Take a fresh look at your lifestyle.

لیست اسامی فیلم های جشنواره فجر ۱۴۰۱ (معرفی ۲۴ فیلم منتخب)

طبق رسم هر ساله جشنواره فیلم فجر از تاریخ 12 تا 22 بهمن ماه به مدت ده روز برگزار می شود. در جشنواره چهل‌ و یکم فیلم فجر فیلم‌ های برگزیده، در دو بخش فیلم‌ های حاضر در جشنواره و فیلم‌ های رزرو معرفی شده‌ اند که در ادامه با اسامی فیلم های جشنواره فیلم فجر 1401 آشنا خواهید شد. با این مطلب از مینویسم همراه ما باشید.

فهرست فیلم های چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر 1401

براساس اعلام روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، 24 فیلم از بین 75 اثر انتخاب شدند و در بخش رزرو شده ها نیز 4 فیلم به‌ عنوان فیلم‌ های رزرو معرفی شده‌ اند که در صورت آماده نشدن فیلم‌ های بخش مسابقه برای نمایش، به این بخش راه پیدا خواهند کرد. در ادامه لیست 24 فیلم آماده اکران جشنواره فجر 1401 را خواهید دید.

فیلم سینمایی آن ها مرا دوست داشتند

فیلم سینمایی «آن‌ها مرا دوست داشتند» به کارگردانی و تهیه کنندگی محمدرضا رحمانی

بازیگران

امیر جعفری، امیرحسین آرمان، لیلا بلوکات، نسیم ادبی، شهرام قائدی، هادی تسلیمی، نفس عزیزی، مهسا اسماعیلی میباشد.

آنها مرا دوست داشتند در ژانر اجتماعی بوده و با محوریت یک موضوع انسانی به یک چالش جدید کشیده می شود. داستان این فیلم راجب یک زوج جوان است که به دلیل مریضی کودک خود با چالشی مواجه می‌ شوند. در خلاصه داستان آمده است که «با بعضی‌ ها میشه ساعت‌ ها در مورد چیزهای خیلی کوچیک حرف زد و خسته نشد، حتی درباره برگ‌ های پوسیده زیر پاهامون…»


فیلم سینمایی آه سرد

فیلم سینمایی «آه سرد» به کارگردانی ناهید صدیق و تهیه کنندگی سیدرضا محقق

بازیگران

علی باقری، ایمان صدیق

در خلاصه داستان فیلم آه سرد آمده است که بها و بهرام در یک جاده بدون این که با هم حرفی برای گفتن داشته باشند همراه و همسفر شده‌ اند. در همین حال بها در فکر انتقام است تا بتواند از رنج هایش بکاهد.

اسامی فیلم های جشنواره فجر امسال: آه سرد

فیلم سینمایی اتاقک گلی

فیلم سینمایی «اتاقک گلی» به کارگردانی محمد عسگری و تهیه کنندگی داود صبوری با بازی تورج الوند، آناهیتا افشار، فریدون حامدی، تینو صالحی، هادی شیخ الاسلامی

داستان فیلم اتاقک گلی راجب عملیات مرصاد در سال 67 و حمله منافقین به کشور و حضور لشگر 27 محمد رسول‌ الله در سه‌ راه اسلام‌ آباد و منهدم کردن ادوات جنگی است، که در عملیات مرصاد یک دسته از رزمندگان لشگر 27 برای حفاظت از ساکنان روستای شیان عازم این منطقه می‌ شوند که درنهایت تعدادی از رزمندگان لشگر در حفاظت از این روستا به شهادت می‌رسند و اهالی سالم می مانند.


فیلم سینمایی استاد

فیلم سینمایی «استاد» به کارگردانی سید عماد حسینی و تهیه کنندگی بهروز افخمی

بازیگران

حسن معجونی، هدیه حسینی‌ نژاد، سجاد بابایی

داستان فیلم استاد راجب تجاور یک استاد نقاشی به یکی از شاگردانش میاشد. در خلاصه داستان فیلم استاد آمده است که گلنوش حدادی، دختری 24 ساله و دانشجوی رشته معماری است که قصد دارد برای دانشگاهی در اتریش اپلای کند…


فیلم سینمایی بعد از رفتن

فیلم سینمایی «بعد از رفتن» به کارگردانی رضا نجاتی و تهیه کنندگی محمود بابایی. این فیلم یکی از فیلم‌ اولی‌ های جشنواره امسال به حساب می‌ آید. رضا نجاتی همین سال گذشته بود که با ساخت فیلم کوتاه «ارفاق» حضوری پررنگ در جشنواره‌ های معتبر داشت و توجه اهالی سینما را به خود جلب کرد.

بازیگران

صابر ابر، سارا بهرامی، پوریا رحیمی سام، پانته آ پناهی ها، بهرام شاه محمدلو، احترام برومند، روشنک گرامی، یسنا میرطهماسب، خسرو احمدی، حامی ترابی

در خلاصه داستان فیلم آمده است که آرش بعد از مدت‌ ها دوری به زادگاهش بازگشته و قصد دارد به دنبال گمشده اش بگردد.

اسم فیلم های جشنواره: بعد از رفتن

انیمیشن بچه زرنگ

انیمیشن «بچه زرنگ» به کارگردانی هادی محمدیان ،بهنود نکویی، محمد جواد جنتی ،تهیه کنندگی حامد جعفری

فیلم بچه زرنگ انیمیشنی بلند است که در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا خواهد کرد. هادی محمدیان پیش از این انیمیشن‌ های موفق فیلشاه و شاهزاده روم را کارگردانی کرده است.

در خلاصه داستان انیمیشن بچه زرنگ آمده است که محسن یک پسر بچه ای است که عاشق ابر قهرمان‌ های فیلم هاست و همیشه تلاش می‌ کند تا با وسایل ابرقهرمانی‌ اش به هرکس و هر چیزی کمک کند. اما در یک اتفاق نادر، محسن با حیوانی مواجه می‌ شود که از گونه حیوانات منقرض شده ایران است. محسن تصمیم می‌ گیرد تا به آن حیوان هم کمک کرده و او را به زادگاهش باز گرداند، اما این سفر شروع یک ماجرای پیچیده برای محسن است.


فیلم سینمایی پرونده باز است

فیلم سینمایی «پرونده باز است» به کارگردانی کیومرث پور احمد و تهیه کنندگی علی قائم مقامی

بازیگران

پژمان بازغی، محمدرضا غفاری، نسیم ادبی، حسین پاکدل، شادی مختاری، سام قریبان، مه‌ لقا باقری

فیلم پرونده باز است طبق یک پرونده ی جنایی و پر سر و صدا در دهه 80 ساخته شده است. در این فیلم ، یک نوجوان 15 ساله مرتکب قتل شده و حالا در انتظار حکم دادگاه است.


فیلم سینمایی جنگل پرتقال

فیلم سینمایی «جنگل پرتقال» به کارگردانی آرمان خوانساریان و تهیه کنندگی رسول صدرعاملی

بازیگران

میرسعید مولویان، سارا بهرامی، رضا بهبودی

در داستان فیلم سینمایی جنگل پرتقال آمده است که معلمی به نام «علی بهاریان» و با نام هنری «سهراب بهاریان» که در رشته نمایشنامه‌ نویسی تحصیل کرده و حالا پس از سال‌ ها بی‌کاری به تازگی در یک مدرسه به عنوان معلم ادبیات مشغول به کار شده است. معلمی آنچنان سختگیر که در عرض چند روز 5 نفر را از کلاس اخراج می‌ کند و به همین دلیل از طرف مدیر تهدید می‌ شود که اگر تا 2 روز دیگر مدرک تحصیلی‌ اش را تحویل ندهد عذرش را از مدرسه می‌ خواهند. اینگونه است که آقای معلم علی‌ رغم میل خود به شهر محل تحصیلش در «تنکابن» می‌رود و اینگونه با گذشته ی خود روبه رو می شود….


فیلم سینمایی چرا گریه نمی کنی؟

فیلم سینمایی «چرا گریه نمیکنی» به کارگردانی علیرضا معتمدی و تهیه کنندگی سیدرضا محقق

بازیگران

علیرضا معتمدی، فرشته حسینی، باران کوثری، هانیه توسلی، علی مصفا، مانی حقیقی، لیندا کیانی، نهال دشتی، امیرحسین فتحی

داستان فیلم چرا گریه نمی کنی؟ ازین قرا است که علیرضا بعد از، از دست دادن برادرش نمی‌ تواند گریه کند. دوستانش با ترفندهای مختلف از او دعوت می‌ کنند که گریه کند.


فیلم سینمایی در آغوش درخت

فیلم سینمایی «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه پاشا و تهیه کنندگی محمدرضا مصباح

بازیگران

جواد قامتی، مارال بنی آدم، روح الله زمانی، رایان لطفی، اهورا لطفی

در آغوش درخت یک فیلم درام خانودگی است و داستان فیلم دغدغه‌ های یک زوج ایرانی و فرزندانشان را بیان می‌ کند. در آغوش درخت ازین قرار است که اختلافات زندگی کیمیا و فرید که دوازده سال از ازدواجشان می‌ گذرد، جهان زیبای فرزندانشان را برهم می‌ ریزد. این کودکانی که هیچ چیز جز سادگی و مهربانی را در زندگی نمیفهمند.


فیلم سینمایی روایت ناتمام سیما

فیلم سینمایی «روایت ناتمام سیما» به کارگردانی علیرضا صمدی و تهیه کنندگی مجیدرضا بالا

بازیگران

حامد کمیلی، آزاده صمدی، غزل شاکری، مهران احمدی، مسعود کرامتی، مریم سعادت، محمد حیدری

داستان فیلم روایت ناتمام سیما راجب شخصیتی به نام سیما است دکتر سیما زندگی موفقی دارد که خبری در فضای مجازی، شرایط خانوادگی او را دستخوش تغییرات می کند.


فیلم سینمایی سرهنگ ثریا

فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» به کارگردانی لیلی عاج و تهیه کنندگی جلیل شعبانی

بازیگران

ژاله صامتی، وحید آقاپور، حمیدرضا محمدی، دیبا زاهدی، شهروز آقاپور

داستان فیلم سرهنگ ثریا داستان مادری است که فرزندش توسط گروه منافقین به پادگان اشرف رفته است و این مادر تمام تلاش خود را برای آزادی فرزندش از دست این گروه تروریستی انجام می‌ دهد. این فیلم سینمایی اولین ساخته سینمایی لیلی عاج است و در خلاصه داستان آن آمده است: «این راه با گریه باز نمیشه!»

فهرست فیلم های جشنواره فیلم فجر 1401: سرهنگ ثریا

فیلم سینمایی سینما متروپل

فیلم سینمایی «سینما متروپل» به کارگردانی محمدعلی باشد آهنگر و تهیه کنندگی سید حامد حسینی

بازیگران

مجتبی پیرزاده، رضا کیانیان، هومن برق نورد، مهتاب نصیرپور، پریوش نظریه، نوشین مسعودیان، حسین باشه آهنگر، شهاب عسگری، فرید قبادی

داستان فیلم سینما متروپل ماجرای راه اندازی سینمای متروکه متروپل آبادان در دل جنگ و محاصره شهر میباشد در واقع این فیلم به سراغ قسمتی از وقایع جنگ رفته است.


فیلم سینمایی شماره 10

فیلم سینمایی «شماره ۱۰» به کارگردانی حمید زرگرنژاد و تهیه کنندگی ابراهیم اصغری

بازیگران

مجید صالحی، حسام منظور، سیامک صفری، مهدی زمین پرداز، بهرنگ علوی، احمد کاوری

داستان فیلم شماره 10 بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است و راجب مردی است که در آخرین ماه‌ های جنگ تحمیلی به اسارت نیروهای عراقی در آمده و وارد اردوگاهی مخوف در نزدیک مرز می‌ شود. در خلاصه داستان آمده است که فرار از اینجا بهترین راهه چون همه‌ مون ازش می‌ ترسیم…


فیلم سینمایی عطرآلود

فیلم سینمایی «عطر آلود» به کارگردانی هادی مقدم دوست و تهیه کنندگی یوسف منصوری

بازیگران

مصطفی زمانی، هدی زین العابدین، کوروش تهامی، همایون ارشادی، حسام محمودی، سودابه بیضایی، شهروز ابراهیمی

خلاصه داستان فیلم عطرآلود ازین قرار است که فهم و درک فرصت کوتاه زندگی، علی را که استعداد خوبی در عطرسازی دارد و در آستانه پدر شدن است، با چالش‌ های جدیدی مواجه می‌ کند؛ او در همین فرصت کوتاه باید تمام کارهای باقی‌ مانده‌ اش را به سرانجام برساند.


فیلم سینمایی غریب

فیلم سینمایی «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی حامد عنقا

بازیگران

بابک حمیدیان، مهران احمدی، پردیس پورعابدینی، رحیم نوروزی، فرهاد قائمیان، جعفر دهقان، هژیر سام، حسام محمودی، سامیه لک

داستان فیلم غریب راجب وقایع کردستان در سال های 58 و 59 است که آغاز راهی برای تبدیل شهید محمد بروجردی به مسیح کردستان شد.


فیلم سینمایی کت چرمی

فیلم سینمایی «کت چرمی» به کارگردانی حسین میرزامحمدی و تهیه کنندگی کامران حجازی

بازیگران

جواد عزتی، صابر ابر، گلاره عباسی، با هنرمندی پانته‌آ پناهی‌ها، ستاره پسیانی، و عباس جمشیدی‌فر، مائده طهماسبی، امین میری، بهزاد خلج، محمد صدیقی مهر، آیدا ماهیانی، با معرفی سارا حاتمی و با حضور افتخاری رویا تیموریان و سیامک احصایی

خلاصه داستان فیلم کت چرمی ازین قرار است که عیسی فرهمند، کارمند یک سازمان برای بررسی تخلفات مالی یک مرکز مامور می‌ شود…


فیلم سینمایی کاپیتان

فیلم سینمایی «کاپیتان» به کارگردانی محمد حمزه ای و تهیه کنندگی سیدصابر امامی

بازیگران

پژمان بازغی، پانته‌ آ پناهی‌ ها

داستان فیلم کاپیتان ازین قرار است که در بخش کودکان بیمارستان اطفال، پسر بچه ای به نام عیسى که آرزوى فوتبالیست شدن دارند، قصد دارند قبل از آخرین عمل سنگین على، دور از چشم پزشکان و پرستاران به رویای خود دست یابند. در خلاصه داستان فیلم کاپیتان آمده است که به من میگن عیسی، هرکاری بخوام می‌ کنم.


فیلم سینمایی گلهای باوارده

فیلم سینمایی «گلهای باوارده» به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه کنندگی سعید سعدی

بازیگران

بانیپال شومون، امیررضا دلاوری، الهام نامی نیک، نادر سلیمانی، یاسین مسعودی

فیلم پالایشگاه» با نام جدید «گل‌ های باوارده» میباشد.

داستان فیلم گلهای باوارده ازین قرار است که در سال 1359 همزمان با جنگ تحمیلی، تعدادی از مهندسین پالایشگاه نفت آبادان در تلاش هستند با امکانات و تجهیزاتی که در داخل انبارهای آن است، پالایشگاه‌ های دیگر را ترمیم کنند.


فیم سینمایی وابل

فیلم سینمایی «وابل» به کارگردانی تورج اصلانی و تهیه کنندگی سپهر سیفی میباشد. «جینگو» و «حمال طلا» دو فیلم قبلی تورج اصلانی بودند و حالا او «وابل» را در مقام کارگردان به سرانجام رسانده است.

بازیگران

آزاده زارعی، نوید پورفرج، فرید سجاد حسینی، رامین راستاد

داستان فیلم وابل ازین قرار است که اهالی یک روستا بعد از سیل، بی‌ خانمان شده و در یک ایستگاه متروک قطار به طور موقت زندگی می‌ کنند اما اتفاقی، مسیر حوادث را تغییر می‌ دهد.

اسامی فیلم های جشنواره امسال: وابل

فیلم سینمایی های پاور

فیلم سینمایی «های پاور» به کارگردانی هادی محمد پور و تهیه کنندگی مهدی عظیمی و اباذر جوکار

بازیگران

اتابک نادری، فرزاد حسنی، علیرام نورایی، سپیده خداوردی، مهرداد ضیایی، مجید پتکی، الناز اسماعیلی، رضوان خدامی، آرمان جوکار و هادی محمدپور

داستان فیلم های پاور راجب نقش پدافند هوایی ارتش در عملیات والفجر هشت و طرح ابتکاری شهید منصور ستاری میباشد.


فیلم سینمایی هفت بهار نارنج

فیلم سینمایی «هفت بهار نارنج» به کارگردانی فرشاد گل سفیدی و تهیه کنندگی محمد کمالی پور

بازیگران

علی نصیریان، لادن مستوفی، سارا رسول‌زاده، فرهاد آئیش، هومن حاجی عبداللهی، فرج گل سفیدی، باران سلطانی مقدم، آرشا گل سفیدی

در خلاصه داستان فیلم هفت بهار نارنج اینگونه آمده است که قصه عشق اساطیری شمس و طلعت…


فیلم سینمایی هوک

فیلم سینمایی «هوک» به کارگردانی حسین ریگی و تهیه کنندگی علی آشتیانی پور

بازیگران

امیر جعفری، رویا تیموریان، امیرمهدی ژوله، علی اوسیوند، علیرضا جعفری، مهتاب ثروتی، محسن آشتیانی‌پور، سبحان رخشانی

خلاصه داستان فیلم هوک ازین قرار است که شیروک پسر بچه‌ ای است که سودای قهرمانی دارد و به توصیه برادرش وارد ورزش بوکس می‌شود.


فیلم سینمایی یادگار جنوب

فیلم سینمایی «یادگار جنوب» به کارگردانی پدرام پورامیری و حسین دوماری و تهیه کنندگی مجتبی رشوند

بازیگران

وحید رهبانی، الناز شاکردوست، پژمان جمشیدی، مسعود کرامتی باحضور: سحر دولتشاهی و صابر ابر

داستان فیلم یادگار جنوب درباره ی درباره عشق یک دختر و پسر است و ازدواج آن‌ ها در حالی که دختری در کما است و ازدواج آن‌ ها باعث می‌ شود شرایط پیچیده‌ ای رخ دهد…


4 فیلم جشنواره فجر در بخش رزرو

  1. فیلم سینمایی «بهشت تبهکاران» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی و تهیه کنندگی فتح الله جعفری جوزانی (بنا بر اعلام دبیر، در صورت آماده شدن این فیلم وارد بخش مسابقه می‌ شود)
  2. فیلم سینمایی «اخت الرضا» به کارگردانی و تهیه کنندگی سید مجتبی طباطبایی
  3. فیلم سینمایی «جان جانان» به کارگردانی شادی آفرین الهیاری و تهیه کنندگی حبیب الله یاری
  4. فیلم سینمایی «۴۸ ساعت» به کارگردانی ابوذر حیدری و تهیه کنندگی حسین رضوی

قابل ذکر است که آثار این دوره از جشنواره فیلم فجر در 4 سانس از ساعت 14:30 روی پرده می رود و از تاریخ 12 بهمن ماه 1401 نمایش این فیلم ها آغاز شده است و در اولین روز فیلم های «استاد» و «شماره ۱۰» در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر به نمایش درآمدند.

برنامه روز دوم جشنواره فیلم فجر

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.