Take a fresh look at your lifestyle.

عکسهای انیس الدوله سوگلی ناصرالدین شاه / قبل یا بعد از جیران؟

اگر از مخاطبان سریال جیران ساخته حسن فتحی باشد این سوال مطرح است که سوگلی ناصرالدین شاه که جیران بود! انیس الدوله ای در سریال وجود نداشت. بله انیس الدوله با نام اصلی فاطمه؛ سوگلی ناصرالدین شاه بود البته پس از جیران! او زمانیکه جیران زنده بود توسط شاه به قصر آورده شد اما شاه پس از مرگ جیران؛ با او ازدواج کرد. در ادامه این مطلب عکسهای انیس الدوله سوگلی ناصرالدین شاه و ماجرای عاشقی شاه با انیس الدوله و مرگ انیس الدوله را با شما علاقه مندان به اشتراک می گذاریم.

مطالب پشنهادی: هدیه ملکه انگلیس به ناصرالدین شاه

انیس الدوله که بود؟ شاه کی عاشق او شد؟

انیس الدوله؛ سوگلی ناصرالدین شاه قاجار بود؛ زمانیکه شاه برای شکار به لواسان رفته بود انیس الدوله را که یک رعیت زاده یتیم بود را در حال چوپانی گله عمویش دیدی و عاشقش شد و او را همراه خود به کاخ گلستان آورد به بدست جیران سپرد تا آداب و رسوم قصر نشینی را به او بیاموزد.

انیس الدوله توانست پس از مرگ جیران بین آن همه زن عقدی و صیغه ای؛ سوگلی شاه شد. جالب است که بدانید انیس الدوله عاشق شاه بود و تنها شخصی بود که بر شاه نفوذ داشت پس از مرگ جیران شاه با او ازدواج می کند و ملکه غیر رسمی ایران می شود.

انیس الدوله در زمان سفر ناصرالدین شاه به فرنگ، در نامه ای خطاب به شاه نوشته: «… شنیدم آخرهای ماه ذیحجه وارد انزلی می شوید، یک دنیا ذوق کردم، ای خدا روزی باشد من زنده باشم و شاه را ببینم. تا توی نعمت هستیم هیچ قدر نمی دانیم، الحال حال سگ و گربه و شغال بهتر از حال ما هست.»
در عوض ناصرالدین شاه هم در سفر سومش به فرنگ، وقتی دید روز ولنتاین شده و شنید که عشاق در این روز به همدیگر نامه می نویسند، کارت پستالی خرید و آن را برای انیس الدوله پست کرد.

رعیت زاده یتیم طوری دل شاه را برد که می توانست در امور کشور نیز دخالت کند؛ مقامی را عزل یا نصب کند. او تنها شخصی بود که می توانست با شاه مخالفت کند. انیس الدوله پس از اعلام فتوای حرمت تنباکو؛ برای شاه قلیان نیاورد و خلاف میلناصرالدین شاه دستور داد همه قلیان ها را از حرم شاهی جمع آوری کنند.

مطالب پیشنهادی: شخصیت سریال جیران در واقعیت

انیس الدوله چگونه مرد؟

همانطور که گفتیم انیس الدوله و ناصرالدین شاه عاشق یکدیگر بودند. زمانیکه ناصرالدین شاه توسط در سال 1275 هجری، توسط میرزا رضای کرمانی (از طرفداران سید جمال الدین اسد آبادی) در حرم عبدالعظیم ترور شد برای زنان دربار مقرری تعیین شده زمانیکه مقرری انیس الدوله را بردند؛ چشم او به عکس ناصرالدین شاه روی اسکناس افتاد و بقدری اشک ریخت و گریه کرد بیمار شد و مرد!

عکس های انیس الدوله سوگلی ناصرالدین شاه

همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می کنید؛ انیس الدوله هیچ یک از معیار های زیبایی امروزی را ندارد. در آن زمان ابرو های پر و چاقی یکی از معیار های اصلی زیبایی بود.

عکس های انیس الدوله و دخترش در کاخ گلستان

مطالب پیشنهادی: سرنوشت خواهر ناصرالدین شاه چه شد؟

عکس های انیس الدوله در حال پیانو زدن

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.