Take a fresh look at your lifestyle.

نخست وزیر ژاپن شینزو آبه ترور شد / با اصابت گلوله درگذشت + صحنه ترور

رسانه‌های ژاپنی گزارش دادند، شینزو آبه، نخست‌وزیر سابق ژاپن پس از اصابت گلوله هنگام سخنرانی در مبارزات انتخاباتی در شهر نارا درگذشت. شبکه تلویزیونی NHK و خبرگزاری کیودو روز جمعه، ساعاتی پس از اصابت گلوله به سینه و گردن این مرد 67 ساله، از مرگ آبه خبر دادند.

کیشیدا، با شنیدن این خبر شوکه کننده حضور کمپین خود در استان شمالی یاماگاتا را کوتاه کرد و با هلیکوپتر به محل اقامت رسمی خود در پایتخت، توکیو بازگشت، افزود که انگیزه حمله هنوز مشخص نیست.

پیش از این، فومیو کیشیدا، نخست وزیر، این حمله را به شدت محکوم کرده بود و گفته بود که از اعماق قلبش دعا می کند آبه زنده بماند.

ویدیو لحظه ای را نشان می دهد که شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن از پشت در هنگام مبارزات انتخاباتی در شهر نارا مورد اصابت گلوله قرار گرفت. آبه در شرایط وخیم به سرعت به بیمارستان منتقل شد. گلوله به سمت راست گردن او و ترقوه چپ وارد شده بود. به گزارش یک شاهد عینی، صدای شلیک دو گلوله به گوش رسیده است.

هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه، به خبرنگاران گفت که آبه، که در نارا برای مبارزات انتخاباتی روز یکشنبه برای مجلس اعلای پارلمان حضور داشت، حدود ساعت 11:30 صبح روز جمعه مورد اصابت گلوله قرار گرفت. ماتسونو گفت: «چنین عمل وحشیانه قابل تحمل نیست.

NHK به نقل از پلیس ژاپن گفت که به نظر می رسد آبه از پشت با یک تفنگ ساچمه ای مورد اصابت گلوله قرار گرفته باشد و گفت که خبرنگار آن در صحنه شنیده است که “صدایی مانند دوبار شلیک گلوله”.

NHK گفت یک مظنون مرد 41 ساله به ظن تلاش برای قتل بازداشت شده است. این مظنون که یاماگامی تتسویا نام داشت، اسلحه ای در دست داشت که پلیس آن را ضبط کرد.

کویچیرو ماتسوموتو، معاون وزیر کابینه ژاپن در امور عمومی به الجزیره گفت: این یک حمله ظالمانه است. دولت به شدت آن را محکوم می کند.»

آبه از دسامبر 2012 تا سپتامبر 2020 به عنوان نخست وزیر ژاپن خدمت کرد و او را طولانی ترین نخست وزیر این کشور کرد. آبه که از یک خانواده سیاسی بود پدرش وزیر خارجه و یک پدربزرگش نخست‌وزیر سابق ژاپن بود. او همچنین پس از سال ها تلاش توانست هزینه‌های دفاعی را کاهش دهد.

فیلم ترور شینزو آبه نخست وزیر ژاپن

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.