Take a fresh look at your lifestyle.

بازاریابی اینفلوئنسر لینکدین، بخش مهمی از بازاریابی B2B است

بازاریابی اینفلوئنسر، یک ترفند بازاریابی موثر است که می‌تواند در رسیدن همزمان به بسیاری از اهداف بازاریابی، به شما کمک کند. شما می‌توانید از اینفلوئنسرها برای افزایش آگاهی و تصویر برند خود، افزایش دنبال کننده ها، بازدید از سایت و حتی بحث‌ها، استفاده کنید. نرم‌افزار لینکدین فقط برای بازاریابی B2B مهم است، اما زمانی که برای بازاریابی اینفلوئنسر از کانال‌های مرجع صحبت به میان می‌آید، اینستاگرام امتیاز انحصاری دارد. در اینجا به چرایی تمرکز بر بازاریابی اینفلوئنسر در لینکدین، می‌پردازیم.

همه چیز درباره بازاریابی اینفلوئنسر در لینکدین

یکی از روش های بازاریابی حرفه ای استفاده از پلتفرم لینکدین است که در آن تعداد زیادی از افراد حرفه ای تازه های خود در زمینه کاری و حرفه ای شان را با یکدیگر به اشتراک می گذارند. بازاریابی توسط افراد تأثیر گذار، معروف

بازاریابی اینفلوئنسر در لینکدین، بخش مهمی از بازاریابی B2B است:

چرا باید برای بازاریابی اینفلوئنسر در لینکدین، سرمایه گذاری کنیم؟

لینکدین یک پلتفرم مهم شبکه‌ای برای شرکت‌های B2B است که به احتمال زیاد خیلی مهم‌تر از اینستاگرام و فیسبوک می‌باشد. در حالی‌که اینستاگرام به عنوان معروف‌ترین پلتفرم بازاریابی اینفلوئنسر، به روشنی بر همه برندها تاثیرگذار است، اما شرکت‌های B2B نمی‌توانند به اهمیت لینکدین بی‌اعتنا باشند.

لینکدین یک پلتفرم میانی برای افراد حرفه‌ای از صنایع مختلف است که می‌توانند از طریق آن، افکارشان را به اشتراک بگذارند و با افراد حرفه‌ای در ارتباط باشند. افراد حرفه‌ای لینکدین، برخلاف اینستاگرام، معمولاً مدیران رده بالا یا کارشناسان حرفه‌ای هستند، که در آن هر کسی با تعداد دنبال کننده خوب، می‌تواند فرد تاثیرگذاری باشد.

پس لینکدین باید بخش مهمی از استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر برای شرکت‌های B2B باشد. اما برخلاف اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی معروف، بازاریابان پول زیادی را در لینکدین سرمایه گذاری نمی‌کنند.

بازاریابی افراد با نفوذ در لینکدینپس اگر یک شرکت B2B دارید، بازاریابی اینفلوئنسر لینکدین، یک فرصت کشف نشده برای رسیدن به مزیت رقابتی بر دیگران ارائه می‌کند.

چطور بازاریابی اینفلوئنسر را در لینکدین بکار بریم؟

برای نتیجه‌گیری بهتر، بیایید نگاهی دقیق‌تر به چگونگی بکارگیری بازاریابی اینفلوئنسر در لینکدین بیندازیم.

پیداکردن اینفلوئنسر مناسب در لینکدین

قبل از این‌که شروع به جستجوی اینفلوئنسر در لینکدین کنید، باید با ضوابطی که بر طبق آن اینفلوئنسر انتخاب می‌شوند، کاملاً آشنا باشید. اولین و مهم‌ترین چیز این‌ است که این افراد باید از نظر شغل و فعالیت متناسب باشند، و تخصص کافی در زمینه کاریشان داشته باشند. عامل مهم دیگر این است که اینفلوئنسری که انتخاب می‌کنید باید با کسانی در ارتباط باشند که برای هدف‌تان به آن‌ها نیاز دارید. گذشته از این‌ها، هدف اصلی شریک شدن با اینفلوئنسر، رسیدن به افرادی است که با آن‌ها در ارتباطند، کسانی که می‌توانند مشتریان مستعدی را برای کار شما فراهم کنند.

سومین ضابطه مهم برای انتخاب فرد تاثیرگذار این است که آن‌ها باید در پلتفرم فعال باشند و مشارکت خوبی در پست‌هایشان بگیرند.

1. جستجوی دستی با استفاده از کلید واژه‌ها

رایج‌ترین و ساده‌ترین راه برای یافتن افراد تاثیر گذار در لینکدین، جستجو با استفاده از عبارات و کلیدواژه‌های شغل مربوطه است. زمانی که در جعبه جستجو، واقع در قسمت بالا سمت چپ صفحه اصلی لینکدین،، کلمه خاصی را جستجو می‌کنید، لیستی از نتایج را می‌بینید. همانطور که در زیر نشان داده شده است، این لیست شامل افراد مرتبط با کلید واژه است.

بازاریابی افراد مؤثر در لینکدیناین‌ها اولین و دومین ارتباطاتی هستند که در لینکدین دارید، پس با دادن پیشنهاد همکاری، شانسی برای نشان دادن علاقه خود به همکاری با آن‌ها بدست می‌آورید. در میان لیست افراد بگردید و افرادی که به طور منظم پست می‌گذارند و مشارکت خوبی را در پست‌هایشان می‌گیرند شناسایی کنید.

هر چقدر عبارات و کلیدواژه‌های خاص‌تری را جستجو کنید، لیست کوتاه‌تر و متناسب‌تری از اینفلوئنسر خواهید یافت.

2. جستجو در گروه‌های لینکدین

راه دیگر برای جستجوی دستی اینفلوئنسر این است که گروه‌های متخصص  مرتبط را پیدا کنید و اعضای مهم آن‌ها را شناسایی کنید. کسی که عضو یک گروه متخصص باشد، علاقمند به آن حوزه است. هرچقدر اعضای گروه را بهتر بشناسید، اینفلوئنسر مستعد را که به طور فعال در گروه پست می‌گذارند، بهتر شناسایی می‌کنید.

برای جستجو گروه‌ها، کلیدواژه مورد نظرتان را در نوار جستجو بنویسید و از منو پایین-کشنده واقع در گوشه بالایی سمت راست، کلمه “Group” را انتخاب کنید. وقتی یک کلید واژه یا شغل خاص را جستجو می‌کنید، به لیستی از گروه‌های مرتبط می‌رسید. این گروه‌ها را بررسی کنید تا به فرد تاثیرگذار در حرفه خود برسید.

بازاریابی اینفلوئنسر در لینکدین: جستجو در گروه های لینکدین3. ابزار جستجو برای یافتن اینفلوئنسرها

ابزارهای زیادی برای یافتن افراد تاثیر گذار وجود دارد که از طریق جستجوی پیشرفته و فیلترهای مختلف در یافتن این افراد به شما کمک می‌کند. با استفاده از این ابزارها، می‌توانید مناسب‌ترین فرد تاثیرگذار را برای برند خود بیابید.

بعضی از این ابزارها، گزینه‌هایی برای جستجوی اینفلوئنسر، از طریق پلتفرم دارند. بنابراین، ترجیحاً ابزاری انتخاب می‌شوند که این گزینه را به همراه فیلترهای جستجو دیگر از قبیل شغل، مکان، دنبال کننده و … دارند.

دسترسی و گسترش روابط

در مقایسه با اینستاگرام و توییتر، لینکدین یک پلتفرم شبکه اجتماعی پیشرفته‌تر است. از این رو، یافتن و همکاری با اینفلوئنسرها در لینکدین سخت است زیرا آن‌ها معمولاً افراد متخصص و مدیران رده بالا هستند. برخلاف اینستاگرام که در آن کمبود اینفلوئنسر برای همکاری وجود ندارد، اما برای جستجوی این افراد در لینکدین، قبل از نشان دادن علاقه خود به همکاری‌، باید روابط خود را گسترش دهید.

این کار را با پیشنهاد دادن در پست‌هایشان و ارتباط با آن‌ها در گروه، می‌توانید انجام دهید. قبل از رسیدن به همکاری، مطمئن شوید که اینفلوئنسر حداقل نام شما را می‌دانند.

وقتی به این افراد دست پیدا می‌کنید، ابتدا حوزه فعالیت را با تمجید از آن‌ها در پست‌های اخیرشان یا ذکر جمله‌ای خاص مشخص کنید. پیغام خود را با پیشنهاد مستقیم همکاری، شروع نکنید.

وارد همکاری‌های دوسر سود شوید

زمانی که موفق به ارتباط با اینفلوئنسر شدید، می‌توانید محتوای با کیفیتی که برای مخاطبان هر دو طرف سودمند باشد را با هم تولید کنید. راه‌های زیادی برای همکاری با اینفلوئنسر در لینکدین برای تولید محتوا وجود دارد. بیایید نگاهی به چندتا از پرطرفدارترین راه‌های همکاری بیندازیم.

مقاله‌ها

یکی از معمول‌ترین راه‌ها برای بکارگیری اینفلوئنسر در لینکدین، نوشتن مقاله‌های مشترک متناسب با هدف مخاطبان و مرتبطین دوطرف است. چون اینفلوئنسر در لینکدین، کارشناسان متخصص هستند، می‌توانید برای نوشتن نمونه‌های با کیفیت رهبری-فکری به آن‌ها درخواست دهید.

لینکدین، وبلاگ شخصی خود را دارد که می‌توانید به طور مستقیم محتوای با فرم-طولانی (مقالات با بیشتر از 700 کلمه) و مقالات مرتبط با مخاطبان را به اشتراک بگذارید. این کار باعث می‌شود خودتان را به عنوان یک فرد متخصص اثبات کنید و بتوانید ارتباطات ارزشمندی برقرار کنید.

همچنین می‌توانید از اینفلوئنسر بخواهید تا مقالاتی که بیانگر تجاربشان از محصولات شما هست را پست کنند یا ویژگی‌های محصولاتتان را با جزئیات بیان کنند.

صفحات شرکت

راه دیگر استفاده از بازاریابی اینفلوئنسر در لینکدین این است که فرد تاثیرگذاری در شرکت خود پیدا کنید و از او بخواهید تا محتوا را به اشتراک بگذارد و نام شرکت شما را ذکر کند.

راه دیگر این است که می‌توانید از اینفلوئنسر بخواهید تا برند یا محصول شما را در پست‌هایی که در صفحات شرکت‌شان می‌گذارند، بیان کنند. این راه مستقیمی است که از این طریق می‌توانید به شبکه‌ آن‌ها برسید. صحبت کردن یک فرد تاثیرگذار از محصول شما، اعتبار بیشتری به آن می‌بخشد و مردم را به امتحان کردن آن تشویق می‌کند.

آن‌ها این کار را با گذاشتن یک پست ویدئویی یا یک پست ساده انجام می‌دهند. اما ویدئوها، جالب‌تر هستند و راه خوبی برای نشان دادن ویژگی‌های محصول شما است. پس اگر از این روش بازاریابی اینفلوئنسر استفاده می‌کنید، از این افراد بخواهید تا پست ویدئویی درباره محصول شما بگذارند تا بهترین نتیجه را بگیرید.

بیان صحبت‌های افراد متخصص

راه موثر دیگر برای بکارگیری اینفلوئنسر این است که از صحبت‌های آن‌ها در محتوای خود استفاده کنید، آن‌ها را بیان کنید و اعتبار بدست آورید. این کار باعث تقویت محتوا می‌شود و مقبولیت بیشتری به آن می‌دهد.

می‌توانید لیستی از صحبت‌های فرد متخصص جمع آوری کنید و با یک پست همه آن‌ها را تگ کنید تا بتوانید افراد در ارتباط با آن‌ها را تشویق کنید. همچنین می‌توانید خلاصه‌ای از پست فرد متخصص را در شبکه اجتماعی تبلیغ کنید و برای بازدید بیشتر، از نام اینفلوئنسر معروف استفاده کنید.

سنجش نتایج

هیچ کمپین بازاریابی اینفلوئنسر کامل نمی‌شود مگر این‌که برگشت سرمایه (ROI)را بسنجد و ببیند کمپین چقدر خوب اجرا شده‌است. با درس گرفتن از اشتباهات گذشته، این کار به استراتژی آینده شما از بازاریابی اینفلوئنسر کمک می‌کند.

اگر با چند فرد تاثیرگذار کار می‌کنید، باید افرادی که این کار را بخوبی انجام داده‌اند و کسانی که بخوبی انجام نداده‌ند را بشناسید. تنها با نگاهی به میزان مشارکتی که محتوای افراد تاثیر گذار در لینکدین بدست می‌آورند، می‌توانید کیفیت کار آن‌ها را بسنجید.

همچنین، نتایج باید به اهدافی که برای کمپین خود تعیین کرده‌اید، مربوط باشند. چه شما مایل به بحث کردن باشید و چه به دنبال افزایش آگاهی از برند خود باشید، باید عملکرد خود را بر اساس هدف‌هایتان بسنجید.

همچنین باید به‌یاد داشته باشید که محصولات B2B، چرخه‌های فروش طولانی‌تری دارند. پس اگر هدف شما بحث کردن و گفتگو باشد، باید قبل از سنجش نتایج، منتظر یک فرصت مناسب باشید.

برای کنترل همه اینفلوئنسر و پیگیری عملکردشان، می‌توانید از ابزار بازاریابی اینفلوئنسر استفاده کنید. این ابزار، در زمان و کار برای پیگیری دستی عملکرد و سنجش نتایج، صرفه‌جویی می‌کند. به‌علاوه، استفاده از ابزار مدیریت فرد تاثیرگذار، سازماندهی کل کمپین را بسیار آسان‌تر می‌کند.

نتیجه‌گیری

بازاریابی اینفلوئنسر در لینکدین، روش بسیار مهم بازاریابی برای شرکت‌های B2B است و باید بخش جدایی‌ناپذیر استراتژی هر شرکت B2B باشد.

لینکدین یک شبکه اجتماعی برای افراد حرفه‌ای است، بنابراین محل مناسبی برای شرکت‌های B2B است تا از این طریق بتوانند مشتری‌های مستعد خود را بیابند. شرکت‌های B2B، با تصمیم‌سازان و مدیران رده‌بالای شرکت‌هایی که می‌توانند مشتریان آینده آن‌ها باشند، سروکار دارند.  پس اثبات خودتان به عنوان فردی متخصص، روش بسیار خوبی برای جلب توجه در لینکدین است.

اینفلوئنسر می‌توانند با افزایش دسترسی به محتوا و بالا بردن سطح آگاهی مردم از محصولات و برند شما، کمک کنند. از بازاریابی اینفلوئنسر لینکدین برای توجه دادن مشتریان آینده به برندتان، استفاده کنید.

 

 

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.