Take a fresh look at your lifestyle.

فواید آلوئه ورا برای مو و روش استفاده از گیاه آلوئه ورا برای مو

آلوئه ورا گیاهی است که در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان رشد می‌کند و اغلب افراد برای تزئین خانه یا خواصی که دارد؛ از آن استفاده می‌کنند. همه مردم ارزش این گیاه که از خانواده سوسنیان می باشد را می‌دانند و از خواص درمانی و احیا کنندگی هزار ساله آن خبر دارند.

در کنار خواص آلوئه ورا برای پوست صورت، یکی از مزایای مصرف آلوئه ورا برای موها می تواند تامین ویتامین؛ مواد معدنی و دیگر اجزای ضروری باشد که به رشد موها کمک می‌کند. ارتباط بین فایده آلوئه ورا برای موها و سرزندگی آنها، هنوز توسط تحقیقات دانشمندان به اثبات نرسیده، اما در این مطلب، در مورد این موضوع بیشتر صحبت می‌کنیم و چندین فایده آلوئه ورا برای موها و کف سر را بیان می‌کنیم:

چند خاصیت آلوئه ورا برای موها

صحبت از خواص آلوئه ورا برای پوست و مو، برای همه ما موضوع آشنایی است و فایده آلوئه ورا برای موها موضوعی است که در  این مطلب به آن پرداخته شده است.

آیا گیاه آلوئه ورا خوردنی است؟ مزایا و معایب خوردن آلوئه ورا

چند خاصیت آلوئه ورا برای موها

آیا رشد سریع مو با آلوئه ورا امکان پذیر است؟

بر اساس تحقیقات موسسه کاشت مو و جمعی از متخصصین درمان موها و کف سر؛ نرخ میانگین رشد موها به ازای هر ماه یک سانتی متر است. تاثیر مهم شامپوها و دیگر محصولات هنوز به اثبات نرسیده است و تا حد زیادی به ژنتیک و سلامت شخصی هر فرد وابسته می‌باشد.

فایده آلوئه ورا برای موها به دلیل اجزای مفید موجود در آن می باشد که شامل: ویتامین؛ آمینو اسیدهای ضروری،مواد معدنی؛ مس و زینک (که برای موها اهمیت دارد)، استروئید گیاهی و اسیدهای چرب می باشد.

تولید آلوئه ورا یک تجارت قابل قبول است. در سال ۲۰۰۴ محصولات غذایی، خوراکی و دارویی شامل آلوئه ورا می شده است که ۱۱۰ میلیون دلار در هر سال درآمد دارد. آلوئه ورا یک محصول طبیعی است و برای افرادی که برخلاف نتایج علمی می خواهند مطمئن تر عمل کنند؛ ریسک کمی دارد.

مزایای آلوئه ورا

با تحقیقات آنالیز شده روی خواص درمانی آلوئه ورا نتایج زیر بدست آمده است:

1 – ارتباط محکمی بین آلوئه ورا و درمان سوختگی اثبات شده است. آلوئه ورا به عنوان یک ضد یبوست عمل می‌کند. اما درستی این مورد هنوز اثبات نشده است.

2 – فواید آلوئه ورا در درمان دیابت نیز دیده شده است. افرادی که برای مدت طولانی از آلوئه ورا استفاده کرده اند؛ بسیاری از مشکلات آنها برطرف شده است؛ اگر چه این نوع درمان توسط کارشناسان سنتی استخراج شده است و اکثریت آن ها ادعا کردند دانشمندان در این نظریه ها دخالتی نداشته اند.

فواید آلوئه ورا برای موها و مراقبت از آنها که به اثبات رسیده اند:

مزایای اثبات شده آلوئه ورا برای مراقبت از موها:

استفاده از آلوئه ورا در درمان درماتیتیس سبورئیک (SD) یکی از خواص آلوئه ورا برای پوست مو می باشد، که تاثیر آن در مراقبت از موها به اثبات رسیده است.

بیماری درماتیتیس سبورئیک یک بیماری پوستی است که سبب به وجود آمدن جوش های صورتی مایل به قرمز و پوسته مانند می‌شود و نقاط زرد و سفید روی سطح پوست ایجاد می کند که متورم و چرب است که اساساً روی صورت و کف سر دیده می‌شود.

این بیماری در کودکان، cradle cap نامیده می‌شود. تحقیقات انجام شده روی خواص درمانی آلوئه ورا نشان داده که آلوورا برای موهای خشک بسیار مناسب است و حالت درمانی دارد و که این خاصیت آلوئه ورا، موجب کاهش خارش، جرم گرفتگی و گسترش این عوارض در بقیه نواحی سر می‌شود که از جمله خواص آلوئه ورا برای پوست مو بشمار می رود.

بیماری SD می‌تواند به طور موقتی سبب ریزش موها شود؛ بنابراین استفاده از ماسک آلوورا برای ریزش مو و توقف آن بسیار کاربردی است.

هم چنین این حدس و گمان وجود دارد که آلوئه ورا به سلامت پوست سر کمک می کند و در نهایت رشد سریع مو با آلوئه ورا اتفاق خواهد افتاد. این مسئله تاثیر آلوئه ورا بر روی سلامت موها را اثبات می‌کند. تحقیقات نشان داده که آلوئه ورا مزایای بسیار زیادی برای موها دارد و توانایی آن در تحریک جریان خون، انتقال اکسیژن و مواد غذایی به فولیکول‌های مو بسیار زیاد است.

7 کاربرد فوق العاده ی آلوئه ورا برای پوست و سلامتی

فواید آلوئه ورا برای موها

آیا استفاده از آلوئه ورا برای مو عوارض دارد؟

در کنار تمامی خواص عصاره آلوئه ورا برای مو، ممکن است این سوال ایجاد شود که استفاده از آلوئه ورا برای مو، چه عوارضی را ممکن است به دنبال داشته باشد:

استفاده خارجی از آلوئه ورا معمولاً عوارض ناخواسته و نامطلوبی به جا می گذارد. به هر حال موارد گزارش شده شامل مسائل زیر است:

  • واکنش های آلرژیک؛ مخصوصاً در آن هایی که به سیر؛ پیاز و تربچه آلرژی دارند.
  • جوش پوستی یا درماتیتیس که بعد از تماس آلوئه ورا با پوست ظاهر می شود.
  •  واکنش به نور یا سوزش و ناراحتی پوست مثل آفتاب سوختگی شدید؛ اسهال، استفراغ یا عدم تعادل الکترولیت ها؛ گاز معده و مشکلات کلیوی همه و همه با استفاده خوراکی از آلوئه ورا به وجود می‌آید. موارد حاد شامل مشکلات بسیار نادر و کمیاب است.

 آیا انواع مو به آلوئه ورا واکنش های متفاوتی نشان می دهند؟

آیا نوع مو مثل موی موج دار یا فرفری به آلوئه ورا متفاوت واکنش نشان می دهد؟ هر نوع مویی به مراقبت خاص خودش نیاز دارد. خواص موی هر فرد مثل چگالی، بافت، قطر مو، میزان فر یا صاف بودن مو، در واکنش به خواص عصاره آلوئه ورا برای مو تاثیر می‌گذارد. موی افراد آفریقایی و آمریکایی‌ زودتر خشک می‌شود و متخصصین پوست پیشنهاد کردند که استفاده از محصولات طبیعی مثل آلوئه ورا برای مراقبت از موها مفید است.

به دلیل داشتن ویتامین ها، مواد معدنی، رطوبت و … استفاده از آلوورا برای موهای خشک توصیه می شود؛ آلوئه ورا سطح رطوبت پوست را کنترل کرده و برای موهای خشک مفید است.

چگونه از آلوئه ورا برای کاهش وزن استفاده کنید

روش استفاده از گیاه آلوئه ورا برای مو

روش استفاده از گیاه آلوئه ورا برای مو

افرادی که برای موهای خود از آلوئه ورا استفاده می کنند، می توانند به شکل های مختلف از آن استفاده کنند: از آلوئه ورای خانگی گرفته تا محصولات شرکتی.

بسیاری از افرادی که به خواص ماسک آلوئه ورا برای مو آگاهی دارند، در روش استفاده از گیاه آلوئه ورا برای مو ترجیح می دهند آنرا بطور مستقیم روی کف سر خود بمالند؛ برای انجام این کار به شکل زیر عمل کنید:

  • یک برگ آلوئه ورا را از گیاه خود جدا کنید؛ سپس با استفاده از یک قاشق ژل آن را خارج کنید. ژل یا مخلوط را مستقیماً روی کف سر خود بمالید و اجازه دهید به مدت یک ساعت بماند. از یک شامپوی ملایم برای شستن موها و کف سر خود استفاده کنید. این پروسه را ۲ تا ۳ بار در هفته تا جایی که ممکن است تکرار کنید.
  • بعضی از افراد به آلوئه ورا حساسیت دارند؛ اگر جزء این دسته افراد هستید؛ پس بهتر است با احتیاط عمل کنید و ابتدا مقدار کوچکی از ژل را روی مچ دست خود بمالید تا متوجه واکنش پوستتان شوید. در صورتی که پوست شما واکنش خاصی نشان نداد، می توانید از ژل آلوئه ورا برای کف سر خود استفاده کنید.

طرز تهیه اسپری آلوئه ورا برای مو

ماسک های مو یک راه موثر دیگر با استفاده از آلوئه ورا بوده که سبب سلامت موها می‌شود. می توانید آلوئه ورا را با یکی از موارد زیر ترکیب کنید و روی موهایتان اسپری کنید:

 عسل؛ روغن جوجوبا، سفیده تخم مرغ و شنبلیله را مخلوط کنید و روی کف سرتان اسپری کنید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه تا یک ساعت روی سر بماند و بعد با یک شامپوی ملایم شسته شود. این ماسک آلوورا برای ریزش مو بسیار مناسب است.

اشکال مختلف آلوئه ورا

شکل های مختلف آلوورا که از آنها به عنوان خواص عصاره آلوئه ورا برای مو استفاده می شوند به چند شکل برای خرید وجود دارند:

افراد معمولا برای بهره گیری از خواص آلوئه ورا برای رشد مو، برگ های گیاه آن را می‌برند و ژله تازه را مستقیماً به سر می مالند اما برای درمان و یا رشد سریع مو با آلوئه ورا می توانید آنرا در شکل های مختلف مایع؛ روغن، ژله؛قرص، شامپو؛لوسیون و انواع کرم و اسپری تهیه کرد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.