Take a fresh look at your lifestyle.

قیمت ربع سکه در بورس کالا چقدر با بازار آزاد تفاوت دارد؟ آیا بخریم؟

همان طور که می دانید عرضه ربع‌ سکه طلا در بورس کالا جهت از بین بردن حباب سکه و تعدیل انتظارات تورمی غیر واقعی توسط بانک مرکزی با همکاری بورس کالای ایران در حال انجام است. حال می خواهیم بدانیم که قیمت ربع سکه در بورس کالا چقدر با بازار آزاد تفاوت دارد؟ و آیا خرید آن منطقی است؟ در این مطلب از مینویسم همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری از عرضه سکه در بورس کالا و تفاوت قیمت آن با با بازار آزاد، قیمت ربع سکه در بورس کالا و نحوه ی خرید سکه از بورس کالا پیدا کنید و بدانید قیمت ربع سکه در بورس کالا چقدر است؟

تفاوت قیمت ربع سکه در بورس کالا و بازار آزاد

در روز گذشته و هفتمین روز از مرحله دوم عرضه گسترده ربع سکه بهار آزادی در بورس کالا در تاریخ 12 بهمن 1401، تعداد 11908 قطعه ربع سکه بهار آزادی تا قیمت 8 میلیون و 350 هزار و 100 تومان به متقاضیان فروخته شد. این در حالی است که قیمت ربع سکه در همین تاریخ یعنی 12 بهمن 1401 در بازار آزاد به قیمت 9 میلیون و 250 هزار تومان معامله شد. با توجه به این قیمت ها و برآورد قیمت ربع سکه در بورس کالا و بازار آزاد میتوانیم به این نتیجه برسیم که تفاوت قیمت ربع سکه در بورس کالا و بازار آزاد تقریبا به میزان 900 هزار تومان است و ارزش این را دارد که ربع سکه را از بورس کالا خریداری کنیم.

قبلا هم نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده بود که حداقل تفاوت قیمتی عرضه ربع سکه در بورس کالا با بازار آزاد باید یک میلیون تومان باشد. زیرا که این تفاوت قیمت می تواند منجر به کاهش قیمت و تخلیه حباب ربع سکه شود.

نحوه خرید سکه از بورس کالا

تمام افراد حقیقی بالای ۱۸ سال دارای کد ملی می‌ توانند حداقل یک قطعه و نهایت تا پنج قطعه ربع سکه طلای بهار آزادی را خریداری کنند و پس از آن خریداران می‌ توانند پنج روز کاری بعد از خرید سکه در بورس کالا، به خزانه بانک رفاه مراجعه کنند و با ارائه اسناد مربوط به بورس، به‌صورت فیزیکی معادل سکه های خریداری‌ شده را تحویل بگیرند. در این روش 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به قیمت کشف شده اضافه می شود و مبلغ دیگری با عنوان هزینه مالیات بر ارزش افزوده از متقاضیان گرفته نمی شود.

قابل ذکر است که عرضه ربع سکه در بورس کالا در این دوره به روش تک قیمتی صورت نمی گیرد و در صورتی که گواهی سپرده کالایی به مشتری تعلق بگیرد، قیمت معامله دقیقاً همان قیمتی است که در سفارش خرید توسط مشتری ثبت شده است. پس مشتریان گرامی در انتخاب قیمت و قیمت پیشنهادی باید دقت داشته و بی دلیل قیمت بالا را پیشنهاد ندهند که در این صورت باید همان مبلغ را در ازای خرید سکه بپردازند. لازم به ذکر است مطابق مقررات، کارگزاران محترم مکلف به نظارت بر سفارشات ثبت شده توسط مشتریان خود هستند.

نحوه عرضه ربع سکه طلای بهار آزادی در بورس کالا در مرحله ی جدید

بر اساس اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، عرضه و فروش ربع سکه طلای بهار آزادی در بورس کالا در این مرحله به‌ صورت گواهی سپرده ناپیوسته بوده و فرایند کشف قیمت جدید در عرضه مربوطه هم به‌ صورت ثبت سفارش دفتری با قیمت‌ های مختلف صورت می گیرد.

همچنین بخوانید: زمان عرضه خودرو در بورس کالا بهمن ماه ۱۴۰۱

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.