مجموعه بسیار زیبا از انشا در مورد مدرسه مجازی و حال و هوای مدرسه مجازی را می توانید در این مطلب بخوانید. در این روزها که کودکان و دانش آموزان به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور هستند به صورت مجازی در کلاس درس شرکت کنند، انشا در مورد مدرسه مجازی موضوعی جالب برای نوشتن انشا باشد. از این رو کودکان می توانند چند نمونه از انشا در مورد مدرسه مجازی را در این مطلب بخوانند و از آنها ایده بگیرند. همچنین می توانیدانشا درباره آدم فضایی خیالی برای پایه نهم و انشا در مورد آسمان شب کوتاه و خواندنی برای مدرسه را بخوانید.
انشا در مورد مدرسه مجازی و حال و هوای مدرسه مجازی
انشا در مورد مدرسه مجازی
آیا تا به حال چیزی در مورد مدرسه مجازی شنیده اید؟ از ویژگی ها، مزایا و حتی نواقصش اطلاعی دارید؟ در این شماره می خواهیم مدرسه مجازی را برای شما معرفی کنیم.
مدرسه مجازی وجود فیزیکی ندارد و مثل مدرسه های عادی دارای قانون و قواعد نیست. دانش آموزان در ساختمان یا اتاقی تحصیل نمی کنند. در این نوع مدرسه دانش آموزان از طریق اینترنت ثبت نام می کنند و بدون این که بر سر کلاس بروند به تحصیل ادامه می دهند. در مدرسه مجازی دانش آموز پای رایانه خود می نشیند و به صورت online با معلم خود ارتباط پیدا می کند و تکالیف خود را دریافت می کند. در این مدرسه دانش آموز می تواند تکالیف را به صورت online انجام دهد یا در hard رایانه ذخیره کند و در فرصت مناسب آن ها را انجام دهد.
دانش آموز می تواند تکالیف انجام شده خود را به صفحه ای که برای این منظور ایجاد شده است، منتقل کند. معلمان راهنما نیز از همین طریق می توانند به دانش آموزان خود بگویند چه مطالبی را بیشتر مطالعه کنند و در چه قسمت هایی ضعف دارند.
مدرسة مجازی محدودیت جغرافیایی ندارد. دانش آموز می تواند در هر کدام از مدرسه های مجازی که مایل باشد تحصیل کند. می تواند از طریق این مدرسه اطلاعات بسیاری به دست آورد و در نهایت هم گواهی نامه یا دیپلمی که مورد تأیید نظام آموزشی است بگیرد. در واقع مدرسه مجازی جزئی از آموزش الکترونیکی است که مبتنی بر فناوری می باشد.
ویژگی های مدرسه مجازی
مدرسه مجازی دارای ویژگی های خاصی است که در مقایسه با مدرسه های سنتی تفاوت هایی دارد.
از جمله:
– مدرسه مجازی به مکان محدود نمی شود.
– آموزش، فعالانه انجام می شود بدون آنکه معلم و دانش آموز همدیگر را ببیند.
– والدین می توانند بر آموزش فرزندان خود نظارت داشته باشند و مرتب از پیشرفت آن ها آگاهی یابند.
– هر دانش آموزی می تواند با شناخت علایق و استعدادهای خود، متناسب با آن ها از آموزش های این مدارس بهره گیرد.
– معلم می تواند تکالیف هر دانش آموز را به تفکیک اعلام کند. تکالیف انجام شده را ببیند و نمره دهد، به دانش آموز توصیه های لازم را بکند و به والدین از میزان پیشرفت فرزندان گزارش دهد.
– کتاب به صورت دیجیتالی در اختیار دانش آموز قرار می گیرد و او می تواند آن را در حافظه دراز مدت خود ذخیره کند. بنابراین چاپ مطالب، کتاب، تکالیف و پاسخ آن ها لزومی ندارد.
تأمل در نواقص
در کنار این مزایا مواردی هم هست که نیاز به تأمل دارد. انتخاب مدرسه مجازی ممکن است یک انتخاب مناسب باشد. اما گاهی معلم ها بیشتر از آموزش های مجازی می توانند دانش آموز را هدایت کنند.
در مدرسه مجازی دانش آموز به مرور فاصلة بین تجربیات مجازی و واقعی را زیاد می بیند و ممکن است از تجربیات واقعی که همان معلمان سنتی هستند دوری کنند.
تأکید بیش از حد به فناوری و از طرفی نادیده گرفتن عوامل انسانی موجود در فرآیند آموزش می تواند یادگیری از طریق رایانه را به خدشه دار شدن ارزش ها و درک انسان از جوامع توسعه یافته منجر کند.
البته همراهی فن آوری (مدرسه مجازی) در کلاس های درس واقعی و در کنار معلم می تواند دانش آموز را علاوه بر آگاهی از علوم روز دنیا با ارزش های انسانی مواجه کند و به هدف اصلی آموزش یعنی تعلیم و تربیت برساند.
انشا با موضوع زندگی بدون اینترنت و تکنولوژی چگونه خواهد بود؟