Take a fresh look at your lifestyle.

آیا فویل آلومینیومی ضرر دارد (خطرات استفاده از فویل برای پخت یا گرم کردن غذا)

آیا فویل ضرر دارد

ممکن است در برخی موارد برای تهیه غذا آن را در فویل آلومینیومی بپچید که بهتر است بدانید اینکار مضر است و مقداری از فویل به داخل غذای شما نفوذ می کند که ضرر دارد. در این پست به بررسی مضرات آلومینویم میپردازیم.

آیا پخت غذا در فویل ضرر دارد

طبق تحقیقات، برخی از فویل های مورد استفاده در پخت و پز و کباب کردن به غذای شما نفوذ می کند که می تواند در طول زمان مشکلاتی برای سلامتی ایجاد کند. دانشمندان سال هاست که به دنبال تهدید بالقوه ای هستند که قرار گرفتن بیش از حد در معرض آلومینیوم ممکن است برای سلامت انسان داشته باشد. به عنوان مثال، محققان غلظت بالایی از آلومینیوم را در بافت مغز بیماران مبتلا به آلزایمر یافته اند. مطالعات همچنین نشان داده اند که مصرف زیاد آلومینیوم ممکن است با کاهش سرعت رشد سلول های انسانی مرتبط باشد و ممکن است برای بیماران مبتلا به بیماری های استخوانی یا نارسایی کلیوی مضر باشد.

آلومینیوم و سلامتی

بدن انسان می تواند مقدار کمی آلومینیوم را به طور بسیار موثر دفع کند. به این معنی که حداقل قرار گرفتن در معرض آلومینیوم یک مشکل نیست. بنابراین برای فردی با وزن 60 کیلوگرم میزان مجاز مصرف 2400 میلی گرم خواهد بود.

اما اکثر مردم در معرض مصرف روزانه بسیار بیشتر از این مقدار توصیه شده قرار می گیرند و مصرف می کنند. آلومینیوم در حال حاضر در ذرت، پنیر زرد، نمک، گیاهان، ادویه جات و چای وجود دارد. همانطور که در بالا توضیح داده شد در ظروف پخت و پز و همچنین در عوامل دارویی مانند آنتی اسیدها و ضد تعریق ها استفاده می شود. سولفات آلومینیوم که از آلومینیوم به دست می آید به عنوان منعقد کننده در فرآیند تصفیه آب آشامیدنی استفاده می شود.

دانشمندان در حال بررسی هستند که آیا قرار گرفتن بیش از حد در معرض آلومینیوم ممکن است تهدیدی برای سلامت انسان باشد یا خیر. دانشمندان جامعه افراد مسن مبتلا به آلزایمر را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که این یک بیماری مدرن است که از تغییر شرایط زندگی مرتبط با صنعتی شدن جامعه ایجاد شده است. این شرایط ممکن است شامل سطوح بالای آلومینیوم در زندگی روزمره باشد.

آلومینیوم خطرات دیگری نیز برای سلامتی دارد. مطالعات نشان داده اند که مصرف زیاد آلومینیوم ممکن است برای برخی از بیماران مبتلا به بیماری های استخوانی یا نارسایی کلیوی مضر باشد. همچنین سرعت رشد سلول های مغز انسان را کاهش می دهد.

آیا فویل آلومینیومی ضرر دارد
آیا فویل آلومینیومی ضرر دارد

هنگام استفاده از فویل در آشپزی این نکات را در نظر بگیرید

تحقیقات به طور کلی نشان داده است که چند عامل باعث می شود آلومینیوم به مواد غذایی شما نفوذ کند. یکی از این موارد دما است. هرچه دمایی که در آن پخت می کنید بیشتر باشد، محیط مساعدتر برای ورود آلومینیوم به غذای شما است، است.

با توجه به تمام این خطرات اثبات شده، تعیین غلظت آلومینیوم هنگام پخت و پز بسیار مهم است. قابلمه ها و دیگر ظروف پخت و پز تمایل به اکسید شدن دارند و یک لایه بی اثر ایجاد می کنند که از نفوذ آلومینیوم به غذا جلوگیری می کند. وقتی قابلمه های آلومینیومی جدید تهیه می کنید، آب را چندین بار در آنها بجوشانید تا پایه مات شود. این یک اکسیداسیون طبیعی ایجاد می کند که از شسته شدن جلوگیری می کند. ممکن است وقتی تمیز و براق هستند زیباتر به نظر برسند، اما پایه مات برای غذا و سلامتی شما بهتر است.

اما پختن غذا در فویل داستان متفاوتی است. فویل آلومینیومی یکبار مصرف است و شما نمی توانید آن لایه بی اثر را قبل از استفاده از آن ایجاد کنید. تحقیقات نشان داده که نفوذ آلومینیوم به مواد غذایی در طول فرآیند پخت و پز مواد غذایی پیچیده شده در فویل آلومینیومی بالاتر از حد مجاز تعیین شده توسط سازمان بهداشت جهانی است.

احتمال نفوذ آلومینیوم به غذا و در سطوح بالاتر در محلول های غذایی اسیدی و مایع مانند آب لیمو و گوجه فرنگی نسبت به محلول های حاوی الکل یا نمک به میزان قابل توجهی بیشتر است. هنگامی که ادویه به مواد غذایی پخته شده در فویل آلومینیومی اضافه می شود، سطح شستشو حتی بیشتر می شود. هر چیز اسیدی جرقه یک فرآیند تهاجمی خاص را می زند که لایه های آلومینیوم را در غذا حل می کند.

این تحقیق نشان می دهد که نباید از فویل آلومینیومی برای پخت و پز استفاده کرد. در عوض، استفاده از ظروف شیشه ای یا چینی را هنگام تهیه غذا توصیه می کنیم. بسته بندی غذای سرد در فویل بی خطر است، البته نه برای مدت طولانی، زیرا مواد غذایی ماندگاری دارند.

جایگزین های فویل آلومینیومی

راه‌های متعددی برای کاهش استفاده از فویل آلومینیومی وجود دارد:

  • میتوانید به جای فویل آلومینویمی از کاغذ روغنی استفاده کنید.
  • برای کباب کردن سبزیجات، می توانید یک سبد کباب استیل ضد زنگ یا حتی سیخ های قابل استفاده مجدد تهیه کنید.
  • هنگام تفت دادن سبزیجات در فر از یک تابه شیشه ای استفاده کنید.
  • از یک ورقه کوکی استیل ضد زنگ در زیر سیب زمینی به جای فویل آلومینیومی استفاده کنید.
  • همچنین بخوانید:

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.