Take a fresh look at your lifestyle.

ادویه مخصوص سیرابی چیست؟

ادویه های مخصوص سیرابی

شاید درست کردن سیرابی و بویی که در خانه پر می شود برای خیلی از افراد ناخوشایند و آزاردهنده باشد و همین دلیل باعث شود که میلی به خوردن این غذای مفید نداشته باشد. در این مطلب درباره  ادویه مخصوص سیرابی توضیحاتی را به شما ارائه می کنیم و امیدوارم با این ادویه ها پخت این غذا برای شما لذت بخش تر از قبل شود.

ادویه مخصوص سیرابی چیست؟

سیرابی و شیردان یکی از غذاهای پرطرفدار در ایران است، که متاسفانه برخی به دلیل بویی که هنگام طبخ در خانه پر می شود از تهیه و خوردن این غذای مفید امتناع می کنند در حالیکه می توان با اضافه کردن برخی ادیویه ها هنگام طبخ سیرابی، طعم و بوی آن را دلپذیر کرد.

برخی به دنبال ادویه های مخصوص سیرابی هستند، اما پختن سیرابی نیاز به ادویه خاصی ندارد شما با اضافه کردن که 1 قاشق چایخوری زردچوبه، فلفل سیاه و پودر گلپر، چند حبه سیر می توانید طعم سیرابی را دلپذیر کنید.

در صورت تمایل می توانید در ابتدا یک پیاز پوست کنده بطور کامل به آن اضافه کنید و همچنین سیر و پیاز سرخ کرده و لیمو تازه نیز در آخر به آن اضافه کنید.

فواید سیرابی

سیرابی در مقایسه با گوشت، پروتئین بیشتری دارد که این پروئین موجود در سیرابی از نظر اسید آمینه کامل تر از پروتئین گیاهی می باشد.

بهتر است بدانید پروتئین و چربی موجود در سیرابی تقریبا به اندازه نیمی از پروتئین و چربی موجود در گوشت و مرغ می باشد. اگر به دنبال کاهش چربی در رژیم غذاییتان می باشید سیرابی بهترین گزینه است.

در 100 گرم سیرابی 8 درصد نیاز بدن به کلسیم را جبران می کند. کالری سیراب شیردان در مقابل مرغ و گوشت بسیار پایین تر می باشد. از دیگر فواید خوردن سیرابی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. کمک به درمان کم خونی
  2. تقویت و کمک به تولید اسپرم
  3. تقویت سیستم ایمنی
  4. تقویت و درمان ریزش مو
  5. درمان سکسه
  6. درمان خم معده
  7. خاصیت ضد سرطانی
  8. تقویت سلامت چشم به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین A
  9. کمک به دستگاه تنفسی و سلامت پوست
  10. مبارزه با عفونت ها
  11. تقویت گلبول های خون به دلیل داشتن ویتامین B

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.