7 گام برای شروع عکاسی مدلینگ (عکاسی تبلیغاتی در حوزه مد و فشن)
عکاسی مد و فشن یکی از بهترین رشتههایی است که میتوانید دنبال کنید. اما نهتنها معرفی کردن خود به عنوان یکی از برترین عکاسان مد و فشن دشوار است بلکه شروع این صنعت به خودی خود میتواند سخت باشد. در صورتی که سخت کار کنید و نگرش درستی داشته باشید، هیچ چیزی غیرممکن نخواهد بود. در این مقاله، 7 گام مهم و اساسی برای شروع عکاسی مدلینگ (مد و فشن) را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. مطلب ایدههای عکاسی در فضای باز برای عکاسی از مدلها را حتما مشاهده کنید.
نکات مهم برای شروع عکاسی مدلینگ
برای شروع کار عکاسی مدلینگ به صورت حرفه ای باید برخی نکات را حتما رعایت کنید. ما به شما کمک می کنیم برای شروع این راه آماده شوید.
ایده گرفتن از مدل ژست مدل های معروف می تواند به شما کمک کند.
7- عکاسی مد و فشن را با دوستان خود تمرین کنید
همکاری با سایر هنرمندان و عکاسان حرفهای چالشبرانگیز خواهد بود اگر عکسهایی برای نشان دادن کیفیت کار خود نداشته باشید. پیش از تماس گرفتن با مدلها، استایلیستها و آرایشگرها، با دوستان خود تمرین کنید. مطمئن شوید که عکسهای زیادی با تم مد و فشن در اختیار دارید. این کار شما به دیگران اجازه میدهد تا راحتتر در مورد همکاری با شما تصمیم بگیرند.
شما میتوانید به مجلات نگاهی بیندازید یا سری به وبسایتهای فشن بزنید. حتی اینستاگرام نیز میتواند منبع الهامبخش خوبی باشد. در مورد کارهای عکاسان حرفهای مطالعه کنید و از آنها الهام بگیرید. هدف، کپی کردن از عکسهای آنها نیست بلکه آشنا کردن خود با جنبههای فنی و خلاقانهی عکاسی است.
اکنون که برای عکاسی خود ایده دارید، میتوانید از دوستان خود بخواهید در عکس شما حضور یابند. هیچ اشکالی ندارد در طول فرآیند یادگیری اشتباه کنید. بنابراین، بهتر است که این کار را در کنار افرادی که با آنها احساس راحتی بیشتری میکنید، انجام دهید.
لازم نیست صدها عکس بگیرید. داشتن دوازده عکس تا زمانی که طیف وسیعی از استایلها را پوشش دهد، کافی خواهد بود. نشان دهید که میتوانید هر عکسی بگیرید؛ از عکاسی مد و فشن سیاه و سفید گرفته تا عکاسی مد و فشن استودیویی.
6- برای کسب تجربه با دیگر هنرمندان و عکاسان همکاری کنید
اکنون که چندین عکس برای نشان دادن دارید، میتوانید به دنبال افرادی برای همکاری با آنها باشید. هیچ عکاس مد و فشنی بدون تیم موفق نخواهد بود. در صورتی که با مدلها، استایلیستها و آرایشگرها آشنا نیستید، میتوانید آنها را پیدا کنید. وبسایتهای مختلفی در این زمینه میتوانند به شما کمک کنند و نقطهی شروع خوبی برای کار شما باشند.
مجموعهی کوچکی از عکسهایی که از دوستان خود گرفتهاید، را آماده کنید زیرا این وبسایتها از شما آپلود نمونه کار میخواهند. عکسهای شما روشی برای سنجش کیفیت کار شما در زمینهی عکاسی مد و فشن توسط هنرمندان دیگر است. اگر چیزی که میبینند را دوست داشته باشند، حتماً با شما کار خواهند کرد.
همین اتفاق هنگام نگاه کردن به نمونه کار افرادی که میخواهید به تیم خود اضافه کنید نیز رخ میدهد. هنرمندانی در این وبسایت ها وجود دارند که به دنبال کسب درآمد هستند. با این وجود، شما میتوانید تعداد زیادی هنرمند خوب نیز پیدا کنید که حاضر هستند تا زمانی که عکس مدلها را به آنها بدهید، خدمات خود به صورت رایگان در اختیارتان قرار دهند. این یک روش عالی برای افزایش تعداد نمونه کارها بدون صرف هزینه محسوب میشود.
و هر چه بیشتر عکس بگیرید، اعتماد به نفس بیشتری در زمینهی عکس گرفتن از افراد غریبه پیدا خواهید کرد. این یک مانع بزرگ بر سر راه عکاسی مد و فشن است. با وجود این که رایگان کار میکنید اما به خاطر داشته باشید که آن را به عنوان یک شغل واقعی در نظر بگیرید. از سایت های شبکهسازی بسیار زیادی میتوانید استفاده کنید.
5- چرا باید عکسهای خود را روتوش کنید
جدا از عکس گرفتن، لازم است تا نحوهی روتوش کردن عکس و زیباتر کردن آن را نیز یاد بگیرید. ادوب لایت روم و ادوب فتوشاپ دو نمونه از بهترین گزینهها برای روتوش عکس هستند. در حالی که این نرمافزارها شباهتهای بسیار زیادی دارند اما هر دو اهداف خاصی را دنبال میکنند. تعداد زیادی تفاوت فنی در بین آن دو وجود دارند. اما دو جنبهی مهمی که باید در نظر بگیرید، به شرح زیر هستند:
فتوشاپ دارای تمام مولفههایی است که برای ویرایش تصویر به آنها نیاز دارید. این نرمافزار دارای تعداد زیادی ابزار است. این ابزارها به شما امکان انجام هر کاری را میدهند. از روتوش ساده گرفته تا دستکاریهای پیچیدهی عکسها. کار کردن با فتوشاپ میتواند پیچیده و زمانبر باشد.
اگر میخواهید کارها سریعتر پیش بروند، پس نرمافزار لایت روم گزینهی بهتری برای استفاده خواهد بود. این نرمفازار برای اعمال اصلاح رنگ، درجهبندی رنگی و روتوش حداقلی ایدهآل است. ممکن است گزینههای کنترلی کمتری داشته باشد اما کار کردن با آن آسانتر از فتوشاپ است.
شما میتوانید بسته به نیازهای خود، یکی از این نرمافزارها را انتخاب کنید. اما بهتر است که هر دو مورد را داشته باشید. الزامات ویرایش از عکسی به عکس دیگر تفاوت دارد. لایت روم میتواند اکثر نیازهای شما را برآورده کند. اما شاید برای ویرایش بیشتر به فتوشاپ نیز نیاز پیدا کنید. خواه از نیکون یا کنون استفاده کنید، همچنان به درجههای مختلفی از ویرایش نیاز پیدا خواهید کرد.
4- چرا یافتن یک استایل مهم است
استایل، ذهنی است. اما روشهایی وجود دارد که میتوانید از آنها برای یافتن استایل منحصر به فرد خود استفاده کنید.
ابتدا، باید از خود بپرسید که چه چیزی بیشتر از همه الهامبخش شماست. آیا از عکاسی مد و فشن در خیابان لذت میبرید؟ آیا واقعاً عکاسی مد و فشن حرفهای را دوست دارید؟ یا میخواهید این دو را با هم ترکیب کنید؟
یک پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد اما برای پیشبرد هر پاسخی که انتخاب میکنید، کار کنید. شما ممکن است به جای عکاسی در استودیو، زرق و برق کمی بیشتری را انتخاب کنید. شما همچنین میتوانید ترندهای مختلف را مطالعه کنید و روشهایی برای پیادهسازی آنها پیدا نمایید.
بگذارید عکاس افسانهای مد و فشن، ریچارد اودان را به عنوان مثال در نظر بگیریم. او سنت ژست گرفتن مدلها مانند مانکنها را دنبال نکرد. او با ثابت ایستادن خود اجازه داد تا مدلها حرکت کنند و راحتتر ژست بگیرند. استایل ریچارد اودان بسیار تاثیرگذار بود ه طوری که به یک روش متداول در میان عکاسان مد و فشن تبدیل شد.
3- یک نمونه کار عکاسی مد و فشن باثبات ایجاد کنید
شما به نقطهای خواهید رسید که دیگر عکسهای گرفته شده از دوستانتان کافی نخواهند بود. این زمانی که دیگر شما یک عکاس مبتدی نیستید و باید کار خود را با مدلهای واقعی شروع کنید. اگر میخواهید جدی گرفته شوید، باید خود را وقف ایجاد یک وبسایت عکاسی مد و فشن کنید.
جدا از این، بهتر است که یک نمونه کار پرینت شده نیز داشته باشید تا دیگر نیازی به آوردن کامپیوتر در جلسات مصاحبه برای نشان دادن نمونه کارهای خود نداشته باشید. بسیاری از ویراستارها هنوز مرور عکسهای پرینت شدهی واقعی را ترجیح میدهند. در مجموع، همه چیز بر روی کاغذ بهتر از صفحه نمایش به نظر میرسد.
از دیگران بخواهید تا به شما در انتخاب عکسها کمک کنند. به حرفهایی که میگویند و نظراتی که میدهند، گوش دهید. اگر انتقادی نسبت به کار شما دارند، آن را بپذیرید. شما باید در این صنعت سرسخت باشید. از اشتباهات خود درس بگیرید و به بهبود خود ادامه دهید.
2- کار خود را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید
جدا از ایجاد نمونه کار، به اشتراکگذاری عکسها در شبکههای اجتماعی یک روش عالی برای دیده شدن است. در سالهای اخیر، اینستاگرام به بهترین پلتفرم برای شرکتها در زمینهی پیدا کردن استعدادهای جدید تبدیل شده است. به دست آوردن دنبالکننده میتواند کمی طول بکشد. به خصوص چون امروزه شبکههای اجتماعی از عکاسان مد و فشن اشباع شدهاند.
اگر کار شما خوب باشد و یک سبک متمایز داشته باشید، توجهی دیگران را به خود جلب خواهید کرد. تعداد دنبالکنندگانتان افزایش خواهد یافت. این برای عکاسان حرفهای مد و فشن ضروری است. اگر میخواهید همه با کار شما آشنا شوند، گذاشتن هشتگ در کنار عکسعای گرفته شده را فراموش نکنید. حتما مطلب آموزش استفاده از هشتگ اینستاگرام + معرفی هشتگ های معروف را مطالعه کنید.
استفاده از هشتگ سادهی fashionphotography# به تنهایی باعث میشود که کارهای شما در صفحهی جستجوی اینستاگرام دیگران به نمایش گذاشته شود. به منظور افزایش قابلیت کشف، به دنبال محبوبترین هشتگهای مرتبط باشید. آنها را هر بار که محتوایی پست میکنید، بکار ببرید. از ترکیب کلمات کلیدی به منظور افزایش بیشتر مخاطبان خود دریغ نکنید.
1- چگونه میتوان در صنعت مد و فشن، شبکه ساخت
افرادی که با آنها همکاری میکنید، اغلب اولین کسانی هستند که میتوانند شما را به افراد دیگری معرفی کنند. شما با هنرمندانی آشنا خواهید شد که افراد حرفهای دیگری را میشناسند. در صورتی که کار شما مثالزدنی است، آنها احتمالاً بخواهند شما را به دوستان دیگرشان در این کسبوکار معرفی کنند.
علاوه بر این، با سایر عکاسان حرفهای در زمینه مد و فشن ملاقات و کار کنید. انجام دادن تنهایی کارها، به خصوص اگر نحوهی درست انجام دادنشان را ندانید، دشوار و خستهکننده خواهد بود. با دستیاری برای یک عکاس مد و فشن حرفهای، شما مربی خواهید داشت که میتواند چیزهای بسیار زیادی در این کسبوکار به شما یاد دهد. اگر کیفیت کار شما خوب باشد، ممکن است از شما برای کار کردن در پروژههایشان دعوت کنند.
با هر کسی که ملاقات میکنید، در تماس باشید زیرا میتوانند کلید موفقیت شما باشند. همیشه خود را آماده کنید زیرا معلوم نیست شانس کی به سراغتان بیاید. استفاده از یک آژانس فعال در زمینه مد و فشن میتواند یک نقطهی شروع بسیار خوبی برای عکاسی مد و فشن باشد. مدلهای این آژانسها میتوانند شما را به دوستان و همکارانشان معرفی کنند.
در صورتی که دوستانتان طراحان مد و فشن هستند، پس به تنها چیزی که نیاز پیدا خواهید کرد، مدلهای واقعی است. برای پیدا کردن مدلهای حرفهای میتوانید از این آژانسها استفاده کنید و مشورت بگیرید.
سخن نهایی