Take a fresh look at your lifestyle.

ماجرای سهمیه بندی نان به نقل از خبرگزاری های ایران

ماجرای سهمیه بندی نان از آنجایی شروع شد که طبق آمار اعلام شده از سوی مقامات مسئول، سالانه 2 میلیون تن گندم قاچاق می شود و یا ضایعات مصرفی دارد چرا که مصرف سالانه ایران 9.5 میلیون تن گندم است اما سالانه 11.5 میلیون تن گندم مصرف می شود. به همین دلیل دولت برآن است که با اجرای طرح یارانه نان، در مصرف سالانه گندم صرفه جویی شود، همچنین با سهمیه بندی نان از قاچاق گندم و آرد جلوگیری خواهد شد. این در حالی است که در پی برداشت یارانه آرد، قیمت نان های صنعتی به طور محسوسی افزایش یافت و حالا در پی این رخداد مردم نگران گرانی نان های سنتی نیز می باشند چرا که عمده مصرف مردم، نان های سنتی می باشد. در این باب سوالات زیادی از جمله یارانه نان چیست ، یارانه نان چقدر است، یارانه نان کی واریز می شود و … مطرح شده است.

در ادامه این گزارش با جزئیات بیشتر درباره یارانه نان و ماجرای سهمیه بندی نان به نقل از خبرگزاری های ایران همراه ما باشید.

جزئیات یارانه نان به نقل از خبرگزاری ها

به گزارش می نویسم به نقل از تجارت نیوز، ابراهیم صیامی مدیرکل آینده‌پژوهی وزارت اقتصاد گفته «برای هر کد ملی یارانه نان ثبت می‌شود و با هر کارت بانکی امکان خرید نان وجود دارد. در این روش مردم به هنگام خرید نان، به همان قیمت قبلی پول پرداخت می‌کنند و مابه‌التفاوت آن را دولت پرداخت می‌کند.». به گفته مقامات به هر کدملی یارانه نان تعلق می‌گیرد. مردم در هنگام خرید نان، کارت بانکی و یا کارت یارانه نان را ارائه می‌کنند و می‌توانند نان را قیمت کنونی یا همان قیمت یارانه‌ای خریداری کنند.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی درباره روش پرداخت یارانه نان گفته است: هیچ کارت جدید و افتتاح حساب مجدد نیاز نیست صورت گیرد. طبق شنیده و اعلام مسئولین خرید نان با هر کارت بانکی امکان پذیر خواهد بود.

توزیع آزمایشی نان یارانه ای در زنجان

به نقل از ایسنا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص توزیع نان با کارت بانکی، گفت: این طرح قرار است به صورت آزمایشی در زنجان و احتمالا از اول خرداد اجرا شود، سهمیه هر فرد ۲۵۰ گرم نان در روز است و اگر به نتایج قابل قبلوی برسد در تمام کشور به اجرا در خواهد آمد. عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با تاکید بر لزوم افزایش مبلغ یارانه‌ها، به منظور جبران قدرت خرید مردم، بیان کرد: باید مابه‌التفاوت افزایش قیمت کالاهای اساسی نسبت به شهریور سال گذشته سنجیده و به صورت یارانه به مردم پرداخت شود.

واریز یارانه نان به حساب نانوا

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حساب کاربری خود نوشت:

  • ‏”وقتی پیشنهاد طرح هوشمندسازی ‎یارانه را دادیم، دولت اجرای طرح در خصوص «نان سنتی» را به خود ما سپرد که از این هفته در برخی استان‌ها آغاز می‌شود:
  • ۱. قیمت نان افزایش نمی‌یابد.
  • ۲. تعدیل قیمت آرد موجب کاهش قاچاق می‌شود.
  • ۳. به ازای فروش نان، یارانه به حساب نانوا واریز می‌شود.”

سوالات پرتکرار مردم درباره یارانه نان

یارانه نان چیست؟

یارانه نان طرحی است که از سوی دولت به منظور جلوگیری از قاچاق گندم و اصلاح الگوی مصرفی نان قرار است به اجرا درآید.

یارانه نان چقدر است؟

در حال حاضر مبلغ دقیق و مشخصی در این باره اعلام نشده است. اما به گفته مسئولان سهمیه روزانه هر فرد 250 گرم نان می باشد.

یارانه نان کی واریز می شود؟

طرح یارانه نان قرار است ابتدا در استان زنجان به طور آزمایشی انجام شود و اگر نتیجه بخش بود به کل کشور تعمیم داده شود و انتظار می رود از اوایل خرداد به مرحله اجرا درآید.

مشمولان یارانه نان چه کسانی هستند؟

به گفته مسئولان طبق طرح یارانه نان، به ازای هر فرد (کد ملی) یارانه نان ثبت می شود.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.