Take a fresh look at your lifestyle.

طرز تهیه دمنوش لیمو ترش، لیمو عمانی و لیمو پرتقال

دمنوش لیمو پرتقال، لیمو عمانی و لیمو ترش از جمله دمنوش های گرم و مفید برای سلامتی می باشد که ظرف مدت 20 دقیقه می توانید آن را در خانه تهیه نمایید که از جمله خواص آن می توان به درمان سوء هاضمه، حالت تهوع و ناراحتی معده اشاره کرد. پس از مطلبی که در خصوص طرز تهیه مربای لیمو ترش تصمیم گرفتیم در این مطلب طرز تهیه دمنوش لیمو پرتقال، لیمو عمانی و لیمو ترش را با شما به اشتراک بگذاریم.

اگر علاقه به تهیه دمنوش های متنوع بخصوص برای مراسم و دورهمی های خودمونی دارید می توانید از مطالب مرتبط همچون دمنوش سیب و به با دارچین و دمنوش سیب و دارچین نیز بازدید نمایید.

طرز تهیه دمنوش گل گاوزبان و سنبل الطیب

طرز تهیه دمنوش لیمو پرتقال، لیمو عمانی و لیمو ترش

در ادامه این مطلب مواد لازم و طرز تهیه هر کدام از دمنوش های فوق را بصورت جداگانه مشاهده خواهید کرد.

مواد لازم و طرز تهیه دمنوش لیمو پرتقال

  • چای سبز : یک قاشق غذاخوری
  • آویشن خشک : یک قاشق چایخوری
  • پوست لیمو : یک قاشق غذاخوری
  • پوست پرتقال : یک قاشق غذاخوری
  • آبجوش : یک لیوان

دمنوش لیمو پرتقال به دلیل طبع گرمی که دارد، یک دمنوش زمستانی محسوب می شود. برای تهیه این دمنوش ابتدا لیمو ترش و پرتقال ها را شسته و پوست آنها را بکنید و سپس آویشن و چای سبز را به همراه یک لیوان آبجوش و پوست پرتقال و لیمو داخل قوری ریخته و آن را به مدت 15 دقیقه روی حرارت بخار آب کتری در حال جوش قرار دهید تا دم بکشد و سپس میل نمایید.

می توانید این دمنوش خوش عطر و بو را به همراه شیرینی مربایی و یا شیرینی شاهپسند در عصرانه میل نمایید.

مواد لازم و طرز تهیه دمنوش لیمو عمانی

مواد لازم و طرز تهیه دمنوش لیمو عمانی
مواد لازم و طرز تهیه دمنوش لیمو عمانی
  • لیمو عمانی یا لیمو سیاه خشک : 3 عدد
  • آب : 2 فنجان
  • شکر یا عسل و زعفران : به مقدار دلخواه

دوستان عزیز برای تهیه دمنوش لیمو عمانی، فقط کافیست مطابق با مراحل زیر عمل کنید :

ابتدا لیمو عمانی ها را شسته و در صورت تمایل می توانید محتویات داخل آن را از پوست آن جدا نمایید و یا کامل آن را استفاده کنید. لیمو عمانی و یا محتویات داخل آن را با دو فنجان آبجوش، داخل قوری ریخته و آن را به مدت نیم ساعت روی حرارت بخار آب کتری در حال جوش بگذارید تا خوب دم بکشد. حتما از صافی برای ریختن دمنوش در فنجان استفاده نمایید و آن را با عسل و یا شکر میل نمایید.

این دمنوش سرشار از ویتامین C می باشد به همین دلیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن مناسب بوده و همچنین برای درمان سو هاضمه، ناراحتی معده، اسهال و حالت تهوع کمک نیز مفید می باشد.

طرز تهیه دمنوش سماق و دارچین با زنجبیل

مواد لازم و طرز تهیه دمنوش لیمو ترش

  • پوست لیموترش : 1 عدد
  • لیموترش : 4 عدد
  • آب : 1 لیوان

برای تهیه دمنوش لیمو ترش، قبل از هر کاری ابتدا لیمو ها را داخل یک قوطی شیشه ای ریخته و سپس آن را از آب جوش پر کنید و اجازه دهید تا یک شب به همان صورت بماند و روز بعد می توانید پوس لیمو ها را جدا کرده و داخل قوری بریزید و سپس آب داخل ظرف شیشه ای را از صافی عبور دهید و به پوست لیمو ترش ها اضافه کنید و در آخر قوری را مثل موارد فوق روی بخار آب کتری در حال جوش قرار دهید تا دم بکشد و سپس با مقداری عسل میل کنید. نوشیدن این دمنوش به درمان ناراحتی های کبدی، پاکسازی معده و هضم غذا کمک می نماید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.