Take a fresh look at your lifestyle.

چه بازیگران معروفی در جشنواره فجر امسال حضور پیدا کردند؟

در این مطلب سعی داریم با معروف ترین و مطرح ترین بازیگران حاضر در جشنواره فجر امسال (1401) آشنا شویم. در لیست بازیگران جشنواره، چهره های معروفی حضور دارند که اگر بخواهیم در یک نگاه گذرا از آنها نام ببریم می توانیم به جواد عزتی، امیر جعفری، مجید صالحی، رضا کیانیان، رضا عطاران، بابک حمیدیان و… اشاره کنیم.

بازیگران سرشناس در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر

اسامی بازیگران محبوب و سرشناس جشنواره فجر امسال به شرح زیر است:

جواد عزتی

حضور جواد عزتی در جشنواره فجر امسال به واسطه ی بازی در فیلم سینمایی کت چرمی فیلمی به کارگردانی حسین میرزامحمدی و تهیه کنندگی کامران حجازی میباشد که باعث شده فیلم سینمایی کت چرمی جواد عزتی بیشتر در معرض توجه قرار بگیرد. علاوه بر جواد عزتی، صابر ابر، ستاره پسیانی، پانته‌آ پناهی‌ ها، رویا تیموریان، عباس جمشیدی‌ فر، بهزاد خلج از دیگر بازیگران فیلم کت چرمی هستند.

مجید صالحی

مجید صالحی بازیگر سرشناس و معروف کشورمان که با بازی متفاوت خود در فیلم شماره 10 در فضای زندان‌ های رژیم بعث مورد توجه قرار گرفته است. فیلم شماره 10 به کارگردانی حمید زرگرنژاد با موضوع فرار یکی از اسرای ایرانی از زندان رژیم بعث است، مجید صالحی که با بازی های درخشان خود در فضای طنز در خاطرات کودک و نوجوانی ما در ذهن ما ماندگار شده است در سال های اخیر با بازی در نقش های جدی در فیلم هایی چون شاه‌ کش و چراغ‌ های روشن و سریال سیاوش خوش درخشیده است. مجید صالحی برای بازی در فیلم برف آخر نامزد نقش مکمل مرد بوده است.

صابر ابر

صابر ابر با بازی در فیلم های بعد از رفتن، کت چرمی، یادگار جنوب به جشنواره فجر امسال راه یافته است. از دیگر بازیگران فیلم بعد از رفتن می توان به سارا بهرامی، پوریا رحیمی سام، پانته آ پناهی‌ ها، بهرام شاه محمدلو، احترام برومند، روشنک گرامی و… اشاره کرد.

بابک حمیدیان

بابک حمیدیان امسال با بازی در فیلم غریب به کارگردانی محمد حسین لطفی در نقش شهید بروجردی به جشنواره فیلم فجر راه یافته است، پروژه غریب یکی از پروژه های مهم امسال سینمای ایران به حساب می آید. در واقع می توان گفت که فیلم سینمایی غریب یکی از شاخص ترین فیلم‌های جشـنواره چهل‌ و‌ یکم فیلم فجر میباشد. قبلا بابک حمیدیان برای بازی در فیلم رستاخیز و چ سیمرغ مکمل مرد را گرفته است.

پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی با بازی در فیلم سینمایی یادگار جنوب به جشنواره فجر امسال راه یافته است. این فیلم به کارگردانی پدرام پورامیری، حسین دوماری و تهیه کنندگی مجتبی رشوند میباشد.

مصطفی زمانی

مصطفی زمانی بازیگر نقش اصلی عطرآلود بــه کارگردانی هادی مقدم دوست میباشد که در جشنواره فجر امسال هم حاضر شد و مورد توجه همه قرار گرفت. مصطفی زمانی در گفت و گوی خود در جشنواره گفت که برخی قوانین در ارشاد باید بازبینی شود چون فیلمنامه‌ هایی که می‌خوانیم دور از واقعیت شده است و معادل واقعی اش را پیدا نمی‌ کنیم. وی به این موضوع اشاره کرد که هنوز جرات نکرده است فیلم عطرآلود را ببیند او بازی در فیلم هادی مقدم دوست را یکی از بهترین تجربه های خود دانست.

سجاد بابایی

سجاد بابایی با بازی در فیلم سینمایی استاد به کارگردانی سید عماد حسینی و تهیه کنندگی بهروز افخمی ممکن است یکی از پدیده های جشنواره فیلم فجر باشد. سجاد بابایی در سریال سقوط که این روزها در نمایش خانگی در حال پخش است بازی متفاوتی از خود نشان داده است این بازیگر پیش از این هم در فیلم‌ مرد بازنده و سریال خسوف بازی کرده است. در فیلم استاد بازیگران دیگری چون حسن معجونی و هدیه حسینی‌ نژاد به ایفای نقش پرداخته اند.

امیر جعفری

امیر جعفری بازیگر آشنا و محبوب سینما و تلویزیون، امسال در فیلم سینمایی هوک به کارگردانی حسین ریگی به ایفای نقش پرداخته است. همچنین امیر جعفری در فیلم آنها مرا دوست داشتند هم بازی کرده است. امیر جفری پیش از این در سریال یاغی به ایفای نقش پرداخته که با یک نقش جذاب مورد توجه مخاطبین قرار گرفت. امیر جعفری تا به حال 5 بار در جشنواره تئاتر فجر برنده شده است.

رضا کیانیان

رضا کیانیان در فیلم سینما متروپل به کارگردانی محمد علی باشه آهنگر به ایفای نقش پرداخته است. این بازیگر که سابقه درخشانی در بازیگری دارد ممکن است بار دیگر سیمرغ را از آن خود کند. کیانیان برای آژانس شیشه‌ای ساخته ابراهیم حاتمی‌ کیا سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و در خانه‌ ای روی آب برای نقش اول مرد برنده ی سیمرغ شد.

رضا عطاران

رضا عطاران علاوه بر نقش‌ آفرینی در فیلم ویلای ساحلی به کارگردانی کیانوش عیاری، به عنوان یکی از بازیگران اصلی فیلم قیف به کارگردانی محسـن امیریوسفی هم بر سر زبان ها افتاده است. البته ویلای ساحلی پروژه‌ای نیست که بتوان درباره رسیدن قطعی‌ اش به جشنواره امسال با اطمینان سخن گفت.

رضا کیانیان

رضا کیانیان در فیلم سینمایی متروپل به کارگردانی باشه آهنگر به ایفای نفش پرداخته اند. رضا کیانیان، پریوش نظریه و هومن برق‌ نورد در این فیلم با فضای دوران جنگ و دفاع مقدس به ایفای نقش پرداخته اند. رضا کیانیان سابقه ی درخشانی در بازیگری دارد و ممکن است بار دیگر سیمرغ را در جشنواره فجر امسال از آن خود کند. کیانیان برای آژانس شیشه‌ ای ساخته ابراهیم حاتمی‌ کیا سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و در خانه‌ ای روی آب برای نقش اول مرد سیمرغ گرفته است.

الناز شاکردوست

فیلم سینمایی یادگار جنوب یکی از پربازیگرترین فیلم های جشنواره فجر امسال میباشد. فیلمی که بازیگرانی چون وحید رهبانی، الناز شاکردوست، پژمان جمشیدی، مسعود کرامتی، سحر دولتشاهی و صابر ابر در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

وحید رهبانی

وحید رهبانی در سال های گذشته به واسطه بازی در فیلم‌ ها و سریال‌ ها به یکی از پدیده‌ های بازیگری ایران تبدیل شده است. او برای فیلم مصلحت نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شد همچنین وحید رهبانی در تئاتر سابقه طولانی و درخشان دارد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.