Take a fresh look at your lifestyle.

۵ انشا درباره عید نوروز کوتاه، ادبی و زیبا

بسیاری از کشورها اولین روز از سال جدید را جشن می گیرند، در کشور ما نیز به اولین روز سال شمسی، نوروز گفته می شود که به عنوان یک جشن ملی شناخته می شود. ایرانیان باستان معتقد بودند که عید نوروز اولین روز زمانه و آغاز حیات دوباره است و آداب و رسوم خاصی برای آن درنظر گرفته اند. برای نوشتن از عید نوروز، مطالب زیادی وجود دارد، در این پست چند انشا درباره عید نوروز را با شما به اشتراک گذاشته ایم که میتوانید مورد استفاده قرار دهید.

انشا عید نوروز برای پایه های سوم تا دهم ابتدایی

در ادامه با 5 انشا در مورد عید نوروز، تا انتهای مطلب همراه ما باشید. همچنین می توانید از انشا درباره بهار رستاخیز که در مینویسم وجود دارد، استفاده کنید.

انشا درباره عید نوروز برای کودکان

هر سال با نزدیک شدن به عید نوروز، افراد خود را برای این عید بزرگ آماده می کنند. یکی از مهم ترین نمادهای عید نوروز سفره هفت سین است که هر خانواده ای به سلیقه خودش سفره هفت سین را در محل مناسبی از خانه پهن می کند و با آینه و قرآن و هفت سین (شامل سبزه، سکه، سرکه، سمنو، سنجد، سماق و سیر)، همچنین تخم مرغ های رنگی را روی سفره هفت سین قرار می دهند. خیلی از افراد سبزه عید نوروز را خودشان درست میکنند و از یکی دو هفته قبل از لحظه تحویل سال، مواد آنرا آماده می کنند. سمنو نیز از جمله ملزومات سفره هفت سین است که خیلی از خانواده ها خودشان تهیه می کنند.

خانواده ها، شب نوروز را در کنار خانواده می گذرانند. از مرسوم ترین غذاهای شب عید، سبزی پلو با ماهی است که در کنار آن غذاهای دیگری چون سبزی کوکو نیز سرو می شود.

بعد از لحظه تحویل سال و شروع عید نوروز، همه با هم روبوسی می کنند و بزرگترها به کوچکترها عیدی می دهند. یکی دیگر از رسم و رسومات عید نوروز، پوشیدن لباس های نو و دید و بازدید با نزدیکان است که در سالهای اخیر به دلیل کرونا کمتر شده و افراد بصورت تلفنی و یا تماس تصویری به یکدیگر فرا رسیدن عید نوروز را تبریک می گویند.

هرکس عید نوروز را به نحو خاصی می گذراند. خیلی از خانواده ها نیز ترجیح می دهند عید نوروز و تعطیلات سال نو را به مسافرت بروند و به گشت و گذار بپردازند.

به عقیده ی من، گرچه عید نوروز یک جشن بزرگ است اما همه چیز به حال و هوای ما بستگی دارد و عید واقعی زمانی است که ما از درون احساس خوشحالی داشته باشیم.

انشا واسه عید نوروز

آغاز هرچیزی زیباست و معمولا شروع هرچیز برای ما مهم و مبارک است. عید نوروز به عنوان یک سنت اصیل ایرانی، بزرگ ترین جشن ملی است، چرا که نو شدن طبیعت با خود پیامی بهمراه دارد. باید هرچه کهنگی و ناراحتی است را دور بریزیم و خود را برای روزهای پیش رو آماده کنیم. چقدر خوب است که افراد در عید نوروز تغییراتی را در خود بوجود بیاورند و عادت و رفتارهای بد خود را کنار بگذارند.

نوروز به معنی روز جدید است که باید آنرا جشن گرفت و برای شروع دوباره آماده شد. در عید نوروز با نگاه به طبیعت، بخوبی می توان تغییر و تازگی را احساس کرد. همه درختان با شکوفه های زیبا آراسته شده اند و پرندگان به نغمه خوانی مشغول هستند. یکی دیگر از خصوصیات عید نوروز، هوای تازه و مطبوع بهاری است و روزها بلندتر می شود که باعث می شود ترجیح دهیم زمان بیشتری را در طبیعت سپری کنیم. در حقیقت عید نوروز ارمغان طبیعت به ماست و باید از این فرصت استفاده کنیم تا زیبایی و تازگی بهار را با عمق وجود احساس کنیم.

در ادامه عید نوروز، سیزده بدر است که همه افراد خانواده، روز خود را در طبیعت سپری می کنند، به تفریح می پردازند و سبزه گره می زنند. ممکن است با دیدن گل های زیبا در طبیعت برای چیدن آنها وسوسه شویم، اما باید بخاطر داشته باشیم همانطور که از طبیعت و زیبایی های آن بهره می بریم، باید به فکر نگهداری از آن باشیم.

خاطرات کوتاه عید نوروز

انشا عید نوروز ادبی

انشا در مورد عید نوروز

عید نوروز علاوه بر هوای تمیز بهاری، دیدن اقوام و خوردن شیرینی های خوشمزه، ما را یاد جنب و جوش روزهای آخر اسفند می اندازد. گرچه شاید خیلی ها این شلوغی و خستگی روزهای نزدیک به عید نوروز را دوست نداشته باشند، اما وقتی به فلسلفه عید نوروز و آداب و رسوم عید فکر کنیم می بینیم چقدر خوب است که این آیین در کشور ما نهادینه شده، اینکه بخواهیم خانه تکانی کنیم و همه آلودگی های یکسال گذشته را دور بریزیم، لباسهای نو بخریم تا احساس بهتری به خودمان داشته باشیم و با اقوام رفت و آمد کنیم تا صله رحم داشته باشیم، همه اینها ما را به سمت تازگی و تغییر هدایت می کند و باعث جنب و جوش در ما می شود.

اینها هستند که به عید نوروز معنا بخشیده اند. عید نوروز با آداب و رسومش زیباست و شاید اگر آداب و رسوم عید نوروز وجود نداشت، گذر سال ها و نو شدن سال برای ما بی معنی می شد و دیگر هیچ کس شور و اشتیاقی برای عید نوروز نداشت. بنابراین باید برای حفظ آداب و رسوم عید نوروز تلاش کنیم تا این چرخه ادامه داشته باشد.

انشا درباره عید نوروز کلاس سوم ابتدایی

هزاران سال است که نوروز توسط مردمی از اقوام مختلف و پیشینه های مذهبی جشن گرفته می شود. پیدایش عید نوروز در ایران، از یکی از پایتخت های امپراتوری هخامنشی در شیراز آغاز شد.

عید نوروز لبخند خداوند است که بر طبیعت نقش می بندد و به همه چیز جان دوباره می دهد و گیاهان مرده را زنده میکند. یکی از تغییراتی که در عید نوروز به خوبی مشخص است صدای گنجشکان است که انگار جنب و جوشی در طبیعت رخ داده است و آنها هم می وخواهند خوشحالی خود را از آمدن بهار و عید نوروز نشان دهند.

عید نوروز با انرژی خوبی که دارد می تواند همه چیز را تغییر دهد. خانواده های ایرانی، با نظافت خانه برای نوروز آماده می شوند، همه اعضای خانواده کمک می کنند. فرش ها، پنجره ها و پرده ها را می شویند، ابزارو وسایل شکسته را تعمیر یا تعویض می کنند و لباس های نو به تن می کنند. نظافت خانه برای عید نوروز، بدی های سال قبل را می شویند و برای اتفاقات بهتر در سال جدید آماده می کند. این آداب و رسوم عید، نمادی از شروع تازه هستند.

انشا درباره عید نوروز برای کلاس ششم

عید نوروز یک جشن قدیمی برای پیوند اقوام و ملیت های مختلف ایرانی است که از زمان اشکانیان و ساسانیان هم برگزار می شد. گفته می شود زرتشت بنیان‌ گذار نوروز بوده و در گذشته عید نوروز شامل دو دوره نوروز کوچک و بزرگ می شد. گرچه عید نوروز یک آیین باستانی ایرانی است، اما در کشورهای جهان به رسمیت شناخته می شود. توصیف بهار و زیبایی هایش در این شعر بخوبی هویداست:

بوی باران، بوی سبزه، بوی عید…

شاخه هایی شسته باران خورده پاک…

آسمان آبی و ابر سپید….

برگ های سبز بید…

عطر نرگس… رقص باد

انشا درباره عید نوروز و سفر به مشهد

به نام خدا

در ابتدا عید نوروز را به همه شما دوستان و همکلاسی های عزیزم تبریک می گویم و همچنین به معلم عزیز که در سال تحصیلی گذشته زحمات زیادی را برای ما کشیده است . 

خاطره ای که من از عید نوروز امسال دارم و بنظر خودم جالب و هیجان انگیز بود سفر نوروزی ما به مشهد بود که به وسیله خوردو پدرم به سمت مشهد مسافرت کردیم. جالب اینجا بود که پدرم ساعت ها رانندگی کرد حتی یک لحظه هم خسته نشد که دلیل آن شوق زیارت حرم امام رضا بعد از سال ها بود و همچنین این دومین سفر من به مشهد بود و البته این سفر چند نکته جالب داشت یک نکته اینکه ما تنها یعنی فقط خانواده خودمان به این سفر رفتیم در ابتدا فکر میکردم که چون تعدادمان کم است ممکن است زیاد خوش نگذرد ولی در عین حال تبدیل به بهترین سفر عمرمان شد.

من در این سفر یاد گرفتم انرژی مثبت داشتن و فکر نکردن به گذشته و در حال زندگی کردن بهترین روش برای تبدیل کردن یک سفر معمولی به یک سفر هیجان انگیز است . 

خلاصه بگویم لذت مسیر بسیار زیاد بود و لذت زیارت حرم امام رضا و لذت سفر با خانواده هیجان این سفر را برای من صد جریان کرد. یک عاملی که باعث شد سفر برای من لذت بخش شود استفاده کم از گوشی تلفن همراه بود ما در ابتدای سفر همه اعضای خانواده قرار گذاشتیم تا از تلفن همراه فقط در مواقع ضروری استفاده کنیم ! و این کار در ابتدا بسیار ناراحت کننده بنظر میرسید ولی بهترین قانونی بود که برای سفر میتوانستیم در نظر بگیریم.

نتیجه گیری :

انرژی مثبت داشتن در هر حال و استفاده کم از گوشی در مسافرت میتواند به بهتر شدن کیفیت سفر کمک کند.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.