن از طرف بیمه پرداخت می شود. در اکثر شهر ها نمایندگی فعال تیپاکس وجود دارد که با یک تماس، کارهای دریافت و ارسال سفارشات انجام می شود.

سرعت تیپاکس از پست پیشتاز بالاتر می باشد و در کمترین زمان ممکن و با سرعت بسیار بالایی بسته ها و نامه ها از طریق تیپاکس ارسال می شوند.

خوب است بدانید برای ارسال بسته های پستی اگر نیاز به کد پستی دارید ولی به آن دسترسی ندارید، می توانید به آدرس gavahi.post.ir مراجعه کنید و کد پستی خود یا فرد گیرنده را بدست آورید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
9 نظرات
  1. رئیسی می گوید

    باسلام .نمی دانم همراه اول با پیت پیشتاز مرسوله من را پنجم دی ماه فرستاده تا در چابهار بدستم برسد کد پیگیری را که وارد می کنیم هنوز از مبدا حرکتی نکرده است .

  2. ایمان می گوید

    پست پیشتاز در سریع ترین حالت ممکن یک هفته زمان میبره

    1. محمد می گوید

      دقیقا حداقل یک هفته طول می کشه

  3. گلفام می گوید

    تمام اینا شعار مرسوله پستی من از تهران تا قم با پست پیشتاز بعد 72ساعت هنوز نرسیده

    1. Hasan می گوید

      داخل خود تهران چهار روز طول کشیده هنوز به محله پستی من نرسیده قم که جای خود دارد. پست افتضاحه

  4. علیرضا می گوید

    متاسفانه نحوه حمل ونقل مرسوله خصوصا درسیرجان بسیار وحشتناکه هارد کامپیوتر وهمه چیزو باروش مناسبی جابجا نمیکنند و من میترسم گوشی وهارد و وسایل حساسو با پست بخرم و سالها درسیرجان همینجوریه وخودمم باید برم دراداره پست والا میان میگن اومدیم نبودیدو هیچکس هم رسیدگی نمیکند

  5. آرش صداقی می گوید

    اصلا هم اینطوری نیست من همین تبلیغات رو برای تیپاکس شنیدم و از تیپاکس برای سفارش ۱۰ بسته کردم که ۷ تاش یکهفته و یکیش ده روز و ۲ تاش اصلا گم شد . متاسفانه تیپاکس خیلی بسته های کوچک تر از یک جعبه کفش رو گم میکنه و علی رغم ادعاشون خیلی هم غیر شفاف هستن ولی پیشتاز شاید تا ۵ روز طول بکشه و هیچوقت تاکید می‌کنم هیچوقت بسته رو گم نمیکنن

    1. محمدحسین می گوید

      چرت نگو

  6. محمد می گوید

    دقیقا درسته و مبلغی که بابت هزینه ارسال میگیره سرسام آوره یک بسته ی اندازه جعبه ی کفش به ارزش 200هزار با وزن 1کیلو گرم رو بین فاصله ی 600 کیلومتری رو بالای صد هزار تومن کرایه میگیره پاسخگویی افتضاح هست و خود من چند وقت پیش با مسوول یکی از شعبه ها به دلیل رفتار زشت بحثم شد(ی سوال ازش پرسیدم که چرا بسته های من رو صبح تحویل گرفتی و الان ساعت 7 بعد از ظهره هنوز ثبت نکردی تلقن رو قطع کرد)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.