Take a fresh look at your lifestyle.

طرز تهیه سالاد شیرازی ایران که در نیویورک تایمز منتشر شد

سالاد شیرازی ایران به حدی معروف شده که مجله نیویورک تایمز در بخش آشپزی خود آن را به اسم سالاد شیرازی ایران معرفی کرده است. نیویورک تایمز در عنوان این مطلب زده: سالاد شیرازی (سالاد خیار، گوجه فرنگی و پیاز ایرانی)

دستور تهیه سالاد شیرازی در نیویورک تایمز

در نیویورک تایمز آمده:

Salad-e Shirazi (Persian Cucumber, Tomato and Onion Salad)
Con for The New York Times. Food Stylist: Simon Andrews. Prop Stylist: Paige Hicks

Named for the city in southwestern Iran, salad-e Shirazi is found on practically every Iranian table at practically every meal. Think of it as an herbier, juicier, more acidic version of Greek salad, Israeli salad or Indian kachumber. It should be bright, crunchy and tart, a nice counterpoint to rich, buttery rice and unctuous stews. Toss the cucumbers, onion, herbs and tomatoes with the lime vinaigrette just before serving to preserve their crunch. In Iran, dining companions usually fight over the leftover juice at the end of a meal

Featured in: Samin Nosrat’s 10 Essential Persian Recipes

ترجمه:

سالاد شیرازی که به نام شیراز شهری در جنوب غربی ایران نامگذاری شده است، تقریباً در هر وعده غذایی روی سفره همه ایرانی ها ایرانی یافت می شود. سالاد شیرازی شبیه نسخه گیاهی، آبدارتر و اسیدی تر از سالاد یونانی، سالاد اسرائیلی یا کاچومبر هندی است. سالاد شیرازی باید روشن، ترد و ترش باشد که بتواند با غذاهای سنگین مثل پلو کره ای و خورش های چرب و چیل باشد. خیار، پیاز، سبزی و گوجه فرنگی را درست قبل از سرو با وینگرت لیمویی بریزید تا ترد آنها حفظ شود. در ایران، همراهان ناهارخوری معمولاً در پایان غذا بر سر باقی مانده آب میوه با هم دعوا می کنند.

طرز تهیه سالاد شیرازی در نیویورک تایمز:

مواد لازم:

خیار3 تا 4
پیاز قرمزنصف پیاز به قطعات ریز خرد شود
جعفری تازه ریز خرد شده، گشنیز، ریحان یا شوید2 قاشق غذاخوری از ترکیب این سبزیجات
نعناع خشک1 قاشق چایخوری
گوجه فرنگی متوسط2 تا 3 عدد
آب لیموترش تازه¼ فنجان (حدود 2 لیموترش)
روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
نمک دریایی و فلفل سیاه تازه آسیاب شده

طرز تهیه:

  1. مرحله اول

    پوست خیار ها را جدا کنید و سر و ته آن ها را بگیرید. نوارهای متناوب پوست را روی خیارها بردارید و انتهای آن را کوتاه کنید. خیارها را به قطعات کوچکتر از نیم سانتی متری (1/4 اینچی) خرد کنید و آن را در یک کاسه بزرگ با پیاز و سبزیجات تازه مخلوط کنید. نعنای خشک را با دستان خود به آرامی در کاسه خرد کنید. هسته های گوجه فرنگی را خارج کنید، گوجه فرنگی های باقی مانده را به قطعات ریز 1/4 اینچی خرد کنید و به کاسه اضافه کنید.

  2. طرز تهیه سس وینگرت

    در یک کاسه کوچک، 1/4 فنجان آبلیمو، روغن، 3/4 قاشق چایخوری نمک و 1/4 قاشق چایخوری فلفل را ترکیب کنید. درست قبل از سرو، سبزیجات را با وینگرت بپوشانید و هم بزنید تا ترکیب شوند. طعم و مزه را با نمک و آبلیمو در صورت نیاز تنظیم کنید. این سالاد باید براق، ترد و ترش باشد. سالاد شیرازی را در دمای اتاق یا کمی خنک سرو کنید. باقی مانده سالاد شیرازی را بپوشانید و تا 2 روز در یخچال نگهداری کنید.

لینک منبع

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.